וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לאתגרי הסייבר": כשהגאונים בצה"ל נפגשו למרתון סייבר

21.6.2018 / 13:07

איומי הסייבר רק גדלים בשנים האחרונות ומאיימים על תשתיות קריטיות. צה"ל נערך לאיומים מזה זמן רב ובשנים האחרונות הקים עוד יחידות המתמחות בסייבר. כדי לגבש את היחידות המובחרות, קיים מרתון פיתוח שבמהלכו התמודדו המשתתפים אל מול תרחישים בעולם הסייבר

8200 במרתון פיתוח. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
הותקלו בסיטואציות שהתקיימו בעבר ונדרשו לענות עליהן בזמן קצר./מערכת וואלה! NEWS, דו"צ

"בימינו שדה הקרב מתנהל בעוצמה גם בציר הסייבר, עלינו להכשיר את אנשינו לדעת להגיב בעוצמה ובמהירות לכל האתגרים העומדים בפנינו", אמר ראש תחום סייבר ביחידת חושן, רס"ל מ'. צה"ל הוא אחד מהגופים המובילים בעולם בפיתוחים טכנולוגיים ופיתוחים בעולם הסייבר בפרט. בשנים האחרונות הקים הצבא יחידות המתמחות בסייבר ותכנות וגייס לכוחותיו את בני הנוער והאזרחים הטובים בתחום. כחלק מהתוכנית של צה"ל לקדם את נושא הסייבר, קיים השבוע אירוע "האקתון", מרתון תכנות ופיתוח שהתקיים מתשע בבוקר ועד חמש בצהריים שיזם אגף התקשוב. אליו הוזמנו יחידות מובחרות מחיל הים, חיל התקשוב, חיל המודיעין וחיילים שהגיעו מיחידות מסווגות. אירוע האקתון של צה"ל היה שונה מהאירועים הרגילים שבמקום לפתח דברים סביב נושא מסוים, בצה"ל התקילו את החיילים בשאלות ומקרים שנלקחו מסיטואציות אמתיות לגמרי והנחו אותם לנסות לפתור את הבעיה בזמן הקצר ביותר.

המטרה בסופו של דבר הינה לחזק ולפתח את חושי החיילים. כל חידה כוללת מספר גדול מאוד של שלבים, וכדי להגיע לתשובה בזמן הקצר ביותר, היא דורשת מהמשתתפים עבודת צוות ויכולות חשיבה גבוהות. פתרונות לחידות מסוימות יכולות להתגלות רק לאחר שעתיים ומעלה. שאלה אחת סיפקה למתמודדים קובץ וסיפור רקע: התקיימה פריצה למחשב בה הוצפנו קבצים ובוצעו שינויים במערכות.

האקתון של 8200. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"?אווירת התחרות יצרה בקרב המשתתפים מוטיבציה גבוהה להצליח בפתרון האתגרים"./מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

באמצעות הקובץ בלבד, הקבוצה צריכה לפענח את מקור הפריצה ולהציע פתרונות כיצד להשיב את המערכות לסדרן. השאלות התפזרו לתחומים רבים, מפריצות למחשבים ועד זיהוי וטיפול בוירוסים. ""אווירת התחרות יצרה בקרב המשתתפים מוטיבציה גבוהה להצליח בפתרון האתגרים. מלבד עצם היותה תחרות, האירוע יצר רשת קשרים בין היחידות השונות, שהן יחידות שעליהן לשתף פעולה במקרים רבים ולכן יש לכך חשיבות גבוהה", אמר רס"ל מ.

עוד האירוע לא התקיים רק לשם התחרות עצמה, אלא גם לצורך לימודי של חיילים מתחילים או מיחידות שטרם התנסו בתחום ההגנה והסייבר. ה-"האקתון" מציע גם תכנית לימוד עבור חיילים מסוימים שטרם נתקלו בבעיות ואיומים מהסוג, ומאפשר הצצה ליכולות והאתגרים של החיילים ביחידות מסווגות המתמחות בהגנה וסייבר מתמודדות מולם מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully