וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בהודו לא התחמקו מהפייק ניוז: ווטסאפ תתן פרס כספי לרעיון שיעצור את התופעה

6.7.2018 / 11:00

תופעת הפייק ניוז גובה את חייהם של עשרות אנשים בהודו. על פי הדיווחים, בהודו משתמשים כ-200 מיליון אנשים בווטסאפ ואותם אנשים חפים מפשע, דווחו בתור קוצרי איברים וחוטפי ילדים. התושבים לקחו את החוק בידיים וטיפלו בנושא בעצמם, אלא שהתברר שמדובר בכלל בפייק ניוז

התכתבות ווטסאפ באמצעות סמארטפון. ShutterStock
"תופעת הפייק ניוז בווטסאפ גבתה את חייהם של 25 אנשים בחודשים האחרונים"./ShutterStock

הודו היא אחת מהמדינות בעולם שסובלות מתופעת הפייק ניוז שגובה את חייהם של עשרות אנשים. בהודו מפיצים הודעות על חוטפי ילדים וקוצרי איברים וכך גורמים לאנשים לצאת לרחובות "ולטפל" באותם האנשים שדווח עליהם כקוצרי איברים וחוטפי ילדים. בעצם מדובר בחפים מפשע שפשוט נרצחים בגלל הודעות שקריות בווטסאפ. הודו כאמור סובלת מהתופעה יותר ממדינות אחרות בעולם.

לווטסאפ כ-200 מיליון משתמשים בהודו ומדובר באחד מהשווקים הגדולים בעולם של ווטסאפ. עוד בהודו מיליארד משתמשי טלפון סלולרי, חלקם סמארטפונים זולים של שיאומי והודות לעובדה שאין פיקוח ולא ניתן לבדוק איזה הודעות אמתיות או לא, ניתן לעורר שם בהלה וכעס בציבור בקלות.

התופעה התרחבה במהלך חודש מאי השנה עד היום, כעת ווטסאפ נדרשת לטפל בנושא ומגייסת את חוכמת ההמונים. היא מציעה פרס כספי בגובה של 50 אלף דולרים למי שיציע רעיון שיעצור את הפייק ניוז. עוד ווטסאפ העלתה הצעה שבה הודעות שהופצו יסומנו וכך ניתן יהיה לקחת בערבון מוגבל את הפרטים. אך נראה שזה לא מה שיעצור את התופעה שגובה את חייהם של האנשים בהודו. עוד דווח כי ווטסאפ תצא בקמפיין ציבורי בהודות שיעלה את המודעות לנושא וגם המשטרה התגייסה לעלות את המודעות בנושא ולנסות לעצור את השמועות האלו. "אנחנו מאמינם שחדשות שקריות, מידע שגוי והפצת שמועות, הן הסוגיות שמטופלות בצורה הטובה ביותר על ידי הממשלה, החברה וחברות הטכנולוגיה שעובדים יחדיו", מסרו בווטסאפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully