וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון מסתבכת: העוזרת הווירטואלית הקליטה שיחה והפיצה אותה

28.5.2018 / 10:21

העוזרות הווירטואליות הפכו לנפוצות, במיוחד בארצות הברית. הן מגיעות כבר בתוך רמקולים חכמים ומסוגלות לשלוט באביזרים חכמים אחרים בבית. אך בימים שהדאגה לפרטיות עולה, מתגלה מקרה חדש שבו העוזרת הווירטואלית של אמזון הקליטה שיחה שלמה ושלחה אותה לאחד מאנשי הקשר

העוזרות הקוליות הפכו לחלק בלתי נפרד עבור אנשים רבים, כמו העוזרת אלקסה של אמזון הזמינה באינספור מכשירים לרבות סמארטפונים, רמקולים חכמים ייעודיים ועוד. העוזרות הווירטואליות מסוגלות להתחבר לאביזרים חכמים אחרים כמו מנורות חכמות. עם זאת העוזרת הווירטואלית נמצאת כל הזמן במצב המתנה ומחכה לפקודה. מכיוון שהיא ממתינה לפקודה, המיקרופון שלה מופעל באופן תמידי בחלק מהמצבים וכעת אנחנו עדים להשלכות ראשונות. סיפור חדש התגלה על ידי רשת החדשות Kiro 7 ודווח כי מכשיר אקו דוט, רמקול חכם קטן הכולל את העוזרת הווירטואלית, הקליט שיחה פרטית בין זוג באורגון שבארצות הברית. מאוחר יותר, העוזרת הווירטואלית העבירה את כל ההקלטה לשותפו לעבודה של הבעל. השותף דיווח זאת לבעל והוא בתגובה, הורה לאשתו לנתק באופן מידי את כל מכשירי האקו דוט של אמזון שבביתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מכשיר אקו דוט של אמזון הקליט שיחה פרטית ושלח אותה/מערכת וואלה, צילום מסך

"ניתקנו את כל המכשירים. לאחר מכן הוא סיפר לנו שהוא קיבל הקלטות שלנו מתוך הבית כקבצי אודיו. בהתחלה בעלי אמר 'לא קיבלת כלום', ואז השותף שלו אמר 'ישבת שם ודיברת על רצפות עץ'. שנינו מיד אמרנו 'אוי אלוהים, באמת שמעת אותנו'", אמרה דניאל לרשת החדשות. עוד, דניאל התקשרה מספר פעמים לאמזון בדרישה לדעת למה זה קרה, ועל פי נציג עמו דיברה, המכשיר פשוט ניחש מה הם אמרו. למרות זאת, היא ציינה כי האקו של אמזון מעולם לא הראה סימנים שהוא מקליט או שולח את ההודעה.

גם אם מדובר בתקלה, זה מעלה את השאלה החמורה: עד כמה המוצרים האלו באמת בטוחים ולא מקליטים אותנו אחר כך בסתר או שעשויים לעשות זאת באמצעות פקודה של האקרים והאם זה קרה למשתמשים נוספים שטרם דיווחו או שאולי אמזון הצליחה להגיע אליהם. המכשירים האלו אומנם מקלים על חיינו במידה מסוימת, אך גם עשויים להיות סוס טרויאני שנמצא אצלנו בבית שמאזין לכל השיחות האישיות שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully