וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האב - היום שמוקדש בעולם לאבות

17.6.2018 / 9:27

מזה למעלה מ-100 שנים מציינים ברחבי העולם את יום האב, מעין חג משלים ליום האם, שמאופיין בעיקר בנתינת מתנות לאב, ובדרך כלל גם בארוחת ערב חגיגית בהשתתפות כל בני המשפחה

דודל יום האב. GOOGLE, אתר רשמי
דודל יום האב/אתר רשמי, GOOGLE

יום האב הוא חג שהתפתח בתחילת המאה העשרים ונועד בעיקר ליצור חג משלים ליום האם. הוא נחוג במדינות שונות ובתאריכים שונים. החג מאופיין בעיקר בנתינת מתנות לאב, ובדרך כלל גם בארוחת ערב חגיגית בהשתתפות כל בני המשפחה. בגודל החליטו להקדיש את הדודל היומי ליום האב, עם סדרת ציורי ידיים להן צורפו עיניים.

חגיגות יום האב החלו כבר ב-1908, כאשר יום האב הראשון צויין בכנסייה במערב וירג'יניה. הקרדיט להמצאת החג הולך לגרייס גולדן קלייטון שהציעה שדרשת יום הראשון בכנסייה תוקדש לכבודם של מעל 200 אבות שמתו בפיצוץ מכרה במונונגה. מאז החג מצויין ברחבי העולם - במרבית המדינות ב-17 ביוני, אך תאריך החג הרשמי אינו קבוע ומשתנה ממדינה למדינה.

עוד בנושא
מעשה אבות: כמה דברים שחשוב לומר על אבהות בשנת 2018
זה נקרא הורות: 50 דברים שכל אבא צריך לדעת לעשות


בישראל נהוג במקומות מסוימים לחגוג את יום האב ב-1 במאי, בשילוב עם חג הפועלים.במחצית המאה הקודמת נהגו לחגוג גם בארץ את "יום האב", אולם בבאר-שבע בלבד. היה זה ביוזמתה של משפחת ריימונד טלקר, שעלתה מהודו ושהתיישבה בעיר הנגב. מאז עלותה ארצה היא דאגה להנהיג אותו מדי שנה בשנה כיום של הכנסת אורחים בביתה וכמועד של הענקת מתנות איש לרעהו. במרוצת הזמן התפשט האירוע הפרטי של משפחת טלקר גם לבתים רבים אחרים בבאר-שבע ו"יום האב" הפך בה לחג כללי מקובל, אפילו בחסותה, אך לא לאורך ימים. הוא פשוט הלך ופחת, עד שנזנח לגמרי. עכשיו, מנסים להחיותו מחדש, אבל לא רק בהורתו, באר-שבע, אלא ברחבי הארץ כולה.

  • עוד באותו נושא:
  • יום האב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully