וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל השיק אפליקציה להיכרויות בין חיילים?": הקמפיין החדש של צה"ל

2.7.2018 / 7:32

בשנה שעברה חשף צה"ל כיצד חמאס השתלט על טלפונים של חיילים, בהם גם קצינים. בשבוע שעבר והיום פרסם פוסט בדף הפייסבוק שנראה כאילו צה"ל עומד להשיק אפליקציית היכרויות. בצה"ל סירבו להגיב על הקמפיין אך ככל הנראה, מדובר בקמפיין העלאת מודעות הסכנות ברשת

"בקרוב תכיר את החצי השני שלך", כך נכתב אמש בפוסט שהועלה בדף הפייסבוק של צה"ל. אל הכיתוב צורף קישור עם הכותרת: "נועה זוהר ובנות נוספות מחכות להכיר אותך". לחיצה על הקישור תביא אתכם לעמוד נחיתה שגם הוא, לא יאמר הרבה מלבד: "נועה זוהר ובנות נוספות מחכות להכיר אותך. פרטים נוספים בקרוב...". בצירוף תמונת פרצוף של דוגמנית תמונות "סטוק", כלומר תמונות שניתן לרכוש ולעשות שימוש ללא הגבלה ולכל צורך ומטרה. לכל כתובת אינטרנט יש בעלים ואותם ניתן לאתר בקלות. הבעלים של הקמפיין מובילים לחברת אקטיבייטד ובתוך הקישור ניתן גם לשים לב לכמה מילים מעניינות כמו לפ"מ (לשכות עיתונות ממשלתית) והקישור מסתיים ב-BM, מה שעשוי להתברר כב"מ - ביטחון מידע. בדף הפייסבוק של צה"ל הןעלו השערות רבות. כמו גם כאלו שמדובר בפרסום שחייל העלה על ידיעתו פרסום כזה ושם כתבו "מישהו הולך לסגור שבת" או כאלו שמדובר באפליקציה חדשה של צה"ל להיכרויות.

"לאב מי ומחלקת הקישור מציגים- נועה זוהר ואלפי בנות אחרות מחכות להתקשר אליך ולאמר לך שהמילואים שלך יתקיימו ביולי הקרוב ועליך להגיע לנקודת המפגש במחנה נתן. הדייט הבא שלך עם צהל- כי אין בחורה אבוססיבית יותר שלא יודעת לשחרר ממשקית הקישור שלך", כתב אביב בתגובה לפוסט שהועלה בפייסבוק משתמשים נוספים כתבו: "הם משיקים אפליקציית הכרויות לצבא", ו-"בבקשה שמישהו יגיד לי שזה לא העמוד הרשמי של צה"ל!".

קמפיין בטחון המידע של צהל. צילום מסך, צילום מסך
ככל הנראה, מדובר בקמפיין לאבטחת מידע והעלאת המודעות של החיילים ברשתות החברתיות./צילום מסך, צילום מסך

בינואר בשנה שעברה חשף צה"ל כיצד חמאס חדר לטלפונים של חיילים וקצינים, על ידי התחזות בפייסבוק שהובילה לחיילים להוריד אפליקציה ששואבת מידע מהסמארטפון. בדובר צה"ל סירבו למסור מידע אודות הפוסט שעלה בדף הפייסבוק, אך ניתן לשער על סמך הפרטים כי מדובר בקמפיין שצפוי להוביל במהלך הימים הקרובים שבו יזהיר ויתריע בפני החיילים על השימוש ברשתות החברתיות והסכנות הנלוות, במיוחד בימים מתוחים.

בדובר צה"ל סירבו להגיב על הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully