וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון דולר לסטארטאפ שישפר את העולם: ביקרנו בתחרות הסטארטאפים של שיבאס

שי ורקר, אמסטרדם

15.6.2018 / 8:06

מדי שנה מתקיימות אינספור תחרויות של סטארטאפים שמתיימרים לשנות את העולם. הפעם כתבנו הגיע לתחרות של שיבאס שבה התחרו על מיליון דולר לסטארטאפ שישפר את העולם ויהפוך אותו לטוב יותר. לשם שינוי, הזוכה הוא לא סטארטאפ ישראלי, אך כן יוצגנו שם בכבוד

צילום: שי ורקר, עריכת וידאו: ניר חן

ברוכים הבאים לאמסטרדם בירת הולנד. עיר האורות הססגונית הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למיטב הכנסים והאירועים התרבותיים והטכנולוגיים בעולם. והפעם - גמר תחרות הסטרטאפים THE VENTURE. כמיטב מסורת הריאליטי בנוסח "הכרישים" עולות אל הבמה חברות סטרטאפ צעירות מ27- מדינות ו-5 יבשות, עם ניצוץ בעיניים ומיזמים מרתקים בעלי נגיעה חברתית ומקוות לגרוף מיליון דולר. לטובת הכלל וגם לטובת הקופה שלהם. מי שמחלק את הפרסים זו חברת הוויסקי היוקרתי והנחשק שיבאס ריגל, המשיקה את המיזם בהצלחה גדולה זו השנה הרביעית ברציפות. התחרות מתרחשת במסגרת ועידת TNW (The Next Web conference) המשמשת בין היתר, כמרכז לחידושים ומיזמים טכנולוגיים פורצי דרך תחת קורת גג אחת.

כשחושבים על הוויסקי של שיבאס ריגל מצטיירת תמונה של חוג הסילון - נהנתנות, עושר, אריסטוקרטיה, סיגרים ומכוניות יוקרה. ואילו המיזמים המתחרים פונים בעיקר לשכבות החלשות בחברה. איך זה מתחבר? אלכסנדר ריקארד, היו"ר והמנכ"ל של חברת פרנוד ריקארד חברת האם של מותג הוויסקי, מסביר: "אנחנו מאמינים כי נדיבות והצלחה הולכים יד ביד. באמצעות שיתוף של הדברים הטובים, ניתן להשיג הרבה יותר. לכן בכל שנה אנו משקיעים מיליון דולר בסטרטאפים היוצרים שינוי חיובי ועתיד טוב יותר".

תחרות סטארט-אפים - The Venture - בחסות שיבס ריגל. מערכת וואלה!
סטארטאפים פורצי הדרך המתמודדים בתחרות מציעים מודלים עסקיים לפתרון בעיות חברתיות ואתגרים סביבתיים./מערכת וואלה!

ואכן, הסטרטאפים פורצי הדרך המתמודדים בתחרות מציעים מודלים עסקיים לפתרון בעיות חברתיות ואתגרים סביבתיים בוערים. אז על מה חולמים הגאונים הצעירים האלה? הנה כמה מן המיזמים הבולטים: LIMIX האיטלקית מפתחת מכשיר ההופך את שפת הסימנים לקול. Change Please הבריטית מציעה עסק להכשרת ברמנים מוזגי קפה לפתרון בעיית המובטלים, Revoada מברזיל - מייצרת תיקים וארנקים הממוחזרים ממטריות ומצמיגי מכוניות, עוד בתחום המחזור ויצור אנרגיה חלופית - Leaf Republic - מגרמניה - מייצרת כלי אוכל מעלים של צמח מטפס, Mestic - ההולנדית - הופכת הפרשות פרה למוצרי ביו טקסטיל וVEHS - מדרום אפריקה - מציעה תחנת כוח ניידת ההופכת את לחץ התנועה של כלי הרכב על הכביש לאנרגיה חשמלית.

ההמצאה הישראלית: מים מהשמיים

ואי אפשר בלי הזווית הישראלית. המתחרה מישראל היא חברת HILICO של היזמים משה בלילטי ואייל יסקי.Hilico היא חברת סטארט-אפ שמטרתה לספק פתרונות בתחומי המים והאנרגיה לקהילות מחוץ לרשת העולמית, בשכונות עוני, אזורי אסון, אתרי קמפינג וכו'. בעקבות חקירה מחדש של משבר המים העולמי, גילו היזמים שלמקומות רבים יש שפע של משקעים, אבל אנשים עדיין צריכים לקנות מי שתייה נקיים במחיר גבוה או לשתות מים מזוהמים שיכולים לגרום למחלות ולהעלות את שיעור התמותה. מתוך הבנתם שליותר מדי אנשים אין את הכלים הנכונים לאיסוף ושימוש יעיל במי גשמים, החלו לייצר ולפתח את מערכת קצירת הגשם הראשונה בעולם. מדובר במערכת פשוטה, קלה לשימוש, זולה ועצמאית שניתן להשתמש בה בסביבות שונות.

חברת Hilico נבחרה לייצג את ישראל בתחרות מקדימה, שנערכה בארץ ע"י צוות שופטים, שהורכב מיזמים ואנשי עסקים בכירים, אשר נרתמו לפרויקט במטרה לקדם את תחום ההשקעות החברתיות בישראל ובהם: גב' אסתר ברק לנדס, מנכ"לית ומייסדת חממת Nielsen Innovate לשעבר, גב' ססיל בליליוס, מייסדת ושותפה - מנהלת של קרן אימפקט פירסט להשקעות טכנולוגיות חברתיות ומר יואל חשין, מייסד ויו"ר קבוצת B2.

באירוע הגמר שנערך ביום חמישי (24.5.18) עלו חמישה פיינליסטים לאחר שגברו על המתמודדים האחרים בסדרה של אירועי פיץ' ברבעי ובחצאי גמר וצלחו את הדרך הקשה, מנת חלקו של כל יזם. בגמר נדרשו להתחרות ראש בראש מול קהל של 3000 מכורי טק, ולהרשים ולשכנע את פאנל השופטים המכובדים בזמן של 5 דקות בלבד, כי הם הראויים לזכות בפרס הגדול.

תחרות סטארט-אפים - The Venture - בחסות שיבס ריגל. מערכת וואלה!
וויל.אי.אם וחמשת הפיינליסטים בתחרות שבאמסטרדם./מערכת וואלה!

את האירוע הנוצץ הנחה הקומיקאי וזוכה פרס הBAFTA, מר ריצ'רד איואדה ובפאנל המומחים והשופטים נכחו מר אלכסנדר ריקארד מבעלי חברת שיבאס, גב' שילה הרלינג, עמיתה בכירה במרכז BEECK לחדשנות ולתרומה חברתית וגב' קארס ווסלינג בעלת המותג היוקרתי אלביס וקארס אבל ללא ספק המעניין ביותר בצוות השופטים הוא המוזיקאי והראפר זוכה הגראמי WILL.I.AM כוכב ההרכב הנודע Black Eyed Peas, מי שהפיק למייקל ג'קסון, ריהאנה, הג'סטינים, ליידי גאגא ואחרים והינו ממציא ויזם בעצמו ובעל חברת I.AM. PLUS, המפתחת מיזמים בתחום הבינה המלאכותית.

בראיון לוואלה!NEWS אומר המוזיקאי: "אני מאמין שבכל אחד מאתנו מסתתר רעיון שיכול לשנות את העולם לטובה. הסטרטאפים מעוררי ההשראה המתחרים כאן היום, מתמודדים עם הנושאים החברתיים הבוערים של זמננו. רעיונות פורצי דרך זקוקים לקרקע פורייה בינלאומית ולכן המסר שלי לדור הבא של ממציאים ויזמים מכוננים הוא: אל תהססו והביאו את הבשורה!" ויש לו גם טיפ חשוב ליזמים צעירים: "לעולם אל תוותרו ואל תקבלו לא כתשובה!".

והמיזם החברתי הגדול הבא, הזוכה בפרס של מיליון דולר לשנת 2018 הוא: המיזם CHANGE PLEASE מבריטניה. כמאל אזל, היזם הבריטי הצעיר, יליד קפריסין הטורקית, מאס בתמונה של פושטי היד עם הכוס עליה כתובות המילים "change please" והחליט להפוך את הרעיון לרשת בתי קפה שעובדיה הם קבצנים לשעבר. הרשת של כמאל חודרת בהדרגה לשוק הקפה הבריטי ואף נוגסת בענקית סטארבקס. הוא אגב, לא שותה קפה.

תחרות סטארט-אפים - The Venture - בחסות שיבס ריגל. מערכת וואלה!
"רשת בתי קפה שעובדי הם קבצנים לשעבר"./מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully