וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארטאפ הישראלי שמאפשר לצלמים להרוויח יותר

22.6.2018 / 8:46

ישראל מעצמת הסטארטאפים ובמיוחד הסטארטאפים מבוססי בלוקצ'יין, טכנולוגיה יחודית שעתידה לשנות את העולם. סטארטאפ ישראלי בשם WeMark יגרום לצלמים להרוויח יותר על מכירות תמונות, הודות לטכנולוגיה חדשנית

ישראל היא מעצמת הסטארטאפים ואחת מהמובילות בעולם את הסטארטאפים מבוססים בלוקצ'יין. סטארטפ ישראלי בשם WeMark עוזר לצלמים להרוויח יותר ממכירת התמונות ומפתחת מרקטפלייס לתמונות ותוכן דיגיטלי. הפלטפורמה של החברה מחברת ישירות בין יוצרי תוכן ללקוחות, ומאפשרת מסחר ישיר ללא מתווכים. מסחר ישיר בין יוצרי תוכן ללקוחות שלהם יאפשר לאמנים לשמור על הזכויות והשליטה על התוכן שלהם, ולהחזיר לעצמם חלק גדול מההכנסות שהתוכן מייצר - אותן הכנסות שעברו עם השנים לכיסם של המתווכים ופלטפורמות ההפצה השונות. טכנולוגיית הבלוקצ'יין והאפשרות ליצור "חוזים חכמים" מאפשרים לקיים עסקאות מורכבות (כגון קבלת תשלום, הנפקת רישיון שימוש והענקת הגישה להורדת התוכן שנמכר). הבלוקצ'יין מהווה תחליף לגורם המתווך, שכחלק מתפקידו ניהל ופיקח על העסקאות עד כה.

מה התרומה שלכם לעולם הבלוקצ'יין?

Wemark עושה שימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין כדי לתת מענה לבעיה רגישה של מאות מיליוני יוצרי וצרכני התוכן הדיגיטלי בעולם. הצורך ב"ביזור" תעשיית התוכן הדיגיטלי - הסרת המתווכים השונים והעברת השליטה חזרה ליוצרים ולקוחות, נולדה מתוך שליטה הולכת וגוברת של מתווכים וגורמי צד שלישי שהולכים ומתחזקים ומעבירים חלק קטן יותר ויותר מההכנסה ליוצרי תוכן. בנוסף, לעיתים קרובות המתווכים משתמשים בכוחם על מנת למנוע מהיוצרים זכויות בסיסיות ושקיפות לגבי הדרך שבה התוכן נמכר ונעשה בו שימוש. הפתרון של Wemark מעביר את הפעולות הבסיסיות הנדרשות לעסקה לפרוטוקול אוטונומי (פועל בצורה עצמאית, ללא שליטה חיצונית) שמנהל את העסקה בין שני הצדדים בצורה שקופה ולפי חוקים ידועים מראש.

סטארטאפ בלוקצ'יין wemark. יח"צ,
"בזכות הטכנולוגיה החדשנית, הצלמים יוכלו להרוויח יותר כסף על מכירת התמונות"./יח"צ

למה לגייס כסף במטבעות וירטואליים ולא דרך משקיעים מסורתיים?

אנחנו מחזיקים בדעה לפיה גיוס משאבים באמצעות מכירת מטבע וירטואלי לא מחליפה גיוס כספים ממשקיעים מסורתיים. Wemark גייסה עד היום כמיליון דולר מקרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים. הקמת חברה גדולה יש מאין היא משימה קשה ומורכבת מספיק גם עם ליווי ותמיכה של אלו שכבר עשו זאת בעבר, ומביאים איתם ניסיון מצטבר, ידע ורשת קשרים שעוזרת לחברה להתקדם לשלבים הבאים. קרנות הון סיכון רבות מתחילות להשקיע גם במטבעות וירטואליים והגבול מתחיל להיטשטש, אבל לא היינו ממליצים לחברות לוותר על משקיעים מסורתיים כחלק ממאמצי הגיוס של החברה.

למה לדעתכם בלוקצ'יין הוא תחום מלהיב?

טכנולוגיית הבלוקצ'יין מאפשרת ביזור (חלקי או מוחלט) של כלכלות, תעשיות ותחומים שעד היום לא יכלו להתקיים ללא גוף ריכוזי ששולט בהן. לאנשים מסוימים זה יישמע כשינוי טכני או מינורי, אבל במקרים רבים מדובר בלא פחות ממהפכה. בולטות במיוחד תעשיות וחברות שכבר היום מנצלות את ריכוזיות היתר והכוח שניתן להן בעקבות זאת, כדי לפעול בצורה דורסנית, לגבות עמלות או דמי שימוש גבוהים, למנוע שקיפות בנושאים רגישים כגון תשלומים והסכמים, ולנקוט בפעולות אחרות שמפרות את האמון שניתן לגוף הריכוזי על ידי המשתמשים והלקוחות שלו. לאט לאט, טכנולוגיית הבלוקצ'יין תורמת לביזור, מלא או חלקי, של אותן חברות ותעשיות שמדגימות כיום בצורה הטובה ביותר את הבעיות הגדולות הנובעות מריכוזיות יתר. המעבר לשימוש בבלוקצ'יין כאמצעי לאחסון וניהול מידע, ובחוזים חכמים עבור פעולות מורכבות יותר, יעביר את השליטה והכוח העצומים מהחברות הריכוזיות לקהילות המשתמשים והלקוחות שלהם - אלו שבאמת ראוים לכך, וימנעו מצב שבו מספר גורמים וחברות משפיעים על תעשיות שלמות ומאות מיליוני אנשים. אותנו זה מלהיב

כמה זמן אתם בתחום?

כולנו מלווים את התחום מהשנים הראשונות של ביטקוין, דרך אחת ההנפקות הראשונות (איתריום) ועד היום. כולנו מאמינים גדולים בטכנולוגיה ובהזדמנויות שהיא מציגה. באופן מקצועי ובמשרה מלאה התחלנו לעבוד בתחום, כחלק מ-Wemark, לפני קצת יותר משנה.

שלושת מייסדי wemark סטארטאפ בלוקצ'יין. יח"צ,
"מתכוונים לאפשר ליוצרים וצרכנים של כל תחומי התוכן הדיגיטלי לבצע מסחר ישיר, ללא מתווכים וגורמי צד שלישי"./יח"צ

מה החזון שלכם? איך אתם רואים את העתיד?

מיד לאחר תמונות, אנו מתכוונים לאפשר ליוצרים וצרכנים של כל תחומי התוכן הדיגיטלי לבצע מסחר ישיר, ללא מתווכים וגורמי צד שלישי. החזון שלנו הוא כלכלה מבוזרת שמבוססת על מסחר ישיר בתוכן דיגיטלי, ומאפשרת לכל הגורמים השונים שתרמו, בדרך כזאת או אחרת, ליצירת והפצת התוכן - להיות מתוגמלים על כך באופן אוטומטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully