וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלקח הישר מסרט מדע בדיוני: חוקרים ב-MIT פיתחו זרוע רובוטית הנשלטת באמצעות המוח

21.6.2018 / 10:02

תסריט שנלקח מסרט מדע בדיוני: חוקרים ב-MIT פיתחו זרוע רובוטית שנשלטת באמצעות המוח. בזמן שהבן אדם מזהה שגיאה ברובוט, המוח משדר גלים מיוחדים שעוצרים את פעילות הרובוט ואילו המשתמש, מתקן את הפעולה באמצעות הידיים

תחום הרובוטיקה מציג מכוון עצום של שימושים כמו רובוט שמפרק פצצות, רובוטים שמרכיבים סמארטפונים וטלוויזיות או רובוטים שמסדרים מחסנים שלמים וחוסכים בכוח אדם משמעותי. תחום הרובוטיקה נתקל בקשיים רבים כשמדובר בתקשורת של האדם עם הרובוט ולא של הרובוט עם המחשב. פיתוח חדש המגיע מאוניברסיטת MIT שבמסצ'וסטס מאפשר שליטה בזרוע רובוטית באמצעות תנועות ידיים וגלי המוח של האדם.

צוות הפיתוח רתם את השימוש בגלי המוח שמשודרים בדרך כלל כשאנשים מזהים טעות. באמצעות הגלים, המערכת מזהה כשהאדם רואה שגיאה בעבודת הרובוט ומפסיקה את פעילותו על מנת שהמשתמש יתקן את הטעות ויכוון אותו לעשות זאת בדרך הנכונה. המערכת מסוגלת לעשות זאת באמצעות ממשק המנתר את פעילות השרירים של המשתמש ואילו האדם משתמש בתנועות ידיים על מנת לתקן את פעילות הרובוט.

רובוט נשלט באמצעות המוח. צילום מסך, צילום מסך
"בזמן שהמשתמש מזהה שגיאה, המוח משדר גלים מיוחדים שעוצרים את פעילות הרובוט"./צילום מסך, צילום מסך

בניסוי שערכו, השתמשו צוות המתכנתים ברובוט כדי להזיז מקדחה לאחת מתוך שלוש מטרות שונות הנמצאות על דגם של גוף המטוס. בעזרת השגחת אדם, הרובוט הצליח להגיע אל המטרה הנכונה ב-97 אחוזים מהמקרים לעומת 70 אחוזים ללא השגחה. עוד הרובוט עשה זאת ללא תלות במשתמש ספציפי, כלומר כל אדם יכול להתחבר למערכת ולהפעיל את הרובוט. לטענתם, בעתיד ארגונים יוכלו להשתמש ברובוטים ללא הצורך להכשיר עובדים חדשים.

מנהל הפרויקט, ג'וזף דלפרטו, טען כי הפיתוח שלהם מתאים את עצמו למשתמשים ולא להפך. משתמשים לא יהיו חייבים לחשוב או לפעול בדרכים מסוימות, אלא הרובוט ילמד את הדפוסים שלהם ויתאים את עצמו אליהם. הדרך הזו יכולה להוות דלת לאפשרויות חדשות של איך בני האדם מנהלים את מערכת עובדי הרובוטים, ובעתיד הרחוק, תוכל אפילו לסייע לקשישים או פועלים עם בעיות שפה או ניידות מוגבלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully