וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוחים טכנולוגיים לרכב כחול לבן: ביקרנו בתערוכת אקומושן

27.5.2018 / 13:34

ישראל מובילה בתחום הטכנולוגיה ואינספור אקזיטים ופיתוחים ששינו את העולם יצאו מהמדינה הקטנה. בזמן שתחום התחבורה משתנה, בישראל כבר מובילים את התחום הזה וכמה מהפיתוחים המעניינים ביותר של השנים הקרובות, עשויים להגיע לעולם מישראל

צלמים זמניים מורשים

בשנים הקרובות אנחנו צפויים לראות את עולם הרכבים שמתעצב מחדש ועם השנים, יוביל גם למהפכה במשק, הקטנת זיהום האוויר, שינוי הדרך שבה אנחנו נסע לעבודה או ממקום למקום ואולי גם לא נרכוש רכב אלא רכב אוטונומי ישמש אותנו ובזמן שלא, הוא יסיע אנשים אחרים. בישראל נערכה תערוכת האקומושן, מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, מנהל תחליפי דלקים ותחבורה חכמה והמשרד לכלכלה. בתערוכה ניתן לראות את ביסוסה של ישראל גם כמרכז חדשנות עולמי לתחבורה. האירוע התקיים בפעם השישית בישראל והציג חידושים מעניינים כמו מכוניות שנשלטות מרחוק, מתקן מיוחד היכול לסרוק רכבים ולזהות מטען חבלה ועוד.

Phantom Auto - לנהוג ברכב מרחוק

לנהוג באוטו שנשלט מרחוק: חברת Phantom Auto הישראלית מציעה פתרון בטיחותי להפעלה מרחוק של רכבים אוטונומיים. החברה מאפשרת לשלוט על רכבים מרחוק באמצעות שלט. בפנטום אוטו פיתחו מערכת המאפשרת לנהג רכב מרוחק, לקחת שליטה על רכב אוטונומי או על רכב רגיל וכאשר הוא מגיע למצבי קצה שהוא לא יכול להתמודד איתם כמו מזג אוויר, עבודות בכביש או עומס מערכתי, הנהג המרוחק לוקח פיקוד על האוטו ומביא אותו בבטחה אל היעד או לפחות, עד שחולפת הסכנה. במהלך התערוכה, הדגימו בפנטום אוטו איך המערכת עובדת וכיצד הרכב שנסע בתוך מתחם מגודר, נוסע כאשר השליטה היא עליו היא בכלל ממקום מרוחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

Harman - מפתחת הגנת סייבר לרכבים

Harman מוכרת כאחת מחברות האודיו המובילות בעולם שנרכשה על ידי סמסונג, אך פה בישראל הם דווקא מפתחים פתרונות חכמים עבור ייצרני המכוניות. החברה שפועלת בישראל היא רד בנד לשעבר, שנרכשה על ידי הרמן תמורת סכום של 200 מיליון דולרים. בישראל מפתחים פתרונות להפצת עדכוני תוכנה לרכבים דרך האוויר, כך שניתן יהיה לעדכן תקלות תוכנתיות או להוסיף פיצ'רים חדשים לרכב - מרחוק. עוד מפתחים בישראל פתרונות הגנת סייבר לרכבים שימנעו מהאקרים להשתלט על הרכב מרחוק.

UVeye - סורקת את הרכב ומזהה מטעני חבלה תוך שניות בודדות

חברת UVeye פיתחה מערכות לסריקה חיצונית של רכבים, באמצעות טכנולוגיות ראייה ממוחשבות ובינה מלאכותית. החברה פיתחה סורק גחון לצד שני עמודים בעלי מצלמות בצדדי הרכב. המצלמות, מזהות חריגות בגחון הרכב ובצדדיו ויודעות לאבחן האם לרכב יש נזילת שמן, מכה או חלודה. החברה גם יודעת לזהות בהקשר הביטחוני האם בתוך הרכב מוסלקת פצצה וסמים. החברה הציגה בתערוכה לראשונה את ה-UVeye 360, המאפשר סריקה היקפית סביב הרכב.

Gett - מגדירה מחדש את הנסיעה השיתופית העסקית

גט המוכרת כאפליקציית הזמנת המוניות, הציגה שירות תחבורה שיתופית לעסקים, הפקות עיריות ומוסדות ממשלה, הפועל להוריד את העומס בכבישים על ידי מתן פתרון ל"מייל האחרון" והנגשת תחבורה ציבורית קיימת. הטכנולוגיה מחברת בין הלקוח לנהג הרכב המתאים ביותר עבורו. בגט הגדירו זמן מקסימלי שאפתני של חמש דקות מהרגע שבו הלקוח ביקש הסעה. המעקב אחר הרכבים המתאימים, נעשה באמצעות טכנולוגיה מבוססת אלגוריתם חיזוי המאפשר ניצול מלא של כל הרכבים. עד כה, מפעילה החברה שני קווים: תחנת רכבת בני ברק ורכבת מרכז ובהן בכל יום נוסעים 500 אנשים.

Inpris - לשמוע הודעות ווטסאפ מבלי להוריד את העיניים מהכביש

בתערוכה ראינו הדגמה למערכת חדשה ישראלית, שחתמה לאחרונה על עסקה עם יצרנית מולטימדיה שתשלב את המערכת אותה היא מפתחת. המערכת מציעה באמצעות ממשק חכם ופשוט, שליטה על הסמארטפון לרבות ניווט, השמעת הודעות ווטסאפ, שליחת הודעות, לבצע שיחות ועוד והכל ללא הורדת העיניים מהכביש. חברת Inpris פיתחה את הממשק הפשוט שמצריך מכם רק יד אחת פנויה. בישראל החוק היבש אומר שחייבים לשים שתי ידיים על ההגה בכל זמן נתון, אך בחברה טוענים כי הורדת היד מההגה היא קצרה במיוחד וכל תבצעו פעולות קצרות במערכת, אתם לא צפויים לקבל קנס במידה ותתפסו. בחו"ל לעומת זאת, החוקים שונים ובמדינות רבות אין בעיה להוריד יד אחת מההגה לצורך תפעול המולטימדיה או כל מערכת אחרת בכלי הרכב.

Galooli - תחרות על מי נוהג טוב יותר

עד כמה אתם נוסעים בצורה בטיחותית וחסכונית לעומת נהגים אחרים? חברת Galooli מסוגלת לספק את המידע הזה והיא פועלת ברחבי העולם ומאפשרת לציי רכב של חברות גדולות, לדעת עד כמה הנהגים חסכוניים וכמה הם עולים לחברה. הם מייצרים פירוט מדויק של כמה רווחי הנהג, כמה כסף הוא מבזבז על דלק ביחס לנהגים האחרים, האם הוא נוסע בצורה בטיחותית ועד כמה הוא יעיל.

עוד בישראל מנסים להוביל בתחום הניסויים ברכבים אוטונמיים ובכלי רכב חכמים, אחד מהמתחמים שפועלים בישראל הוא המתחם של חברת נתיבי איילון שפועל עבור משרד התחבורה. יוסי מרגלית, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת נתיבי איילון, סיפר על הדגמות הניסויים התחבורתיים שהתקיימו היום במתחם הניסויים שמפעילה חברת נתיבי איילון עבור משרד התחבורה, במסגרת התערוכה:
"היום צפינו בסדרת הדגמות מרהיבות, של עשרות חברות טכנולוגיה עילית תחבורתית אשר ביצעו ניסויים שהביאו לידי ביטוי את יכולתן והישגיהן. ההדגמות שבוצעו מציגות נפח ניסויים משמעותי שאין לו אח ורע בישראל, ומעידות על היקף פעילות של מאות חברות טכנולוגיה עילית תחבורתית בארץ כיום. החברות שהציגו היום ועוד רבות אחרות עושות שימוש במרכז הניסויים שלנו לתחבורה חכמה - בכך אנו מסייעים לחברות לבגר את המוצרים שלהן ולקצר את סבבי הפיתוח וההוכחה, כל זאת בזכות פלטפורמה דינאמית וייחודית לניסויים שפיתחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully