וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות את אגלי הזיעה של מסי: באיזה שירותי טלוויזיה תוכלו לצפות במונדיאל ב-4K?

12.6.2018 / 11:44

המונדיאל יפתח השבוע ומאות אלפי ישראלים הולכים לשבת שעות מול הטלוויזיה ולצפות במשחקים שיערכו במהלך החודש הקרוב. ישראל תהיה בין היחידות לשדר את המשחקים באיכות 4K וולכן בדקנו עבורכם באיזה שירות טלוויזיה, תוכלו לראות את אגלי הזיעה של מסי

עריכת וידאו:ניר חן

המונדיאל מתקרב אלינו בצעדי ענק ומאות אלפי ישראלים ישבו בקרוב מול מסכי הטלוויזיה ויצפו בחודש המשחקים האינטנסיבי והמותח. צרכנים רבים כבר נהרו לחנויות האלקטרוניקה ורכשו טלוויזיה חדשה לסלון שתשדרג את חווית הצפייה במונדיאל. במיוחד, חובבי הספורט תמיד שואפים לאיכות התמונה הטובה ביותר, ועוד יותר כשמדובר בכדורגל ואנחנו רוצים לראות את השחקנים על המגרש באיכות הטובה ביותר ולהרגיש כאילו אנחנו שם. במיוחד בשביל זה ערכנו עבורכם בדיקה - באיזה שירות טלוויזיה תוכלו לצפות במשחקים באיכות הטובה ביותר הלא היא 4K. חשוב לציין כי קודם כל הטלוויזיה שלכם צריכה לתמוך ברזולוציה.

שידורי המונדיאל יארכו באפיק 11 של "כאן" ואילו "כאן" גם תעביר את השידור לראשונה ב-4K באיכות HDR באפיק 511. את השידור ברזולוציה הגבוהה, אנחנו זוכים לראות הודות להשקעה בטכנולוגיית השידור החדשה שתאפשר גם שידור ב-HDR, כלומר טווח צבעים דינמי רחב. הפורמט נקרא HLG והודות לשילוב של הרזולוציה הגבוהה וטווח צבעים דינמי רחב, נוכל תמונה עם תאורה בהירה יותר וגם צבעים טובים יותר. החוויה תשפר את איכות הצפייה בצורה משמעותית, מעבר לצפייה רגילה ב-4K. עוד תשמחו לשמוע שישראל תהיה בין המדינות היחידות בעולם שישדרו את המונדיאל ב-4K ותתמוך בפורמט HLG המאפשר טווח צבעים דינמי רחב, מה שאומר שחווית הצפייה שלכם תשתדרג עוד יותר.

כדי לנצל יכולות פורמט ה-HLG, תהיו חייבים להשתמש במסך תומך, ואם אתם משתמשים ברסיבר, תצטרכו שגם הוא יתמוך בפורמט וכמובן גם שירות טלוויזיה שתומך. תוכלו לצפות בערוץ 511 גם אם אין לכם טלוויזיה תומכת ב-4K, אך רזולוציית הצפייה תהיה הרזולוציה המקסימלית שהטלוויזיה והממיר שלכם תומכים. כך שגם אם מסך הטלוויזיה שלכם לא תומך אפילו ב-HD, עדיין תוכלו לראות את השידור כרגיל.

אם יש לכם טלוויזיה חכמה, תוכלו להוריד מחנות האפליקציות של סמסונג או LG את האפליקציות של סלקום TV, סטינג והשירותים השונים וכך ליהנות מאיכות השידור המקסימלית שהטלוויזיה שלכם מסוגלת לספק.

צופה בטלוויזיה. ShutterStock
ישראל תהיה מבין היחידות לשדר את המונדיאל ב-4K/ShutterStock

הטיפ הסודי: כך תצפו במונדיאל בחינם ובאיכות הגבוהה ביותר

תאגיד השידור "כאן" מפעיל אפליקציה הזמינה להורדה בחנויות האפליקציות השונות וביניהן גם חנות האנדרואיד וחנויות האפליקציות של הטלוויזיות השונות כמו של סמסונג ו-LG. אם יש לכם טלוויזיה חכמה או סטרימר מבוסס אנדרואיד, תוכלו להוריד את האפליקציה של כאן דרך החנויות השונות. כך לדוגמא האפליקציה זמינה בחנות האפליקציות של סמסונג ו-LG ואם תורידו אותה, תוכלו לצפות באיכות המקסימלית, כלומר ב-4K ואף ליהנות מטווח צבעים דינמי רחב שישדרג את הצפייה. ההורדה של האפליקציה אינה דורשת מכם להיות מנויים לאחד משירותי הטלוויזיה השונים, כך שהיא נעשית בחינם לגמרי. עוד תוכלו גם לצפות במונדיאל ישירות מהסמארטפון שלכם, בכל מקום בגבולות ישראל.

יס ו-Sting TV

ביס תוכלו לצפות ב-4K רק אם יש ברשותכם את ממיר ה-Ultra שהחברה מציעה. הממיר אינו תומך ב-HDR, אך הוא כן תומך ברזולוציה הגבוהה. עוד יס הייתה החברה הראשונה שאפשרה צפייה ברזולוציה הזאת והיא מציעה גם ספריית VOD המציעה סרטים ברזולוציה הגבוהה. סטינג, המותג המוזל של יס מציע גם הוא צפייה ברזולוציית 4K אך ללא תמיכה ב-HDR. כל הסטרימרים שנמכרו על ידי סטינג תומך ברזולוציה, אך אם רכשתם סטרימר בעצמכם, ייתכן ולא תוכלו ליהנות מהרזולוציה. עוד מיס מסרו כי הם עובדים על הפעלת פורמט ה-HLG שיאפשר צפיה בטווח צבעים דינמי רחב. אך זה יקרה בהמשך השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"הסטרימר של סטינג תומך ברזולוציית 4K"./מערכת וואלה, צילום מסך

פרטנר TV

חברת פרטנר היא החברה היחידה שמספקת לכל המנויים ממיר התומך ברזולוציית 4K, כך שתוכלו לצפות בערוץ 512 ללא שום בעיה. הממיר אומנם לא תומך ב-HDR אך בחברה נמסר כי הם עמלים על הפיתוח שיהיה זמין בקרוב, אך לא למונדיאל. עוד מסרה פרטנר כי כל המשחקים שמשודרים בערוץ הספורט זמינים לצפיה בחינם עד סוף השנה ברזולוציית HD.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"כל הלקוחות שיש להם ממיר של פרטנר, יכולים לצפות ב-4K"./מערכת וואלה, צילום מסך

הוט ורמי לוי

הוט מאפשרת צפייה ב-4K רק אם יש ברשותכם את ממיר ה-Fiber 4K שמכיל בתוכו אפליקציות כמו נטפליקס ויוטיוב באופן מובנה. הממיר מאפשר צפייה בשידורים ובתכני VOD ברזולוציית 4K וגם את המונדיאל, תוכלו לראות באמצעותו ברזולוציה הגבוהה. תוכלו גם ליהנות מטווח הצבעים הדינמי, שכן הוא מגיע עם תמיכה בפורמט ה-HLG.

הממיר של הוט בשיתוף רמי לוי אינו תומך ברזולוציית 4K ומאפשר צפייה באיכות מרבית של HD בלבד, לכן לא תוכלו לצפות באמצעותו ב-4K.

ממיר הפייבר בוקס של הוט. יח"צ הוט,
"להוט ממיר אחד שתומך ב-4K"./יח"צ הוט

סלקום TV

אם אתם מנויים לשירות של סלקום, תוכלו ליהנות מהרזלוציה הגבוהה רק אם רכשתם סטרימר של שיאומי או אפל TV ברזולוציית 4K כמו כן, תוכלו גם לצפות בשידור עם טווח צבעים דינמי רחב, כל עוד הסטרימר תומך בפורמט HLG ואילו הסטרימר של שיאומי שסלקום משווקת, תומך ברזולוציה ובפורמט. במידה ויש לכם את הממיר הרגיל שהחברה מספקת ללקוחות, תוכלו לראות את המונדיאל ברזלוציה מקסימלית של HD בלבד.

אם יש ברשותכם טלוויזיה חכמה, תוכלו להוריד את האפליקציה של סלקום TV ישירות אל הטלוויזיה ולצפות באיכות המקסימלית שהטלוויזיה מאפשרת, בין אם היא תומכת בפורמט HLG, תוכלו ליהנות מטווח צבעים דינמי רחב ובאם היא תומכת ב-4K, תוכלו גם לצפות ברזולוציה המקסימלית וכל זה ללא הצורך ברכישת סטרימר.

הסטרימר של שיאומי ה-MI box. יח"צ,
"אם רכשתם מסלקום ממיר של שיאומי, רק באמצעותו תוכלו לצפות ב-4K"./יח"צ

חשוב לציין כי במיוחד בשירותים האינטרנטיים, העברת איכות שכזו עלולה להיות תלויה בחיבור האינטרנט שחייב להיות יציב עם מהירות מספיקה דיו כדי להעביר איכות שידור גבוהה. לדוגמה, אמזון פריים ממליצים על חיבור לאינטרנט של כ-15 מגה, אך לעומתם נטפליקס דורשת לא פחות מ-25 מגה כדי להעביר שידור ב-4K.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully