וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ק פויינט חשפה: האקרים עזתיים נעזרים בכוכבי המפץ הגדול

10.7.2018 / 13:17

חברת האבטחה הישראלית צ'ק פויינט מצאה כי קבוצת האקרים עזתית מבצעת בימים האחרונים מתקפות כנגד בכירים ברשות הפלסטינית. בתור שחקן חיזוק, אימצו האקרים את שלדון, פני ושאר כוכבי המפץ הגדול המשמשים לשמות התוכנות שמותקנות על מחשבי הקורבנות

צ'ק פויינט סייבר. צ'ק פויינט, מערכת וואלה! NEWS
"מסמך וורד המתחזה למסמך רשמי של הרשות הפלסטינית"./מערכת וואלה! NEWS, צ'ק פויינט

"מצאנו מתקפה מאוד ממוקדת כנגד גורמים ברשות הפלסטינית, המתקפה ניסתה לשטות בקורבנות על ידי ידיעות עיתונאיות מאוד מעניינות", סיפר לנו לוטם פינקלשטיין ראש צוות חוקרי איומי סייבר בצק פוינט. על מחשבי הקורבנות התקינו האקרים העזתיים תוכנה שנקראת על שמות כוכבי המפץ הגדול, כמו פני, לאונרד, הרווי וכמובן - שלדון. "תפסנו את תקיפות הסייבר בשלבים מוקדמים, שהם עדיין בשלבי איסוף מודיעני מאוד ממוקד של הקורבנות העונים על הקריטריונים הספציפיים בתוך הרשות הפלסטינית", הוסיף.

לדברי פינקלשטיין, מדובר בכנופיית האקרים עזתית ידועה בשם Gaza Cyber Gang שתוקפת מטרות שונות במזרח התיכון ומתמקדת בעיקר בעולם הערבים. "הם עובדים לאורך שנים רבות והייתה להם הפסקה ארוכה. אבל זיהינו שהחל מסוף מרץ השנה, הם חזרו לפעול וכרגע על המטרה שלהם נמצאים יעדים ברשות הפלסטינית".

כאמור, התוקפים השתמשו בידיעות חדשותיות המתחזות לאתרים פופולריים, אחרי שהיעדים הנבחרים נכנסו אל האתר, התקינו האקרים העזתיים את התוכנה על המחשב שפועלת ברקע ויכולה בין היתר, להעתיק את תוכן המחשב, למחוק אותו ועוד. אותה תוכנה זוכה לשמות של כוכבי המפץ הגדול וסדרה טורקית נוספת. "אלו תוכנות שמגיעות למחשב מבלי שהקורבן יודע, הן מתבצעות אחרי שלב ההדבקה" אמר פינקלשטיין, "זה לטובת ניהול הקמפיין שלהם וללא ידיעת הקורבן. לקורבן אין מושג שהוא מודבק בתוכנה שאוספת עליו מודיעין כמו התקפת שלדון או פני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully