וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של צה"ל לעפיפוני התבערה מעזה: גיוס מילואים שמתחיל בפייסבוק

11.6.2018 / 12:35

איום עפיפוני התבערה מאתגר את צה"ל ואילו הוא נדרש לגייס כוחות חיזוק אזרחיים. כחלק מהמהלך לפיתוח מענה מתאים, פרסם צה"ל באמצעות גורמים אזרחיים, קול קורא בקבוצות הפייסבוק העוסקות בנושאי הרחפנים, שיגיעו לשתף את הרעיונות שלהם לפתרון הולם

עריכת וידאו: ניר חן

אמש נפגשו גורמים רשמיים מצה"ל וביניהם גם מפקד יחידת מטמון בחטיבה הטכנולוגית ליבשה, אל"ם נדב לבנה. היחידה אחראית בין היתר על כל נושאי הרחפנים בצה"ל ואמש נערך המפגש בשיתוף מטיסי רחפנים חובבנים ומקצועיים. "קול קורא לכל הטיסנאים. ביום א' הקרוב תאריך 10.06 בשעה 17:00 תתקיים אסיפה מיוחדת של כל מי שמעוניין לתרום מהידע והניסיון שלו להילחם בטרור העפיפונים מעזה. המפגש ייערך בבית חיל האוויר אשר בהרצליה, וינכחו בו מס' קצינים בכירים מתחומים שונים אשר עוסקים בנושא. מטרת המפגש להציג בפני המשתתפים את סוגי האיומים השונים והמתפתחים בגזרה, ולרתום את הידע אשר קיים אצל קהילת הטיסנאים על כל רבדיה, למלחמה בטרור מסוג זה", כתבו בקבוצת פייסבוק פתוחה שבה חברים כ-11,000 אנשים, מטיסי רחפנים חובבנים ומקצועיים. המפגש התקיים בעקבות יוזמה של אזרח המתמחה בתחום הרחפנים.

פוסט רחפנים פייסבוק. צילום מסך, צילום מסך
"בפגישה יוצגו פתרונות קיימים ויתקיים דיון פתוח עם רעיונות אשר יש לכל אחד מאיתנו"./צילום מסך, צילום מסך

לפי גורמים המכירים את היחידה מקרוב, היחידה עוסקת כמעין אנשי Q של ג'יימס בונד שהפתרונות שהם מפתחים, יכולים לשמש עבור סרטי מדע בדיוני. "הגענו מהר מאוד למסקנה שהמענה הוא אווירי בלבד, בגובה הקרוב מאוד לקרקע", אמר קצין בכיר מהיחידה בשיחה עם וואלה! NEWS. "סיימנו לפתח ולהעמיד פתרונות כמה שבועות לפני יום הנכבה". מזה כמה חודשים שצה"ל נאלץ להתמודד אל מול איום עפיפוני התבערה ועפיפוני הנפץ.

יחידת מטמון לפיתחו אמצעים ורחפנים נגד המפגינים בגבול רצועת עזה. דובר צה"ל
"יחידה מטמון מפתחת אמצעים שיכולים לשמש עבור סרטי מדע בדיוני"./דובר צה"ל

בצה"ל מתקשים להתמודד אל מול האיום הפשוט לכאורה וכתוצאה מכך פורצות עשרות שריפות מדי יום שמכלות שטחי ענק. בעבר פיתחו כבר רחפן אזרחי שאליו חובר מתקן המאפשר למפעיל להטיל רימוני גז מדמיע בעומק השטח. עוד רחפן שפותח הוא רחפן עם שקית חומר מסריח במטרה לפגוע במפגינים ולצנן את ההתלהבות כבר בשלב הראשוני של ההפגנה. עוד צה"ל הציג רחפן "רייסר", רחפן מרוצים שעף במהירות אל עבר העפיפון או המטרה, מתנגש ומפיל אותו על הקרקע. עד כה צה"ל דיווח שהצליחו להפיל מעל 500 עפיפונים ובלונים.

"האנשים הגיעו לנסות לעזור ולתרום", אמר לנו אחד המשתתפים. עוד סיפרו כי על רוב הרעיונות שהעלו האזרחים, צה"ל ענה כי הם כבר נוסו וחלקם הצליחו ואילו חלקם לא. עוד מסרו כי חלק מהרעיונות היו יצירתיים ובצה"ל מתכוונים לבדוק אותם. הדיון היה פתוח לחלוטין וגם לא מסווג. צה"ל מצדו לא מסר פרטים על טכנולוגיות מסווגות אלא זימן את האירוע כדי ליצור שיח פורה ושיתוף פעולה עם האזרחים שעוסקים בתחומים האלו ואולי יכולים להביא רעיונות טובים שיעזרו לצה"ל להתמודד אל מול האיומים. עוד צה"ל שיתף את המשתתפים כי הוא מחפש מתנדבים שיתגייסו כמטיסים ליחידת המילואים שמתמודדת בגבול עזה מול עפיפוני התבערה והנפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully