וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסירי את הביקורת ובמידה ולא נתבע אותך": המסעדה שאיימה על סועדים

7.6.2018 / 11:55

קרה לכם שהזמנתם אוכל ממסעדה והוא הגיע לא כפי שביקשתם? זה קרה ליעל ובתגובה התקשרה לסניף אך כשהשיחה הסתיימה בטון צורם, היא וחברותיה דירגו את המסעדה בפייסבוק בכוכב אחד. המסעדה בתגובה, שלחה איום לפני תביעה נגד חברותיה

"יש לך 48 שעות להסיר את הביקורת ובמידה ולא - נתבע אותך". קרה לכם שהזמנתם אוכל ממסעדה והוא הגיע לא כפי שביקשתם? זה קורה לעיתים קרובות במסעדות רבות אבל ההודעה שהגיעה אחר כך ליעל לגטיבי, סועדת קבועה במסעדת קניבר שבחיפה ונשלחה גם לחברותיה, השאירה אותנו המומים. הסיפור התחיל כשיעל הזמינה משלוח מהמסעדה ולדבריה, לא קיבלה את התוספת שהזמינה והצ'יפס שהגיע היה יבש ולא אכיל לטענתה.

אחרי שיחות עם המסעדה שנגמרו בטון צורם, בחרה יעל להגיב בדף הפייסבוק ולדרג את המסעדה בכוכב אחד, ביחד עם חברותיה שחלקן גם סעדו במסעדה. רק אחרי הדירוג שנתנו יעל וחברותיה, יצרו עמה קשר והציעו לה המבורגר חינם. כמה שבועות אחר כך, חברותיה של יעל גילו הודעה בתיבה הפרטית שהגיעה משירן, מנהלת במסעדה שכתבה כי במידה ולא יסירו את הביקורת, הן יתבעו לפי "חוק השיימינג". עוד סיפרה לגיטיבי כי רק חלק מהחברות שלחו צילום מסך וחלקן גם פחדו. "כשאחיינית שלי נבהלה מזה אז החלטתי לכתוב את הפוסט", אמרה.

אחרי שהמשלוח הגיע לביתה לדבריה התוספת שהזמינה להמבורגר נעדרה מהמשלוח והצ'יפס היה יבש "ובלתי אכיל", יעל התקשרה ובתגובה ענו במסעדה: "מה הפעם?". אך לטענתה, זו בכלל הייתה הפעם הראשונה שיצרה קשר עם המסעדה בנוגע לאוכל. "ככל הנראה היו מספר לקוחות שהתקשרו להתלונן ברצף והוא התעצבן עוד לפני שהתחילה השיחה", כתבה יעל בפוסט. על פי הפוסט שפרסמה, הנציג עמו שוחחה התווכח עמה וטען שהטענות שמועלות בפניו לא הגיוניות. בסוף הפוסט, כתבה "זו לצערי הפעם האחרונה שאני הולכת להזמין מכם אוכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בתגובה למקרה, היא וחברותיה שחלקן אכלו במסעדה ואילו חלקן לא, דירגו את המסעדה בכוכב אחד בפייסבוק ורק אחר כך קיבלה הודעה מטעם המסעדה שבה מוצע לה המבורגר בחינם, שלדבריה כלל לא רצתה לקבל. הודעת ההתראה לפני תביעה הגיעה אל חברותיה של יעל בעקבות הדירוגים שביצעו בעמוד הפייסבוק של המסעדה. אך כאשר יעל פרסמה את תוכן ההודעה בפייסבוק, משתמשים נוספים הצטרפו ודירגו את המסעדה בכוכב אחד עד שהדירוג צנח ובתגובה בעלי המסעדה הסרו את האפשרות לדרג את העמוד. "מכיוון שזה גם חסר היגיון וגם בריוני ומשתיק, הסתערנו על הדירוגים במסעדה וכתבנו על העניין ודירגנו בכוכב אחד. תוך כמה שעות, הדירוג של המסעדה צלל *ורוב הדירוגים שלה* (ויש כמה מאות) היו של כוכב אחד", כתב אחד הגולשים בפוסט תמיכה.

חוק השיימינג לא קיים אבל אתם עדיין צריכים להיזהר

חשוב לציין כי חוק השיימינג לא קיים אך סועדת נתבעה לפני יותר מחצי שנה על כך שכתבה "איכסה" על פיצה. בתגובה, הפיצרייה תבעה את הסועדת על לשון הרע ואילו בית המשפט פסק פיצויים על סך של 18,000 שקלים לטובת בעלי הפיצרייה.

"אמנם תופעת השיימינג, ההולכת וצוברת משקל רב יותר בחיינו, עדיין אינה מוסדרת באופן ספציפי בחוק, אך ניתן לראות ביטוי לכך בחוק לשון הרע המאפשר תביעה נגד המוציא דיבה בסכום של 50 אלף שקלים ללא הוכחת נזק או כפול מכך במידה והכוונה הייתה להזיק. גם עסקים יכולים להיפגע מדברים המוטחים נגדם ולתבוע את מי שפגע בהם וכשהאצבע קלה על ההדק, אנחנו גם רואים תביעות כאלה יותר ויותר מיום ליום", אמר עו"ד אלי חבוש, מומחה במשפט אזרחי, מסחרי ולשון הרע".

"אך מה בנוגע למי שמדרג על סמך חוות דעת של אדם אחר? בתי המשפט עדיין לא נדרשו לסוגיה הזו בצורה רחבה אך לטעמי, במקרים כאלה לא בטוח שלמדרג יעמדו טענות הגנה טובות. המדרג מסתמך על חוויה של אדם אחר ולא על חוויה אישית שלו. מלבד הסיכון הקשור בהסתמכות על דבר שאיננו יודעים או יכולים לדעת שהוא נכון או לא, הרי שדירוג בית עסק הוא עניין אישי".

ממסעדת קניברי נמסר: "צר לנו שהנושא יצא מכל פרופורציות. אנו, כרשת, שקיימת כבר 17 שנים, בעלת ותק, שם וקהל לקוחות נאמן, חרטנו על דגלנו לתת שירות ומוצר מעולים לכל מי שחפץ בכך. אנחנו מקבלים באהבה את כל הביקורות, בעיקר את הביקורות לשיפור כי בזכותן אנחנו נהיים הרבה יותר טובים.

אנחנו מתנצלים על הניסוח שנשלח לאנשים הספציפיים- זה לא נוסח כראוי אך הביקורת שלהם דורגה בכוכב אחד, בצורה לקונית ללא הסבר והייתה פחות כביקורת בונה ויותר כביקורת הורסת- שהתחושה שהתקבלה שהיא באה רק במטרה להרוס את שמנו הטוב, וזאת למרות ששוחחנו עם הלקוחה לגבי המקרה שציינה. אנחנו מבינים את טעותנו ומצרים אם יש אנשים שנפגעו מהניסוח וחידדנו את נהלי שירות הלקוחות שלנו להבא.

נשמח להמשיך ולתת שירות ומוצר מצוינים, למי שירצה בכך, כפי שעשינו עד כה. מאחלים לכולם רק טוב ואהבת חינם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully