וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת הדיבורת: יוזמה של מנהלי קהילות ישראלים תאומץ בפייסבוק העולמית

3.6.2018 / 14:51

בפייסבוק קיימות אינספור קהילות כמו "אבא פגום" ו"סופר גירלז". מדובר במהלך שהגיע מהמשתמשים ואומץ על ידי פייסבוק, כשהבינו שזוהי דרך להגדלת פעילות המשתמשים. כעת לראשונה, יוזמה חדשה של מנהלי קהילות ישראלים, תשולב בתכנית העולמית של פייסבוק

כנס הקהילות של פייסבוק. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הקבוצות המשודרגות שפייסבוק הכריזה עליהן בתחילת השנה בלונדון./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

פייסבוק אירחה לאחרונה כ- 50 מנהלי קהילות שונות על מנת שיחברו את האמנה, בשיתוף פייסבוק. כדי לפתוח את הדיון לכל מנהלי הקהילות, גם אלו שלא יכלו להגיע, פתחו את הנושא לדיון באחת מהקבוצות שמיועדות למנהלי הקהילות. במפגש, דנו המנהלים בארבעה נושאים חשובים כמו מהי קהילה, מה הדרישות לתפקיד, מה תפקיד מנהל הקהילה ביצירת מרחב בטוח ולגבי מערכת יחסים אתית בין המנהלים לקהילה. עדי סופר תאני אמרה באירוע: "כשאני חושבת על אמנה כזו אני חושבת על הרצון לחתור ולהשיג פלורליזם. הפלורליזם והשיח הפתוח הם מה שמאפיין את מדינת ישראל והערב רב הזה הוא מי שאנחנו".

ההשקעה הגדולה של פייסבוק בנושאי הקהילה היא לא חדשה, ואף דיווחנו לפני מספר חודשים על כך שפייסבוק תעניק פרסים בשווי של מיליון דולרים למנהלי קהילות. הסיבה נעוצה בכך שכיום, הצעירים כבר לא נוהרים לפייסבוק לשתף תמונות, אלא עושים זאת באמצעות אינסטגרם. את צריכת התוכן שלהם, הם צורכים באמצעות יוטיוב. בפייסבוק דיווחו בעבר על ירידת שעות השימוש של המשתמשים, ירידה דרמטית שכיום מנסים ברשת החברתית לפצות עליה.

עדי סופר תאני - פייסבוק. יח"צ,
מנכ"לית פייסבוק, עדי סופר תאני, באירוע השקת האמנה הישראלית./יח"צ

בפייסבוק הבינו את האתגר וחשבו על פתרון: להעצים ולחזק את הקהילות הקיימות ולהרחיב אותן. כלומר, אותן קבוצות שאנחנו מכירים כמו "אבא פגום", "צריכים משהו" ועוד, הן למעשה הפורומים החדשים, הקהילות שאותן פייסבוק מנסה לחזק ולהעצים, כדי להשאיר את המשתמשים ברשת החברתית ולהגדיל את הנוכחות שלהם. כתוצאה מהקהילות שהתפתחו בשנים האחרונות והפכו גם "לביתם" של עשרות אלפי אנשים, נוצר הצורך במנהלי קהילה שבין היתר, מכריעים ומטפלים בנושאים חשובים בתוך הקבוצה כמו איזה דיון צריך למחוק, איזה נושא צריך להעלות בפני הקהילה ועוד.

במרתון השתתפו עשרות מנהלי קהילות בהן סופר גירלז, קהילת מידברן, אנשי העולם החדש, Eat With, אימהות מבשלות ביחד, כנפיים של קרמבו ועוד. "מנהל קהילה הפך להיות מקצוע לכל דבר ומכאן החשיבות של ההסדרה וקביעת הסטנדרטים. המטרה שלנו היא לתמוך, לקדם ולהצמיח את תחום הקהילות בישראל ולהוביל את הנושא גם בעולם. אמרה מריה גרין פוברצ'יק, מנהלת קהילת סופרגירלז. "לשמחתנו, פייסבוק העולמית הכירה בארגון שלנו כנציג הישראלי בתוכנית העולמית לקהילות אותה הציגה החברה מוקדם יותר השנה ואנו שמחים שבאמצעותו נוכל לתת ביטוי למגוון רחב של קהילות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully