וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית המכונות: אילון מאסק מממן בוט שמביס גיימרים מקצועיים

אושרית גן-אל

26.6.2018 / 16:44

קבוצת חוקרי בינה מלאכותית בשם OpenAI, שהוקמה ע"י אילון מאסק, יצרה בוט שמסוגל להביס קבוצות של חמישה שחקנים במשחק הווידאו Dota 2

קבוצת חוקרי בינה מלאכותית מסן פרנסיסקו בשם OpenAI יצרה בוט שמסוגל להביס קבוצות של חמישה שחקנים מנוסים במשחק הווידאו Dota 2. התוכנה התמודדה בין היתר מול צוות שמדורג באחוז העליון של המובילים במשחק בעולם, וניצחה אותו בשני משחקים מתוך שלושה.

משמעות ההישג היא שהתוכנה הצליחה להתמחות במשחק מורכב, שמשלב תגובות מהירות בזמן אמת, אסטרטגיה לטווח הרחוק, תפקוד תוך קבלת מידע חלקי ועבודת צוות. האלמנטים האלה במשחקי וידאו מדמים את המורכבות ואי הוודאות שבעולם האמיתי.

אילון מאסק ליד חללית ספייקס-איקס, 2015. Jae C. Hong, AP
אלון מאסק, מייסד OpenAI/AP, Jae C. Hong

בכל רגע נתון במשחק על השחקן לבחור פעולה מתוך כאלף אופציות אפשריות. עד היום תוכנות בינה מלאכותית ניצחו שחקנים אנושיים במשחקים פשוטים בהרבה. תוכנה של IBM ניצחה שחקן אנושי בשחמט - שם יש בכל רגע נתון כ-35 פעולות אפשריות, ותוכנה של דיפמיינד ניצחה שחקן אנושי במשחק Go בו יש כ-250 אופציות בכל רגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

התוכנה למדה מתוך ניסוי וטעייה בעודה משחקת נגד עצמה. הטכניקה הזו נקראת reinforcement learning. האלגוריתם בו השתמשו OpenAI עודד את הבינה המלאכותית לנסות דברים חדשים, מבלי לסטות יותר מדי מדברים שהיא עושה והצליחו. התוכנה שיחקה נגד עצמה במשך 19 ימים, כשבכל יום שיחקה כמות שוות ערך ל-180 שנות משחק. גרג ברוקמן, מייסד שותף של OpenAI אמר כי הטכניקות בה השתמשו כדי לאמן את התוכנה יכולות להביא להתקדמות גדולה בתחומים כמו רובוטיקה, מכוניות אוטונומיות ועוד.

OpenAI היא חברה ללא מטרות רווח שהוקמה ב-2015 ע"י אילון מאסק, סם אלטמאן שעומד בראש מאיץ הסטארט-אפים Y Combinator ואחרים. מטרתה ליצור בינה מלאכותית כללית, כלומר תוכנה שיכולה להשתוות או לעלות על יכולות המח האנושי במגוון משימות שונות, ולהפיץ את הבינה שפיתחו.

OpenAI מתכננת להמשיך להתחרות מול אלופים במשחק Dota 2 בין היתר בתחרות הבינלאומית של המשחק שנקראת The International באוגוסט, ולפני כן להתחרות בצוות המוביל בצפון אמריקה בשידור חי ב-28 ליולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully