וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שידור המונדיאל נתקע ובדיליי": כך תצפו במונדיאל ללא תקלות ובאיכות הגבוהה ביותר

18.6.2018 / 7:00

אתם שומעים את השכנים צועקים גול לפניכם או שבמהלך השידור המסך נתקע. שירותי הטלוויזיה החדשים מבוססי אינטרנט וטומנים בתוכם אינספור יתרונות וגם חסרונות. כך תפתרו את התקלות רגע לפני המשחק ותצפו במונדיאל באיכות הטובה ביותר

שירותי הטלוויזיה החדשים של סלקום, פרטנר, הוט בשיתוף רמי לוי וסטינג של יס, מבוססים אינטרנט. כלומר, השידור לא מועבר באמצעות אנטנות או כבלים מיוחדים אלא על ידי האינטרנט. איכות השידור נקבעת על פי רוחב הפס של האינטרנט, למעט סלקום שעושה שימוש באנטנת עידן פלוס בממיר הרגיל שמספקת ללקוחותיה. על פניו, השירותים האלו לא רשמו תקלות והשידור בכל השירותים מועבר בצורה יציבה, אלא אם יש עומס על האינטרנט שלכם וכאן אתם עשויים להיות בבעיה, במיוחד במשרדים חשובים כמו המונדיאל לדוגמה. יש כמה דרכים שבאמצעותן תוכלו לשפר את איכות האינטרנט בבית שלכם ולשפר את רוחב הפס, במיוחד בשידורים כאלו.

במידה והראוטר קרוב לטלוויזיה: חברו כבל איטרנט

מיקמתם את הראוטר על יד הטלוויזיה? הרווחתם מכיוון שדרכו תוכלו לחבר כבל איטרנט חוטי ישירות אל הסטרימר שלכם ולא להסתמך על הרשת האלחוטית שמושפעת במיוחד מעומסים. החיבור הישיר אל הראוטר גם יבטיח יציבות מיטבית בשידור שלכם ויעניק לכם את רוחב הפס הגבוהה ביותר שניתן לספק. כדי לוודא שאתם באמת גולשים באמצעות הכבל, היכנסו אל הגדרות הסטרימר וכבו את האינטרנט האלחוטי. ברגע שתהיו מחוברים לכבל, תוכלו ליהנות מאיכות השידור המקסימלית שרשת האינטרנט בבית שלכם מסוגלת לספק.

התקנת ראוטר. צילום מסך
חברו את הסטרימר אל הראוטר וכך תוכלו לשפר את איכות הגלישה./צילום מסך

נסו לקרב את הראוטר אל הסטרימר

הראוטר רחוק מהסטרימר ואתם משתמשים באינטרנט האלחוטי? ככל שהראוטר רחוק ממנו, כך גם איכות הקליטה יורדת ומטבע הדברים, גם מהירות האינטרנט צונחת. כשמדובר ברשת אלחוטית, כל מטר הוא קריטי, במיוחד בבית עם קירות מבטון שיקשו עוד יותר על הקליטה. לכן מומלץ לקרב כמה שיותר את הראוטר אל הסטרימר. אם המצב בלתי נסבל, שקלו לרכוש ראוטר מסוג Mesh הכולל בדרך כלל שלוש יחידות שמחוברות אחת לשניה ומאפשרת מעבר רציף וחלק בין הרשתות. הראוטר משמש גם כמגדיל טווח הנחשב לטוב ביותר שיש כיום. אך עם זאת, הרשת הזאת עשויה לעלות לכם עד 1,100 שקלים כך שמדובר בהוצאה לא קטנה. עוד ראינו דיווחים ברשת על משתמשים שאיפסו את הראוטר רגע לפני המשחק, כלומר הוציאו מהחשמל והמתינו דקה שלמה. אחרי האיפוס הם דיווחו שחווית הצפייה השתפרה פלאים.

ראוטר mesh מש. יח"צ,
"פתרון לא זול אבל הוא יעניק לכם מהירות גלישה גבוהה בכל רחבי הבית"./יח"צ

נתקו מכשירים שאתם לא צריכים מהרשת האלחוטית

שירותי הטלוויזיה "החדשים", כאמור משתמשים באינטרנט הביתי ומושפעים מאוד מרוחב הפס הזמין. ככל שיהיו יותר מכשירים שמחוברים אל הראוטר, בין אם זה סמארטפון שגם נמצא במצב מנוחה ולא נעשה בו שימוש או לחילופין לפטופ, רוחב הפס יצטמצם ואיכות השידור עשויה להיפגע מכך. אם כל החברים מגיעים לצפות בשידור המונדיאל אצלכם בבית ואתם משתמשים בסטרימר להעביר את השידור, תדאגו שהם לא מתחברים אל הרשת האלחוטית שלכם מכיוון שבמקרה הטוב, תצפו במונדיאל עם דיליי גדול יותר ובמקרה הגרוע, תתקשו לצפות בו. לכן לפני כל משחק או שידור חשוב, תוודאו שאין עומס חריג על גבי הרשת הביתית.

השתמשו בעידן פלוס

החברה היחידה שמספקת ממיר המגיע עם אנטנת עידן פלוס, זו חברת סלקום. עידן פלוס הינו מערך שידור טלוויזיה הפועל בישראל ומאפשר קליטת שידורים באמצעות אנטנה או מקלט טלוויזיה המותאם לשיטת השידור הדיגיטלית. השידורים מופצים לקליטה בחינם בכל מדינת ישראל. בין הערוצים השונים, תוכלו לקלוט את קשת, רשת, ערוץ עשר וכמובן את כאן שמשדר את המונדיאל. כך תוכלו לצפות במונדיאל ללא תלות במהירות האינטרנט שלכם. ברוב הטלוויזיות החדשות, ניתן למצוא אנטנת עידן פלוס מובנית כך שבאמצעות הגדרה פשוטה בתפריט ההגדרות, תוכלו לסרוק את הערוצים הזמינים ולצפות בכאן. עוד ניתן לרכוש מקלט טלוויזיה דיגיטלי, אך שימו לב שבמידה ואתם רוכשים ממיר כזה, אתם רוכשים ממיר הקולט בתקן DVB-T2 המאפשר קליטת שידורים ב-HD, כך שתוכלו לצפות במונדיאל באיכות גבוהה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירות הטלוויזיה היחידי המספק ממיר שכולל גם אנטנת עידן פלוס./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully