וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם מצלמה בלפטופ? יכול להיות שמישהו מסתכל עליכם ברגע זה

15.6.2018 / 8:07

לא מעט אנשים בכירים נתפסו כשעל הלפטופ שלהם מדבקה שמסתירה את המצלמה. מה הם יודעים שאנחנו לא? שהמצלמות האלו הן חור אבטחה שבאמצעות פרצה מתוחכמת, יכולה לשמש כנגדכם ולתעד אתכם ברגעים האינטימיים ביותר. כעת חברת אבטחת המידע ESET חושפת נוזקה חדשה ומדאיגה

כמעט בכל מחשב נייד שנקנה בשנים האחרונות, ניתן למצוא מצלמת רשת שממוקמת מעל המסך ולא סתם מארק צוקרברג נתפס לא פעם ולא פעמיים עם מדבקה על המצלמה שמסתירה אותה. המצלמות הללו הן פירצת אבטחה גדולה שבאמצעותן, יכולים לעקוב אחריכם ולצלם אתכם ברגעים אינטימים. כעת חברת האבטחה ESET חושפת כי נוזקה בשם InvisiMole שפעילה כבר משנת 2013, אך נחשפה רק לאחרונה. מה שמרמז מעט על התחכום הגדול של הנוזקה. על פי דברי חברת האבטחה, ההתקפה ככל הנראה מכוונת ליעדים מאוד ספציפיים ורק כמה עשרות מחשבים הושפעו ממנה, אך המטרות הן מטרות בפרופיל גבוה כמו סלבריטאים, פולטיקאים והן בעלות ערך רב לתוקפים שעל פי הדיווחים, טרם סימנו ישראלים.

האקר פורץ למחשב. ShutterStock
הרוגלה החדשה יכולה לאפשר לפורצים להשתמש במצלמת הרשת שלכם ללא ידיעתכם/ShutterStock

בחברה מסבירים שהנוזקה הופכת את המחשב הפרוץ למעין מצלמת אבטחה שמאפשרת לתוקפים לשמוע ולראות את מה שמתרחש במשרדו של הקורבן, או בכל מקום אחר שבו יימצא המכשיר. התוקפים העומדים מאחורי הנוזקה הצליחו לטשטש את עקבותיהם בצורה טובה עד כדי כך שהחוקרים לא בטוחים מי בדיוק עומד מאחוריו, אבל דבר אחד בטוח: האופי העוצמתי של ההתקפות מציבות אותן במקום גבוה יחד עם כאלו שהיו באחריות כמה מהקבוצות המתוחכמות ביותר וייתכן שמדובר אולי בממשלה.

החוקרים עדיין אינם בטוחים כיצד הנוזקה מגיעה למכשירי היעד, וכרגע כל אפשרויות ההדבקה באות בחשבון, ביניהן גישה פיזית למחשב עצמו. עוד הנוזקה מאפשרת לתוקף לפתוח, ליצור ולמחוק קבצים, לאחזר את כל המידע בנוגע למערכת ואף יותר מזה - כל זה תוך כדי שהתוקפים נזהרים שלא להשאיר עדויות לפעילותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully