וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נמצאה פירצה ב-Waze? האקרים הדגימו כיצד הם שולטים בנתיב הנסיעה

3.6.2018 / 9:58

התרחיש המפחיד הזה שבו אתם מבצעים נסיעה שגרתית מהעבודה הביתה, אך באמצע האקרים משתלטים על האייפון ומנווטים אתכם למקום אחר או שפשוט בוחרים ליצור פקק ענק, מציאותי יותר מתמיד. האקרים מצאו פריצה חדשה ב-Waze שבהם יכולים לשלוט על נתיב הנסיעה המוצג באייפון

"מצאנו כמה פריצות באבטחה של Waze באייפון. ניסינו ליצור עמם קשר אבל לא קיבלנו תשובה, את ההדגמה אתם יכולים למצוא פה. Waze, בבקשה תטפלו בזה". את הציוץ כתבו Pangu Team, קבוצת האקרים מסין שלטענתם מצאו פירצת אבטחה חמורה המאפשרת שליטה על נתיב הנסיעה באפליקציית הניווט הפופולרית הישראלית. לדברי האקרים, הם ניסו ליצור קשר זמן רב עם Waze על מנת שיסגרו את חור האבטחה, אך כשבחברה לא ענו להם, הם בחרו לפרסם את הפירצה. בהדגמה שהעלו, הם מציגים כיצד הם משתלטים על נתיב הנסיעה באייפון ומגדירים אותו מחדש. כך למעשה, יכולים לנווט אתכם ליעד חדש או ליעד שאתם חפצים בו, אך מכיוון אחר. התרחיש שבו האקרים יגרמו לפקקי ענק או יקחו אתכם דרך נקודה שהם רוצים, כבר לא נראה שנלקח מהסדרה "מראה שחורה". קבוצת האקרים פרסמה בשנים האחרונות אינספור פריצות למכשירי האייפון, המאפשרות התקנת תוכנת ה-Cydia, חנות אפליקציות "פיראטית" המאפשרת הוספת פיצ'רים שלא היו קיימים, אל תוך מערכת ההפעלה.

כזכור, גוגל רכשה את Waze בסכום של 1.03 מיליארד דולר בשנת 2013. אז היה מדובר באחד מהאקזיטים הגדולים ביותר שידעה מדינת ישראל. Waze היא אפליקציית הניווט הפופולרית ביותר בישראל ובמדינות רבות בעולם. כיום השירותים שמפותחים ב-Waze, מוטמעים גם באפליקציית המפות של גוגל, בעוד שב-Waze עמלים על הגדלת ופיתוח שירות ה-CarPool, שיתוף הנסיעות המאפשר לחסוך בכסף על ידי איסוף נוסע נוסף וגם להקטין את זיהום האוויר.

פירצת אבטחה בוויז. צילום מסך, צילום מסך
"הם מציגים כיצד הם משתלטים על נתיב הנסיעה באייפון ומגדירים אותו מחדש"/צילום מסך, צילום מסך

כרגע לא ברור מה ניתן לעשות כדי להתמודד אל מול פירצת האבטחה. כשאתם מנווטים אל היעד, מומלץ לבדוק מסלולים נוספים על ידי לחיצה על הכפתור האמצעי, היכן שמוצגים הפרטים של זמן ההגעה המשוער וכמה דקות נותרו, אחר כך לחצו על "מסלולים" ואז בדקו את המסלולים האחרים. כך תוכלו לקבל אינדיקציה האם יש מסלולים מהירים יותר.

מ-Waze נמסר כי הם יבדקו את תוכן הפניה. "ישנן דרכים רבות לדווח על נושאים הקשורים לתפעול Waze - מייל תמיכה, פורומים, מדריכים ומרכזי עזרה אונליין - ומומלץ להשתמש בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully