וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כששוטרת מפעילה כוח נגד נוסעת ברכב: הסרטון ששותף עשרות אלפי פעמים

24.6.2018 / 12:50

"את הולכת לכלא", סמנטה לונה בת ה-20 נסעה ביחד עם חברותיה ברחבי הקמפוס באוניברסיטה. כשאחת מהחברות הוציאה את הראש מהגג הנפתח, המשטרה עצרה אותם והתקשתה לזהות את סמנטה. בתגובה הפעילה השוטרת כוח נגד סמנטה ושלפה אותה מהרכב, בינתיים הסרטון שותף עשרות אלפי פעמים

"הסרטון הזה הוא סרטון שלי נעצרת אתמול, על ידי שוטרת 'לבנה' ללא שום סיבה. היא עצרה אותנו בגלל שחברה שלי הוציאה את הראש מהגג הנפתח. אני לא אומרת שזה בסדר, אבל אנחנו לא חצופים ולא היינו שיכורים במקום ציבורי". אנחנו נוסעים בתוך רכב. לא פגענו באף אחד". כך כתבה סמנטה לונה שהעלתה קטעי וידאו רבים שבהם תיעדה את השיחה שלה עם השוטרת, אחרי שעיכבה לחקירה את החברה שהוציאה את הראש מהאוטו. הסרטון הועלה בשבוע שעבר ומאז זכה ל-32 אלף צפיות, יותר מ-100 אלף שיתופים ו-26 אלף תגובות. מה שהתחיל בתור יום רגיל, נגמר ביום צורם וסרטון ויראלי שבו שוטרי אוניברסיטת Humboldt State שבקליפורניה, הוציאו בכוח את סמנטה לונה בת ה-20 מהרכב, בעוד שהיא לא התנגדה, בטענה שמסרה שם מזויף.

לטענתה, אחרי שחברתה הוציאה את הראש מהגג הנפתח, עצרה אותם משטרה ואז התחילו העניינים להסתבך. כדי לשחרר את חברתה, ביקשו השוטרים מסמנטה את פרטיה, אחרי שנתנה להם את הפרטים, השוטרת טענה כי היא משקרת לה ואחרי שניהלו דיון קצר, אמרה השוטרת "את הולכת לכלא" ושלפה אותה בכוח מהרכב. "תחילה היא עצרה את חברה שלי ואז היא ביקשה אינפורמציה נוספת כדי לשחרר אותה וכך היא התנהגה. היא אמרה לי שאני משקרת לגבי שמי ואיך זה שהם צריכים ארבעה שוטרים גברים כדי להתמודד מולי, אישה אחת. זה הזמן למערכת חדשה. אני סטודנטית למשפטים וזה למה. אנשים אמרו לי שאני הייתי צריכה להתנגד. היא לא הייתה צריכה להתנהג בצורה כל כך בלתי מקצועית".

רגעי המעצר - סמנטה לונה. צילום מסך, צילום מסך
"האוניברסיטה תחקור את האירוע והמעצר"./צילום מסך, צילום מסך

נשיאת האוניברסיטה ציינה כי האוניברסיטה תחקור את האירוע ואת המעצר. "ראיתי את סרטון המעצר ואני בטוחה שמשטרת האוניברסיטה תחקור את האירוע", אמרה ליסה רוסבאקר. עוד ציינה האוניברסיטה כי סמנטה לונה אינה תלמידה באוניברסיטה שלהם. לונה פתחה עמוד גיוס כספים שבו היא מבקשת לגייס 10,000 דולרים כדי לממן את ההוצאות המשפטיות. "אני לא יכולה לפרט בדיוק לתקשורת על המקרה אבל אני כן יכולה להגיד שכולנו בני אדם, מלבד התג או העבודה שלנו. לכולנו מגיע שיתייחסו אלינו בכבוד". עד כה גייסה לונה 1,170 דולרים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully