וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שגילה שהפך להיות "הפנים של סקס עם בעלי חיים"

12.6.2018 / 0:01

יותר ויותר אנשים מתחרטים על היום שהסכימו לתת למאגרי תמונות האילוסטרציה ברשת להשתמש בתמונות שלהם כאוות נפשם. מאחד שמצא את תמונתו התמימה בכתבה על יחסי מין עם כלבים לאחר שהופתע לגלות שהוא הפנים של בעיות באיבר המין - קבלו את סיפורם האישי של נפגעי תמונות הסטוק

כלב מלקק פנים של אישה/Craftosterone

מאגרי תמונות האילוסטרציה משמשים אותנו העורכים כדי "לצבוע" את הכתבות שלנו במקרים שאין לנו צלם בשטח או תמונה מתאימה בארכיון. מאחר שהתמונות הללו בעיקר נועדו להמחיש סיטואציות או תפקידים, הן נוטות להיות מנותקות מהמציאות, סטריאוטיפיות ולמען האמת - די משעשעות. אפילו כוכבת "משחקי הכס", אמיליה קלארק, ניצלה את התופעה כדי לככב בכמה גרסאות מחודשות לתמונות אילוסטרציה מוגזמות, כפי שתוכלו לראות בהמשך. אמה מה, בעוד התמונות משמשות אותנו ומשעשעות אתכם - יש גם מי שעלול להיפגע מכל הסיפור הזה, ואלה המצטלמים עצמם.

האנשים שבתמונות האילוסטרציה תמיד נראים לנו לא אמיתיים, אבל הם לגמרי כן. חלקם גם עושים מזה כסף לא רע אפילו, אולם תמורת זאת הם "נותנים את נשמתם לשטן" ומעניקים זכויות שימוש מלאות בתמונות לכל אדם ולכל מטרה שרק נחפוץ. למעשה המצולמים חיים בסיכון תמידי שפרצופם יופיע בכתבות או בקמפיינים שכלל אינם מזוהים עמם. בעוד כמה מאוד נהנים שפרצופם הפך למזוהה בזכות תמונות הסטוק, אחרים נכוו מזה. חלקם אפילו קשה מזה. קבלו כמה סיפורים אישיים של נפגעי סטוק שמתחרטים על היום בו הסכימו לתת את גופם לאילוסטרציה.

עוד בנושא
הדוגמן שמופיע באזהרת האימפוטנציה שעל חפיסת הסיגריות נחשף: "זו בהחלט הייתה טעות"
בלי מערוך ביד: גטי אימג'ס חונכת מאגר אילוסטרציות פמיניסטי

אמיליה קלארק עושה סטוק

יאיר קיבייקו והכלבה שלו הפכו לתמונת אילוסטרציה של יחסי מין עם חיות

זה היה מרלי בנט שהצית מחדש את סיפורו של יאיר קיבייקו ותמונת האילוסטרציה המפורסמת שלו. בנט התחרט קבל עם וטוויטר על הסכמתו להופיע באזהרה שעל חפיסת הטבק והסיגריות המתריעה שעישון גורם לאימפוטנציה. בנט ידע לאן מועדות תמונותיו אולם הצטער כשגילה שהשימוש בהן רק הלך וגבר, לעומתו, שיאיר קיבייקו מכר את תמונתו שוכב על הדשא כשכלבתו ריטה מלקקת את ראשו, הוא לא תיאר לעצמו שהתמונה תופיע יום אחד בכתבה על בחור קנדי שקיים יחסי מין עם כלבתו.

יאיר קיבייקו הישראלי, מנהל מוצר בן 36, סיפר ל-SUN הבריטי כיצד הגיב כשנחשף לתמונתו בכתבה המפוקפקת: "זו הייתה תמונה שצילמתי בשביל הכיף לפני 4 או 5 שנים והחלטתי למכור אותה דרך אפליקציה מקוונת כדי לעשות מזה קצת כסף. אני מופיע בה עם הכלבה של ההורים שלי בגינה שלהם. הייתי בהלם כשראיתי את התמונה בכתבה שמדברת על יחסי מין עם חיות. מעולם לא רציתי שיכירו אותי כ'בחור ששכב עם הכלבה שלו'".

עוד באותו נושא

"אני תמיד מרים אגודל אחרי בדיקה וגינלית": תמונות בעלי המקצוע המגוחכות ביותר ברשת

לכתבה המלאה

הציוץ של מרלי בנט

הישראלי יאיר קיבייקו מגיב עם הטראומה האישית הקטנה שלו

למרות הבושה, יאיר לא מתחרט על מכירת התמונה, "אני אוהב את התמונה ונהנה לראות אותה מעת לעת בכתבות שונות", הוא הוסיף, "הייתי מעדיף שלא לראות אותה בכתבה הזאת, אבל זה היה באתר קטן ולמזלי האייטם כבר לא זמין ברשת אז לא נעשה כאן נזק אמיתי. לא ידעתי כיצד להגיב לזה בהתחלה, אבל היום אני מסתכל על זה בהומור וצוחק על זה".

בראיון לפודקסאט "שרת התרבות" של עידו קינן, סיפר יאיר: "פתאום נכנס לחשבון שלי 200 דולר בגלל השימוש בתמונה. לא הבנתי מאיפה זה מגיע", הוא סיפר. בשלב מאוחר יותר הוא נחשף לכתבה השערורייתית, "הכותרת הייתה, אם אני לא טועה 'האם קיום יחסי מין עם בעלי חיים יהיה חוקי בקנדה בקרוב?' הכתבה דיברה על בחור בקנדה שנתפס מקיים יחסי מין עם כלבתו. יש אנשים שהסתכלו על התמונה והניחו שזה אני. דובר על זה שתפסו אותו, הוא נכנס למשפט וניסה להוכיח שאין בזה שום דבר לא בסדר, שהכלבה נהנית מזה בדיוק כמוהו וכו'. חשוב לציין שאני לחלוטין נגד זה".

הוא הוסיף: "בהתחלה נורא השתעשעתי מזה. זה סיפור משעשע. העלתי את זה לפייסבוק ואיך שהעלתי הרגשתי כל כך נבוך מהסיפור הזה וכל כך פחדתי שמישהו יבין לא נכון את הפוסט אז הורדתי אותו ישר. עד היום חברים שלי מסתלבטים עליי".

הראיון המלא של יאיר קיבייקו ב"שרת התרבות" עם עידו קינן

הייתי נער הפוסטר לבעיה חמורה באיבר המין

ניקולו מסאריג'ו, כתב Vice הספרדי, חשף כיצד תמונות הסטוק שלו מצאו עצמן בפרסומות לאלכוהול, חלב, הכנסייה הקתולית ואפילו לפרפימוזיס באיבר המין - מצב מסוכן בו העורלה מופשלת לאחור במצב זקפה ואינה חוזרת למקומה הטבעי בסופה. כל זה קרה לאחר שניקולו חווה פרידה קשה והסכים בקלות דעת להצטלם עם חבר לתמונות אילוסטרציה. הוא חתם על מתן זכויות שימוש בתמונות שלו מבלי להבין את ההשלכות האפשריות של פזיזותו. חודשים לאחר מכן הוא גילה שפרצופו מופיע בכתבה על טרוריסטים באתר קתולי. "זה כשלעצמו לא היה כזה נורא, אבל אז הבנתי שאין לי שליטה על הדברים העתידיים שהפרצוף שלי צפוי להופיע בהם", הוא אמר ל- Vice. בחודשים שאחרי, פניו של ניקולו שימשו לאינספור קידומים, החל ממשקה נטול גלוטן ועד למאמרים על אקסים נקמניים ואנשים "מטומטמים" בעבודה.

המצב החמיר כשניקולו מצא את פרצופו על עטיפה של ספר על מפלצות, פרסומת לגילוח ולבסוף בקמפיין בוונצואלה להעלאת מודעות לבעיית פין חמורה מאוד, "כשקמתי בוקר אחד, חבר מוונצואלה שאל אותי בוואטסאטפ אם יש לי - או אי פעם היה לי - פרפימוזיס, בעיה רצינית באיבר המין", הוא הסביר. "אמרתי לחבר שלי שאולי היו לי שם כמה בעיות בעבר, אבל אני לא זוכר שככה קראו לזה. אני יודע שאני לא יכול באמת להתלונן - הייתי מודע לחלוטין כשצילמו אותי וחתמתי במודע על מתן זכויות השימוש בפרצוף שלי", הוא אמר, "ובכל זאת, זה לא אומר שאני לא מצטער על היום שבו הסכמתי לזה. פשוט לא תיארתי לעצמי כמה רחוק זה יגיע".

תמונות סטוק שקיבלו הקשר מביך. צילום מסך
ניקולו מסאריג'ו מובך מגורל תמונות האילוסטרציה שלו/צילום מסך
תמונות סטוק שקיבלו הקשר מביך. צילום מסך
תמונות האילוסטרציה של ניקולו מסאריג'ו בהקשרים שונים/צילום מסך
תמונות סטוק שקיבלו הקשר מביך. צילום מסך
ניקולו מסאריג'ו מצאה את פרצופו על ספר ערפדים/צילום מסך
תמונות סטוק שקיבלו הקשר מביך. צילום מסך
ניקולו מסאריג'ו נטול גלוטן/צילום מסך

"הייתי האישה שאוהבת לעשות אורגיות עם גברים זקנים, מכוערים ושמנים"

גם תמונות הסטוק של סמנתה אובן - שצולמו במקור עבור קמפיין לתרופות להצטננות ושפעת - מצאו עצמן בהקשר מביך אחר. סמנתה, שהיא לסבית מוצהרת, גילתה שהשתמשו באחת התמונות שלה בכתבה שכותרתה: "אני מפנטזת על מין קבוצתי עם גברים זקנים ושמנים", במדור הסקס האנונימי של הגארדיאן. הכתבה, שנכתבה בגוף ראשון, הסבירה כיצד הכתבת, אישה בת 31, נאבקת בפנטזיות המיניות שלה עם גברים זקנים, מכוערים ושמנים. למרבה המזל, אובן השתעשעה מהרעיון ,"הייתי עם אמא של זוגתי כשראיתי את זה לראשונה", היא סיפרה, "צחקתי בקול רם ואמרתי: 'הו, את חייבת לראות את זה'. איך אפשר לקחת את זה ברצינות? יש דברים יותר חשובים לדאוג להם בחיים".

מצאה את תמונתה בכתבה על אורגיות עם גברים זקנים ושמנים. צילום מסך
מצאה את תמונתה בכתבה על אורגיות עם גברים זקנים ושמנים/צילום מסך

המשפחה שהופיעה בקמפיין נגד נישואים גאים

ואם כבר דיברנו על נושאים חשובים יותר, הנה מקרה חמור הרבה יותר של שימוש רע בתמונות ארכיון: תמונה של משפחה בריטית שכיכבה במסע פרסום של קבוצה אירית המתנגדת לנישואים גאים. המשפחה המצולמת כלל לא הסכימה עם הקמפיין וסיפרה בראיון אנונימי ל-BBC שהם לא היו מרוצים לגלות מה עלה בגורל התמונה שלהם. "הצלם הסכים לצלם אותנו בחינם תמורת זכויות לשימוש בתמונות, אז הסכמנו", הם סיפרו, "התמונה לא נגנבה מאתנו... אין לנו זכויות עליה ואנחנו לא טוענים אחרת. רק רצינו להגיד בפומבי שאנחנו לא מסכימים עם הקמפיין הזה ולא היינו מרוצים מהשימוש בתמונה שלנו, אבל אנחנו מכירים בכך שהם רשאים לעשות זאת".

המשפחה הבריטית שמצאה את תמונתה בקמפיין נגד נישואים גאים. צילום מסך
המשפחה הבריטית שמצאה את תמונתה בקמפיין נגד נישואים גאים/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully