וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מודה: "שיתפנו מידע של משתמשים עם חברות סיניות"

6.6.2018 / 11:58

פייסבוק מודה ששיתפה מידע של משתמשים עם יצרניות סמארטפונים סיניות, ביניהן וואווי שנחקרה בעבר בארצות הברית. הפרשה מגיעה זמן יחסית קצר לאחר פרשת "קיימברידג' אנליטיקה" שבה הודלפו פרטיהם של לפחות 87 מיליון משתמשים

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

פייסבוק מסתבכת שוב: אחרי פרשת "קיימברידג' אנליטיקה", בה דלפו פרטיהם של לפחות 87 מיליון משתמשים וביניהם מעל 40 אלף משתמשים ישראלים, נראה שפרשת הפרטיות הבאה בפתח. פייסבוק הודתה כי מכרה מידע במסגרת הסכם שיתוף פעולה עם יצרניות סמארטפונים סיניות. ביניהן, יצרנית הסמארטפונים וואווי, חברה אשר נחקרה על ידי המודיעין האמריקאי בחשד לאיום ביטחוני. עוד נראה כי המהלך של פייסבוק, נועד כדי לנסות להיכנס שנית לשוק הסיני, שכיום חסום בפניה.

בין היצרניות השונות ניתן למצוא את לנובו, TCL המייצרת את מכשירי בלקברי, Oppo, לצד 60 חברות נוספות בעולם שקיבלו גישה לנתונים. עוד ציינה כי ההסכם עם מחצית מהחברות כבר אינו בתוקף ובהמשך השבוע צפויה לבטל את ההסכם עם וואווי.

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. רויטרס
פייסבוק שיתפה מידע על מיליוני משתמשים עם חברות סיניות/רויטרס

ההסכם אפשר לחברות מסין לגשת למידע על משתמשי הרשת החברתית על מנת ליצור "חווית פייסבוק טובה יותר" בפלטפורמות הסיניות. פייסבוק אמרה בתגובה שכל המידע שנאסף, נשאר על מכשירי המשתמשים ואינו מועתק לשרתים חיצוניים. הרשת החברתית נחסמה בסין בשנת 2009 ומאז היא מנסה לחשוב על דרכים נוספות ויצירתיות כיצד לחזור שנית אל השוק הסיני.

"אנחנו וחברות אמריקאיות נוספות עבדנו איתם וחברות סיניות נוספות כדי לשלב את השירות במכשירים שלהם", אמרה פייסבוק בתגובה. הסנטור מארק וורנר היושב בוועדת המודיעין של הסנאט האמריקני אמר: "וואווי הייתה בין החברות שקיבלו גישה מועדפת לנתוני פייסבוק ועוררה חששות לגיטימיים". עוד מוקדם יותר השבוע דווח על ידי הניו יורק טיימס כי פייסבוק העבירה את פרטיהם של משתמשים ליותר מ-60 יצרניות סמארטפונים ללא הסכמה מפורשת מצד המשתמשים. במקרים נוספים, המידע אף אוחסן בשרתי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully