וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שספגה ביקורות קשות: סרטון האנטי חיסונים, חסר האחריות של רשת הוסר

28.6.2018 / 14:29

אמש העלתה רשת סרטון דעה לדף הפייסבוק ולרשת בנושא נגד חיסונים. הסרטון עורר תגובות קשות וביקורות כנגד רשת, על חוסר האחריות שנהגו כשבחרו לתת במה לנושא ולעלות סרטון שעוסק בו. אחרי התגובות ומאות הפניות, הסרטון הוסר מדף הפייסבוק והאינטרנט של רשת

"אני לא בכת, אני לא "מחבקת עצים", אני פועלת מתוך ידע ואני לא מחסנת את הילדים שלי" - אמש העלתה רשת סרטון דעה לאתר שלה ולעמוד הפייסבוק שבו דיברה אושרה בלפולסקי על כך שבחרה לא לחסן את ילדיה בטענה שהחיסונים האלו מסוכנים. אושרה הדגישה בהתחלה שהיא לא "בכת, אין לה גורו והיא לא "מחבקת עצים". עוד טענה שההחלטות שלה לא מבוססות על מחקר אחד אלא על כמה מחקרים ובחרה להדגיש בפני הצופים כי היא אישה משכילה שעשתה תואר בטכניון בהנדסה, תחום שככל הנראה אין שום קשר בינו לבין החיסונים, אך ברשת רצו להדגיש כמה האישה משכילה, כדי להוסיף לנפח הסרטון ולהראות שגם אנשים משכילים, בוחרים שלא לחסן את ילדיהם.

הסרטון הויראלי של רשת. צילום מסך, צילום מסך
"אני לא מחסנת את הילדים שלי", הסרטון השנוי במחלוקת של רשת./צילום מסך, צילום מסך

עוד בסרטון טענה שדווקא תינוקות ואנשים שיחשפו למחלות שנגדן יש חיסונים, במידה ויחלימו מהן, יפתחו חסינות ויצמצמו את הסיכויים מפני מחלת הסרטן. הסרטון עורר תגובות קשות של אנשים שביקרו את רשת על כך שבחרו להציג את הדעה השנויה במחלוקת הזאת ולתת לה במה, ללא כל סימוכין. עוד טענו המגיבים הרבים שהסרטון הזה עלול לעודד את מגמת אי חיסון ילדים ולפגוע קשות בתחלואה בישראל. לאחר כ-24 שעות הסרטון הוסר מהאתר ומפייסבוק.

באחת הקבוצות המתנגדות לחיסונים ביקרו את רשת על הסרת הסרטון. "הסרטון המדהים והמזוקק הזה הוסר מאתר רשת לאחר לחץ מאסיבי של כל מיני גורמים מושחתים, זו הדרך בה עובדת מאפיה משומנת ומתוחזקת", כתב אחד החברים בקבוצה. מנגד, אנשים רבים הגיבו וביקשו מאנשים נוספים, לדווח על הסרטון כסרטון שקרי. גם בטוויטר יצאו נגד הסרטון הזה כמו עמותת מדעת שסתרה לחלוטין את סרטון הדעה של רשת.

עוד באותו נושא

אתם צריכים לפחד מהמחלות, לא מהחיסון

לכתבה המלאה

מרשת 13 נמסר בתגובה כי, "הבוקר התקבלה החלטה להוריד את "הדיבור" בנושא החיסונים מאתר רשת ומעמוד הפייסבוק של רשת וזאת בשל אחריות אתית ורפואית. "דיבור" בנושא החיסונים עלה אתמול בשעות אחר הצהריים וגרר תגובות רבות שהגיעו בין השאר גם לאתר רשת. במהלך שעות רבות ניסו עורכי האתר לייצר "דיבור" מהזווית השנייה אולם כל הרופאים אליהם פנו השיבו בשלילה. מאחר ואנו לא בקיאים בנושא זה ומאחר וראינו כי הנושא עורר תגובות נזעמות ומפוחדות מצד הציבור הרחב, הוחלט כאמור, מתוך אחריות להוריד את "הדיבור".

התגובה של רשת לסרטון מעלה תהיות ושאלות רבות על האחריות שיש להם כלפי הצופים. אם הם "לא בקיאים בנושא זה", מדוע בחרו מלכתחילה לעסוק בנושא שנוי במחלוקת שכזה? ובנוסף - כיצד הם לא בקיאים בדיון הסוער על אי חיסון הילדים - למרות שרק לפני כחודש פורסמו אצלם מספר כתבות על הנושא והסערה שעוררו מתנגדי החיסונים ביישוב איתמר שבשומרון והאיומים של משרד הבריאות נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully