וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא לא הכי זול אבל ייתכן והכי טוב שיש: בדקנו את הקורקינט של סגווי

10.6.2018 / 13:40

את רחובות ישראל מציפים אופניים וקורקינטים חשמליים שהפכו לאחד מכלי התחבורה היעילים והנוחים ביותר. בדקנו את הקורקינט של סגווי, אחד מהקורקינטים הטובים ביותר שניתן למצוא בישראל. יצאנו לנסיעת מבחן על הסגווי ES2 וחזרנו עם רשמים

קורקינט סגווי ES2. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
"מבחן דרכים לקורקינט של סגווי":/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

הקורקינט והאופניים החשמליים הפכו לאחד מכלי התחבורה היעילים והזולים ביותר. מבלי הצורך לשלם על ביטוחים או תחזוקה, הם כבשו ערים רבות בישראל וחוללו מהפכה תחבורתית. עם זאת, הכלים האלו גם יכולים להיות מסוכנים ולא בכדי משרד התחבורה פתח בקמפיין להעלאת המודעות והחשיבות של הקסדה. בדקתי את הקורקינט של סגווי, קורקינט ES2 חשמלי, כשבחנו אותו בשתי תצורות: בתצורה הרגילה ובתצורת הסוללה הנוספת שמוסיפה טווח גדול יותר לקורקינט.

הכלים הממונעים האלו הם הגאדג'טים החביבים עליי אבל גם המסוכנים ביותר. רגע אחרי שהוא הגיע אלינו, לקחתי אותו לסיבוב ראשון וכבר אז הבנתי שמה שאני אוחז בידיי זה לא סתם קורקינט, זה קטנוע בגרסה חלשה. יום למחרת כבר קיבלתי תזכורת לכמה מסוכן הכלי הזה, כשרוכב על קורקינט חשמלי לא עצר במעבר חציה ולא הסתכל. בעודו חוצה, מונית בדיוק פנתה לכיוון מעבר החציה והרוכב שלא האט ולא הסתכל, כמעט נפגע מהמונית, באשמתו המלאה כמובן של הרכב. הקורקינט כבר נפל מתחת למונית אך הרוכב הצליח ברגע האחרון לזנק ממנו ולהציל את עצמו. נהג המונית היה בהלם והנוסע שרכב על הקורקינט, טרם הבין את הסיטואציה. קיבלתי במהירות תזכורת לכמה צריך להיזהר עם הכלים האלו, בין אם זו קסדה ובין אם זה לרכב בצורה זהירה. בשילוב של השניים, הכלי הזה יכול להביא אתכם למעוז חפציכם תוך דקות ספורות וביעילות מרבית ללא הצורך המעיק והמתיש בחיפוש אחר חניה או הוצאות על דלק והחשוב מכל - להגיע בשלום.

קורקינט שרואים מקילומטרים

הדבר הראשון שבולט לעין ולא בכדי, אלו נורות הלדים שנמצאות מתחת למשטח הרוכב ובצדדי הגלגל האחורי המשמשות גם כברקסים. משטח הרכיבה עליו הנוסע עומד, מרווח למדי ואחד מהגדולים בקטגוריית הקורקינטים הקומפקטיים. ניתן לעמוד עליו בצורה יציבה ומרווחת. הודות לפנס הקדמי ולנורות שמתחת למשטח ובחלקו האחורי, אין סיכוי שיפספסו אתכם בלילה וגם במהלך היום. את הקורקינט ניתן לראות ממרחק של מאות מטרים בלי שום בעיה. הפנס הקדמי, פנס לד עושה עבודה מצוינת בלילה ומאיר למרחק של עשרות מטרים בעוצמה גבוה. מבחינה בטיחותית, זה עניין חשוב.

השליטה על הקורקינט היא די פשוטה, יש לו מצערת השולטת במנוע ומצערת נוספת בצד שמאל שהיא אחראית על הבולם הקדמי שעובד באמצעות המנוע. במרכז, ניתן למצוא מסך דיגטלי קטן המספק נתונים כמו מצב הסוללה, המהירות ועל איזה "הילוך" אתם נוסעים, או יותר נכון, על איזה מצב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
צג דיגיטלי קורקינט סגווי. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
"צג דיגיטלי המספק נתונים על הסוללה ועל המהירות"./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

"גלגלים שלא יכולים להיהרס": איכות הנסיעה בכביש

בתור "רוכב| אופניים חשמליים לשעבר, אחד מהדברים הכי מרגיזים זה הנקב בגלגל, "הפאנצ'ר" שיכול להתרחש בכל מקום ובכל רגע. אני זוכר שזה קרה לי לא מעט פעמים ומעבר להוצאה הכספית הגדולה, האופניים גם מושבתים. לסגווי גלגלים מסיליקון מלא, כלומר כולם הם מגומי לגמרי ומעבר לזה שלא צריך למלא את האוויר בכל פעם, הגלגלים עמידים ולא יכולים "להתפנצ'ר". על פניו זה יתרון גדול, אך הוא בא על חשבון איכות הנסיעה, או לפחות אמור לבוא על חשבון איכות הנסיעה. הנסיעה על הקורקינט דורשת מכם לתת דחיפה קלה עם הרגל ואז ללחוץ על המצערת ולהתחיל לנסוע.

צמיגי האוויר שנמצאים באופניים ובקורקינטים אחרים, מרככים את הנסיעה על . גלגלי סיליקון לעומת זאת, סופגים את כל המהמורות בכביש ויכולים להפוך את הנסיעה ללא נעימה כלל. בסגווי השכילו להוסיף לקורקינט בולם זעזועים אחורי הניתן לכיוון ובולם זעזועים קדמי. ביחד, הספיגה של המהמורות בכביש משתפרת פלאים ומשדרגת את הנסיעה בצורה משמעותית. ניתן להרגיש שיש הבדל בנוחות הנסיעה לעומת גלגלי אוויר, אך כשעושים את הוויתור הקטן בנוחות הנסיעה שגם הוא לא כל כך מורגש, לטובת ההבנה שבקורקינט הזה הגלגל לא יכול להתפוצץ בזמן נסיעה או שתצטרכו לשלם על תחזוקת הגלגלים.

גלגל אחורי של הקורקינט סגווי. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
"קורקינט חסין לנקבים בגלגלים, אך זה בא על חשבון איכות הנסיעה"./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עוד לסגווי בלם אחורי שנמצא על הגלגל ובלם קדמי חשמלי שעוצר באמצעות המנוע. הבלם הקדמי שעוצר באמצעות המנוע, מפיק חשמל מתהליך הבלימה וב-UME, היבואנית הרשמית, טענו בפנינו שבאפליקציה ניתן להגדיר עד כמה הבולם יצבור אנרגיה מחדש, מכיוון שזה משפיע על איכות הנסיעה ובמצב החסכוני ביותר, תוכלו ליהנות מעד עשרה אחוזי סוללה נוספים. הבלימה בקורקינט לא נופלת מאופניים חשמליים והיא מהירה ובטוחה, לא הרגשנו שאנחנו עומדים לעוף מהקורקינט בעת שבלמנו באמצעות הבלם הקדמי והאחורי תוך כדי.

קורקינט של סגווי ES2 - מבחן דרכים. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הודות ללדים על הקורקינט, תהיו בטוחים שלא יפספסו אתכם בלילה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

גומע עד 40 קילומטרים בתצורה המורחבת בלי שום בעיה

את הסגווי בדקתי בשתי תצורות: הראשונה עם סוללה רגילה בטווח של עד 25 קילומטרים ואילו השני עם סוללה נוספת שמוסיפה טווח של עד 45 קילומטרים. התצורה הרגילה כאמור עם סוללה של עד 25 קילומטרים, טווח נאה יחסית לקורקינט במשקל של 12.5 קילוגרם. בפועל, תוכלו הצלחנו לקבל טווח מקסימלי של 20 קילומטרים, בתנאים משתנים. בקילומטרים האחרונים, הסוללה של הסגווי התקשתה לספק זרם למנוע וכתוצאה מכך הקורקינט הצליח להגיע למהירויות נמוכות יותר. עוד לקורקינט שלושה מצבי נסיעה: מצב האצה רגיל שמאיץ בצורה איטית מדי לטעמי, מצב מהיר ומצב ספורט שהופך את הקורקינט לקטנוע קטן. במצב ספורט תוכלו לקבל האצה מהירה מאוד למהירות המקסימלית של 25 קמ"ש, מה שהופך את הנסיעה בכביש בתל אביב לנעימה הרבה יותר.

סוללה נוספת על הסגווי. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
"הסוללה הנוספת מאריכה את טווח הקורקינט בכמעט פי שניים, אך גם מכבידה עליו מעט"./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

הסוללה הנוספת ניתנת להוספה בכל שלב, כמו כן גם להסרה. היא נמצאת על גבי הכידון ומעניקה עוד 20 קילומטרים נוספים והאצה מהירה הרבה יותר, עוד מוסיפה הסוללה גם לדים קדמיים וכמובן - משקל והופכת את הקורקינט לכבד יותר. הסוללה הנוספת משדרגת את הפונקציונליות של הקורקינט ובשילוב של האצה מהירה יותר וטווח גדול יותר, כבר מדובר בקטנוע בגרסה חלשה. עוד הבחנו בכך שעם הסוללה הנוספת, הקורקינט עלה בעליות תלולות במיוחד, ללא שום בעיה ושמר על המהירות הקבועה: 25 קמ"ש.

מבחן הנסיעה האמיתי עם הקורקינט היה בנסיעה מתל אביב לרמת השרון. בשעות אחר הצהריים, בשיא הפקקים, הזמן ברכב נע בין 30 ל-35 דקות. עם הסגווי, הצלחנו לעשות זאת בחצי שעה בלבד, מבלי להמתין בפקקים ושמחנו לגלות שלאורך כל הדרך היו שבילים שמיועדים לאופניים וקורקינטים ולא הייתי צריך לנסוע על הכביש. יצאתי אל הנסיעה כאילו שהתכוננתי למרתון שלם, אך הנסיעה הייתה מהנה ולשמחתי, היה מהנה לשם שינוי לא לעמוד בפקקים הארוכים.

שליטה על הקורקינט דרך אפליקציה

לסגווי אפליקציה מצוינת וקשה להגיד את זה על אפליקציות של כלים חשמליים. לקורקינט רכיב בלוטוס שבאמצעותו ניתן לקשר את הסמארטפון אל הקורקינט ולקבל נתונים כמו כמה קילומטרים גמע הקורקינט עד כה, מה מצב הסוללה וכמה קילומטרים תוכלו לסחוט ממנו, לבחור האם נורות הלד יהיו בצבעים קבועים, ישתנו או לבטל אותן כלל. עוד תוכלו להפעיל בקרת שיוט שמצאנו אותה די מסוכנת, אך יכולה להיות נוחה בזמן שיוט בשבילי אופניים. עוד האפליקציה מאפשרת נעילה של הקורקינט, כך שלא יוכלו לרכב עליו, היא מקשה את הגלגל הקדמי כך שיהיה קשה להזיזו ובמידה ומישהו הזיז אותו - תופעל אזעקה שהיא חלשה מאוד.

האפליקציה של סגווי. צילום מסך, צילום מסך
"תוכלו לדעת כמה קילומטרים נשארו לכם ולנעול את הקורקינט"./צילום מסך, צילום מסך

הקורקינט של סגווי מתאים לא רק לתל אביבים אלא גם לכאלו שמתניידים ברכבת או בכל כלי תחבורה אחר. ניתן לקפל אותו ביעילות והוא שוקל 12.5 קילוגרם, הוא מעט כבד אבל ניתן להשעין אותו על גלגל אחד וכך להסתובב איתו בכלי תחבורה ציבורית כמו רכבת. זה אחד מהכלים הראשונים שהחברה מנגישה לכלל הצרכנים, שלא כמו הסגווי המוכר, הרכינוע בעל שני הגלגלים שעלה עד לפני כמה שנים יותר מ-10,000 שקלים. הקורקינט בתצורה הראשונה, עם סוללה רגילה לטווח של עד 25 קילומטרים, יעלה 3,190 שקלים ואילו הגרסה עם הסוללה הנוספת תעלה 3,690 שקלים במבצע לשבוע הקרוב. עם הקורקינט תקבלו גם תיק כידון מתנה. עוד מציעה UME, מבית UMI, היבאונית הרשמית של סגווי, אחריות של שנתיים ובקורקינט עם הסוללה הנוספת, מציעה אחריות של חצי שנה בלבד על הסוללה ואילו שנתיים על הקורקינט עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully