וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרשנו שבוע על הגרסה החדשה לאייפון וחזרנו עם החידושים המשמעותיים ביותר

13.6.2018 / 9:12

בשבוע שעבר אפל הכריזה על גרסת iOS 12, הגרסה החדשה לאייפון. בעוד שהגרסה תהיה זמינה בספטמבר הקרוב לקהל הרחב, שמנו את ידינו על גרסת המפתחים ובדקנו את כל הדברים החדשים שיש באייפון כמו אפשרות להיגמל מהאייפון, סירי חכמה יותר ועוד

עריכה: ליר שפיגלר ויאיר דניאל

בשבוע שעבר הציגה אפל את גרסת ה-iOS 12 באירוע המפתחים השנתי. האירוע ארך יותר משעתיים ובמהלכו חשפה את אפל הגרסה החדשה למערכת ההפעלה לאייפון והציגה חידושים כמו שיחות וידאו קבוצתיות בפלטפורמת המסרים פייס-טיים, אפשרות להיגמל מהסמארטפון באמצעות הגבלת אפליקציות וצפייה בסטטיסטיקות על שימוש באפליקציות, אימוג'ים חדשים לצד המימוג'ים שהציגה, דמויות שיעוצבו לבחירתכם. עוד הציגה אפשרות ליצירת קיצורי דרך באמצעות סירי, כך שתוכלו באמצעות כל משפט, לשייך אותו לפעולה מסוימת כמו להתקשר אל חברים. עוד הציגה החברה יכולות מציאות רבודה משופרות המאפשרות לדוגמה, מדידה של אובייקטים ומשחקי מציאות רבודה מרובי משתתפים. במשך השבוע האחרון חרשנו על גרסת המפתחים של אפל על האייפון 10, האחרון שניתן לנו על ידי אידיגיטל וחזרנו עם רשמים.

הבשורה האמתית: הגבלת זמן המסך

על פניו אפל לא הציגה חידושים משמעותיים בגרסה החדשה אבל הוספת האפשרות להגביל את זמן המסך באפליקציות מסוימות זו בשורה אדירה, גם עבור הורים שרוצים להגביל את זמן השימוש בסמארטפון של הילד שלהם וגם עבור כאלו שפשוט מכורים לסמארטפון ועד כה לא היו להם את האמצעים להתמודד עם הבעיה. הגבלת זמן המסך שמה סוף סוף את הכוח בידיים של הצרכן ומאפשרת לקבוע כמה זמן תבזבזו בכל אפליקציה על ידי חלוקה של האפליקציות לקטגוריות כמו רשתות חברתיות ועוד. השתמשתי בתכונה החדשה ולמרות שעל פי הנתונים, נראה שאני מכור לסמארטפון, אני מכחיש כל קשר. ברגע שניצלתי את הזמן שהקצבתי לאפליקציות כמו רשתות חברתיות, האפליקציות ננעלו והופיע עליהם סימן של שעון חול. הגבלת זמן המסך זו הבשורה החשובה והגדולה ביותר שיצאה מכנס המפתחים והיא גם עשויה להרגיז את פייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
iOS 12 הגבלת זמן מסך. צילום מסך, צילום מסך
"מעתה הגמילה שלכם מהרשתות החברתיות תהיה קלה יותר"./צילום מסך, צילום מסך

אנימוג'ים חדשים ומימוג'ים - דרך חדשה לבטא את עצמכם

אפל הוסיפה אנימוג'ים חדשים כמו דרכון או רוח רפאים, אותם אנימוג'ים עובדים מצוין, בדיוק כמו הקודמים אבל המעניין ביותר, הוא המימוג'י, דרך חדשה שבאמצעותה תוכלו לבטא את עצמכם. המימוג'ים הם פרצופים שאתם יכולים לעצב איך שאתם רוצים. בין אם זה לבחור העיניים שהיו כמו שלכם, לצד האף והמבנה פנים או פשוט להשתעשע וליצור כל דמות שאתם רוצים. להגיע לדמות שהיא נראית כמוכם זו משימה לא פשוטה ואני לא הצלחתי לעשות זאת, אך כן הצלחתי ליצור דמות שעם דמיון רב, יכולה להזכיר אותי.

אפל מימוג'י. צילום מסך, צילום מסך
"לעצב דמות שתראה כמוכם זו משימה מעט מורכבת"./צילום מסך, צילום מסך

אפליקציית מדידה באמצעות מציאות רבודה

אפל הציגה באירוע חידושים בתחום המציאות הרבודה. בקצרה, במציאות הרבודה משולבים אלמנטים ווירטואליים המתמזגים עם הסביבה האמתית. לדוגמא, כשמכוונים את המצלמה לעבר המסך, ניתן להוסיף אובייקטים מסוימים או לראות נתונים נוספים. כדי להמחיש את המאמצים של אפל בתחום, היא הוסיפה אפליקציית מדידה. לראשונה, תוכלו למדוד עצמים בצורה מדויקת באמצעות הסמארטפון וללא סרגל או מטר. איך זה עובד? האפליקציה ככל הנראה תעבוד רק על האייפון 7 פלוס, 8 פלוס וה-10. הסיבה נעוצה בכך שלסמארטפונים הללו יש שני חיישני צילום, מה שמאפשר לסמארטפון להבין את העומק שיש בתמונה וכך האפליקציה מודדת עצמים. זה עובד בצורה מהירה ומדויקת. תחילה מכוונים את הסמארטפון על האובייקט ואז ניתן לבחור את נקודת התחלת המדידה וכל עוד תמתחו את אותה הנקודה, תקבלו חיווי על אורך האובייקט. עוד אהבנו שברגע שמדדנו לדוגמה את אורכו של הלפטופ ואחר כך המשכנו למדוד את אורכה של המקלדת, ברגע שהחזרנו את המצלמה אל הלפטופ, ראינו את הנתונים כאילו אנחנו מדדנו.

אפליקציית מדידה ב-iOS 12. צילום מסך, צילום מסך
"מדידה מדויקת ומהירה של אובייקטים"./צילום מסך, צילום מסך

הסוף להתראות המרובות: ריכוז ההתראות של האפליקציות

אתם הולכים לישון, קמים קצת מאוחר וכבר בקבוצת הווטסאפ של החברים התפתח דיון סוער ועל גבי מסך הנעילה מופיעות אינספור התראות. זה קורה כל הזמן וזה די מעיק. באנדרואיד לדוגמה, ניתן לראות התראה אחת עבור כל אפליקציה ובלחיצה אחת על ההתראה, ניתן לצפות בכל ההתראות שהגיעו מאותה האפליקציה. כך גם בגרסה החדשה לאייפון, ההתראות יקובצו ומעתה תקבלו סוף סוף התראה אחת עבור כל אפליקציה. זה חידוש שמניסיון ארוך עם הגרסה, הביא בשורה אמיתית ובעיקר סוף סוף סדר על גבי מסך הנעילה.

קיצורי דרך בסירי. צילום מסך, צילום מסך
"מעתה ההתראות מאפליקציה אחת ירוכזו להתראה אחת"./צילום מסך, צילום מסך

קיצורי הדרך וההצעות של סירי

זה אולי החידוש שהכי פחות השתמשנו בו. ניתן להגדיר לסירי מילים מסוימות כמו "תתקשרי לגימל" והיא תתקשר לחבר שהשם שלו מעט מורכב וסירי לא מצליחה להבין את שמו. זה עובד בצורה טובה אך לא מצאנו את הפונקציה הזאת בתור שימושית יותר מדי. כן אהבנו שסירי הציעה לנו לחזור לאנשים שהתקשרו ולא ענינו להם. כשיש לכם שיחה שלא נענתה, אחרי זמן מסוים, סירי מוסיפה התראה על גבי מסך הנעילה ושם תוכלו לחזור לאיש הקשר.

האייפון הושאל מאידיגיטל לצורך הבדיקה המקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully