וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חסם - בית המשפט שחרר: חשבונות הטוויטר שוחררו לאחר מאבק משפטי

8.6.2018 / 8:00

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ידוע בחיבתו לטוויטר ולא פעם הודיע על דברים דרמטים באמצעות הפלטפורמה. אך הסיפור הבא שונה: לאחר שחסם שבעה חשבונות טוויטר, הוגשה תביעה נגד הבית הלבן ובית המשפט הכריע אחרת ממה שטראמפ חשב

לאחר מאבק משפטי ארוך, הבית הלבן שחרר את חסימת שבעת חשבונות הטוויטר אשר נאסרו לקרוא או להגיב על ציוצי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. הסיפור החל כאשר מספר גולשים השתמשו בחשבון הטוויטר שלהם על מנת ללגלג ולבקר את נשיא ארצות הברית ופעולותיו. כתוצאה מכך, טראמפ החליט לחסום את חשבונות הטוויטר שלהם ובכך למנוע מהם גישה לציוצים שלו. אותם אנשים פנו לאחר מכן לבית המשפט בטענה שהחסימה מפרה את זכויות הייסוד שלהם על פי החוקה האמריקנית.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מתייחס לביטול הפסגה עם צפון קוריאה בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 24 במאי 2018. רויטרס
החסימה התבטלה אך הוגש ערעור לשינוי החלטת בית המשפט/רויטרס

לאחר כחודש בית המשפט קבע שחשבונות הטוויטר שלהם לא עשו דבר רע וחסימתם צריכה להתבטל, ובכך הקנה להם את הזכייה. עם זאת, השאיר בית המשפט את מימוש גזר הדין לשיקול הבית הלבן. חסימתם אכן התבטלה בסופו של דבר, אך זה לא מנע מהבית הלבן להגיש ערעור לבית המשפט בתקווה לשינוי ההחלטה. "אנו שמחים שהבית הלבן שחרר את חסימת הלקוחות שלנו מצפייה בציוציו של הנשיא, אבל עדיין מאוכזבים מכך שהממשלה מתכוונת להגיש ערעור להחלטה המתחשבת של בית המשפט", אמר ג'מיל גפר, יושב ראש עמותת נייט מאוניברסיטת קולומביה לטיפול בענייני התיקון הראשון לחוקה, אשר מייצג את התובעים.

על פי התובעים, חשבון הטוויטר של טראמפ מהווה פורום ציבורי בו הנשיא מכריז מדי פעם על מדיניות חדשה - והמשתמשים האחרים אשר מגיבים לפרסומיו, בעצם מנהלים דיון. ולכן, החלטתו לחסום אנשים מלקרוא ולהגיב על פרסומים אלה עם דעותיהם, נוגדים את התיקון הראשון לחוקה האמריקנית. ביוני החליטו הנחסמים להגיש בקשה לבית הלבן בתקווה שיבטלו את חסימתם, אך ומאחר ולא התקבלה מהם תגובה, פנו לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully