וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד ומנכ"ל פייסבוק: "לא נחסום או נמחק מכחישי שואה, כולם צריכים להשמיע את קולם"

19.7.2018 / 10:24

מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג התבטא אמש באמירה שעוררה סערה: "לא נחסום או נמחק מכחישי שואה, כולם צריכים להשמיע את כולם". מאז, צוקרברג שגם הוא יהודי הספיק להתנצל ולהבהיר את דבריו

"לא נחסום או נמחק מכחישי שואה, כולם צריכים להשמיע את קולם", כך אמר אמש מארק צוקרברג בראיון לאתר Recode. מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית הגדולה בעולם, טען כי פייסבוק לא תחסום מכחישי שואה או מעלי תאוריות קונספירציה, משום שהדבר נוגד את העיקרון של פייסבוק להשמע את קולם." "אני יהודי וישנם אנשים שמכחישים את השואה. אני מוצא את זה מאוד מעליב. אני לא מאמין שהפלטפורמה שלנו צריכה להסיר את פוסטים של מכחישי שואה ופייק נייוז בגלל שהאנשים האלו טועים. אני לא חושב שהם מתכוונים לטעות ככה", הוסיף צוקרברג. האמירה השנויה במחלוקת חושפת גם את מדיניות פייסבוק בנושאי הסרת התכנים של מכחישי השואה.

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר עם מעל לשני מיליארד משתמשים חודשיים פעילים. צוקרברג, שקיבל המון ביקורת לאחרונה לאחר פרשיות הענק שפייסבוק הייתה מעורבת בהן בנושא פייק ניוז ומידע שגוי שנמסר דרך הפלטפורמה שלהם, גינה את מכחישי השואה, אך במקביל אמר כי הרשת תתיר להם לדבר בחופשיות על דעותיהם בנושא.

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. GettyImages
צוקרברג בעת מתן עדותו לקונגרס האמריקני/GettyImages

בשיחה עם אתר recode אמר מארק צוקרברג: "יש דבר אחד שאני רוצה להבהיר, אני נעלב באופן אישי ממכחישי השואה ואני לחלוטין לא רציתי לפגוע באנשים שהכחישו זאת. המטרה שלנו עם חסימת פייק ניוז היא למנוע מכולם להגיד דברים לא נכונים ולהפסיק את החדשות הלא נכונות וחסרות האינפורמציה שרצות ברשתות שלנו. אם משהו מתפשט ומדווח כשקרי, הוא יעלם מהפיד. כמובן גם שאם הפוסט משדל לאלימות או לאמירות שנאה נגד קבוצה מסוימת, הפוסט יוסר. הבעיות האלו מאתגרות ואנחנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר להתמודד אל מול דברי שנאה, היא באמצעות אמירת דברים טובים". צוקרברג הוסיף: "אני יהודי, ויש קבוצה של אנשים שמכחישים שהשואה התרחשה ... אני מוצא את זה מאוד פוגע. אבל בסופו של דבר, אני לא מאמין שהפלטפורמה שלנו צריכה להסיר את זה כי אני חושב שיש דברים שאנשים אחרים טועים לגביהם. אני לא חושב שהם טועים בכוונה".

צוקרברג אמר בראיון כי הוא מאמין שזה לא ממקומה של פייסבוק להסיר תוכן רק בגלל שאינו עובדתי, אלא אם כן הוא מסכן באופן פעיל או גורם נזק למישהו. "אני פשוט לא חושב שזה זה הדבר הנכון לומר, 'אנחנו הולכים להסיר מישהו מן הפלטפורמה אם הם אומרים דברים שאינם בסדר, אפילו מספר פעמים'".

מארק צוקרברג F8. יח"צ, מערכת וואלה! NEWS
מאמין שזה לא ממקומה של פייסבוק להסיר תוכן רק בגלל שאינו עובדתי, טען צוקרברג בראיון/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ

הוא המשיך להסביר את דרך הטיפול שלדעתו נראית כנכונה. "המדיניות שלנו היא כזאת: יש לך את הדף שלך, ואם אתה לא מנסה לגרום נזק למישהו, או לתקוף מישהו, אתה יכול להעלות את התוכן הזה לדף שלך, גם אם אנשים לא מסכימים עם זה או חושבים שזה פוגע', אבל זה לא אומר שיש לנו אחריות להפיץ את זה באופן נרחב בפיד". את הראיון סיכם: "עם כמה שחלק מהתוכן הזה מקומם, אני חושב שזה מסתכם בעיקרון של לתת לאנשים קול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully