וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל קנס של חמישה מיליארד דולר: מכשירי האנדרואיד עשויים להתייקר

20.7.2018 / 7:24

השבוע נקנסה גוגל בסכום של חמישה מיליארד דולר על ידי האיחוד האירופאי. הסכום, חסר התקדים נקבע בעקבות הפרה של גוגל. האיחוד טוען כי היא כופה על המשתמשים את דפדפן הכרום והחיפוש. כעת בגוגל מבהירים: הקנס עשוי לייקר את מכשירי האנדרואיד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קוד פתוח וחינמי: אלו הדברים שליוו ומלווים את מערכת ההפעלה אנדרואיד וזו גם הסיבה שהסמארטפונים מבוססי האנדרואיד, יכולים להגיע לרמות מחיר נמוכות. כל זה עתיד להשתנות בעקבות החלטת האיחוד האירופי לקנוס את גוגל, מפתחת האנדרואיד, בסכום של חמישה מיליארד דולר. האיחוד דרש מגוגל לבטל את שילוב אפליקציות כרום והחיפוש עם מערכת ההפעלה ולתת למשתמשים את ההחלטה האם להתקין אותן או לא. ההחלטה הגיעה אחרי שבאיחוד האירופי החליטו כי גם בווינדוס, למשתמשים יש חופש בחירה והם יוכלו לבחור באיזה דפדפן ירצו להשתמש. בהודעה שיצאה בבלוג, שאותה כתב סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, גינה את החלטת האיחוד האירופי.

פיצ'אי הדגיש את העובדה שהמשתמש הרגיל יתקין כ-50 אפליקציות בעצמו והוא יכול להסיר את היישומים המתוקנים מראש בלחיצת כפתור. "אם יצרני סמארטפונים ומפעילי רשתות סלולר לא יוכלו לכלול את היישומים שלנו במגוון המכשירים שלהם, זה יפריע לאיזון של בסיס מערכת האנדרואיד". במהלך כתיבת הבלוג, נמנע פיצ'אי מלציין את העובדה שכעת היצרניות לא מחויבות לכלול את האפליקציות של גוגל. כיום אין אלטרנטיבה מספיק טובה למה שגוגל מציעה, בין אם זה דפדפן הכרום או החיפוש, כך שכל עוד היצרניות לא יכריזו על תחרות בענף החיפוש שגוגל שולטת בו או בתחום הדפדפנים, גוגל יכולה להיות רגועה.

אפליקציית גוגל. ShutterStock
עלולה לגבות ממשתמשים ויצרניות סמארטפונים תשלום עבור שימוש במערכת ההפעלה שלה? גוגל/ShutterStock

התוצאה עלולה להשפיע באופן משמעותי על הרווח של גוגל, במיוחד כשמדובר בהכנסות עתק ממודעות בסלולר, שאחראיות על מעל 50 אחוז מהרווח שלהם בפרסומות דיגיטליות. הדבר עלול להוביל בסופו של דבר לשינוי המודל העסקי של אנדרואיד, ולבסוף להתייקרות הסמארטפונים עקב דרישת תשלום של גוגל מהיצרניות. למרות זאת, בהתחשב בדומיננטיות של גוגל בעולם החיפוש והדפדפנים ובפופולריות של שירותי האינטרנט הרבים שלה, האזהרה של פיצ'אי נראית יותר כמו דאגת שווא ויש לנו הרגשה שאנדרואיד תמשיך להישאר חינמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully