וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שהמצב האוטונומי עובד: מכונית של טסלה התנגשה במכונית משטרה

1.6.2018 / 10:21

המכוניות של טסלה פורצות דרך ומציבות רף חדש למכוניות חשמליות. עוד מצויידות המכוניות של אילון מאסק, באינספור טכנולוגיות ובין היתר, גם בטכנולוגיית "טייס אוטומטי", טכנולוגיה שבה הרכב הופך לאוטונומי. כעת מתגלה תאונה חדשה כאשר המצב האוטונומי פועל

לאחרונה אנחנו שומעים עוד ועוד רכבים אוטונומיים או רכבי טסלה שנוסעים על מצב "טייס אוטומטי", כלומר מעין מצב אוטונומי, ומבצעים תאונות וזה רק ממחיש את הסכנות של הרכבים האוטונומיים בשלב הזה וכמה הטכנולוגיה, עדיין לא בשלה. רכב מדגם טסלה S שהיה על מצב טייס אוטומטי, התנגש בניידת משטרה שחנתה בצידי הכביש. למרבה המזל, לא היו נפגעים בתאונה הזאת וכולם יצאו בשלום.

לוס אנג'לס טיימס דיווח כי לא היו שוטרים בניידת בזמן שהמכונית ספגה את הפגיעה, בזמן שחנתה בצידי הכביש באזור "לגונה ביץ'" שבלוס אנג'לס, אולם הנזק שנעשה למכוניות הינו נזק בלתי הפיך. הנהג הפוגע, יצא למרבה המזל עם פציעות קלות בלבד וסיפר כי הרכב היה מוגדר על מצב נהיגה אוטונומית ושהוא אינו התערב בזמן הנהיגה, אף על פי שטסלה מדגישה כי המצב הזה אינו מחליף את הנהג אלא רק דורש ממנו להיות עירני וקשוב למה שקורה בכביש, בדיוק כמו בנהיגה רגילה.

התנגשות של מכונית טסלה. צילום מסך, צילום מסך
"תאונה בין רכב הטסלה שנסע על מצב אוטונומי לבין מכונית משטרה"./צילום מסך, צילום מסך

קצין משטרה שהגיע אחר כך למקום התאונה ציין שהפעם זה נגמר במזל וכי לא ברור כיצד נהגי רכבי טסלה, ממשיכים להפעיל את המצב האוטונומי ולסמוך על הרכב בעיניים עצומות. "זה עלול להיגמר יום אחד באסון", ציין. חברת טסלה מסרה כי חובה האחריות מוטלת על הנהג והמצב האוטונומי דורש מהנהג להיות קשוב למתרחש בכביש ואינו פוטר אותו ממקרים כאלו.

זו לא הפעם הראשונה שבה רכבי טסלה מעורבים בתאונות בכביש. לפני שנה נהרג מהנדס של אפל בזמן שנסע בטסלה שלו, אחרי שהתנגש במכונית אחרת. ב-2016 ארע מקרה דומה כאשר הרכב של וסלה התנגש בטרקרטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully