וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהעולם מתגייס לטובת האיראנים: המחאה הוויראלית שסוחפת את הרשת

10.7.2018 / 7:01

מזה כבר יותר מחצי שנה שהנשים באיראן מתמודדות מול חוק החיג'אב המחמיר שמחייב אותן ללבוש כיסוי ראש. מאדה הוז'ברי מחאה נגד החוק בסרטון וויראלי שבו היא רוקדת ללא כיסוי ראש. בעקבות מעצרה והורדת הסרטון מהרשתות, המחאה צברה תאוצה והפכה לוויראלית

בסוף שנת 2017 החלה מחאה חדשה באיראן: מחאה נגד החיג'אב, כיסוי הראש. באיראן הנשים מחוייבות ללבוש אותו ובמהלך החצי שנה האחרונה, המחאה פועלת ברשת וברחובות. בשבוע שעבר העלתה מאדה הוז'ברי, סרטון שבו היא רוקדת בביתה ללא כיסוי הראש. הוז'ברי נחשבת לכוכבת רשת איראנית שאחריה עקבו מאות אלפי אנשים, עד שהשלטונות באיראן עצרו אותה והסירו את הפרופיל שלה מהרשת החברתית אינסטגרם. הוז'ברי בתגובה טענה כי לא עשתה זאת בכוונה, אך באיראן כבר התחילה מחאה ברשתות החברתיות שבימים האחרונים צוברת תאוצה ומקבלת חיזוק נוסף מהעולם.

חוק החיג'אב מחייב נשים ללבוש כיסוי ראש ובגדים צנועים בגבולות הרפובליקה האסלאמית. לאחרונה נדמה היה כי חלה הקלה מצד השלטון באכיפת הלבוש, אך דווקא בפרוץ המחאה בסוף שנת 2017, החמיר המשטר האיראני עם הנשים שחשפו בגלוי את ראשן. לפי דיווחים שונים, כמה רקדניות נוספות נעצרו בשבועות האחרונים בשל עבירות על קוד ההתנהגות והלבוש, מה שהצית מחדש את המחאות.

באיראן הבהירו כי חשבונות האינסטגרם של הוז'ברי ונוספים, יסגרו ואף מערכת המשפט שוקלת לחסום לגמרי את הגישה לרשת החברתית אינסטגרם. זו לא פעם ראשונה שמדינה סוגרת רשתות חברתיות כדי להרגיע את המחאות. בעבר טוויטר ויוטיוב נחסמו בטורקיה ורק לאחרונה ברוסיה חסמו את טלגרם, אחרי שבחברה סירבו לשתף פעולה עם השלוטונת.

בינתיים המחאה מתפשטת גם באיראן וגם ברחבי העולם שהעלו סרטוני תמיכה בנשים המוחאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully