וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוות שלך קרוב": פלסטינים מציפים את עמוד הפייסבוק של חברתו של הלוחם שנהרג בעזה

22.7.2018 / 9:58

מאות תגובות נאצה סופגת בשעות האחרונות שחר, חברתו של סמ"ר אביב לוי ז"ל שנהרג ביום שישי האחרון מירי צלפים. פרו פלסטינים ופלסטינים תוקפים את עמוד האינסטגרם, לצד תמונת הפרופיל שלה שנותרה ציבורית

מעמוד האינסטגרם של חברתו של החייל אביב לוי. צילום מסך
"הלב נשרף והדמעות לא מפסיקות לזלוג מי היה מאמין שתלך לי כל כך מהר", מתוך ההספד של חברתו שחר./צילום מסך

"המוות שלך קרוב", "היטלר נאלץ להיפטר מכולכם", "מוות לכם ולמשפחתך בעזרת אלוהים, עוד השבוע", אלו חלק מההודעות המזעזעות שנכתבו על תמונת הפרופיל של שחר, חברתו של סמ"ר אביב לוי ז"ל, שנהרג מירי צלפים בגבול עזה ביום שישי האחרון. חבריו ספדו לו ברשתות החברתיות, באינסטגרם ובפייסבוק. הפוסט של חברתו, זכה לאלפי לייקים מאנשים שהביעו תמיכה וצער וגם הביא גל של פרו פלסטינים ופלסטינים אל עמוד הפייסבוק הפרטי שלה על מנת להפיץ דברי שנאה. המלחמה ברשתות החברתיות והפצת דברי השנאה אינה דבר זר, אולם כעת נראו שגם נחצו הגבולות ברשתות החברתיות וחברתו של סמ"ר לוי ז"ל, סופגת בשעות האחרונות תגובות שנאה בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם הפרטיים.

תמונת הפרופיל בפייסבוק נותרה ציבורית, מה שמאפשר לכל משתמש מכל העולם, להגיב ולהפיץ את דברי השנאה האלו בתוך התמונה. "אל תבכי כי התור שלך יגיע", הוסיפו הפרו פלסטינים והפלסטינים בדף האינסטגרם הפרטי שלה. שם העלתה הספד שזכה ל-13 אלף לייקים של אנשים שהזדהו עמה, לצד אלפי תגובות תמיכה. גם לשם, הפרו פלסטינים והפלסטינים הגיעו ומאז שעות הלילה מפרסמים בעמוד את תגובות השנאה. מנגד גם החלו אנשים רבים להגן על חברתו ולהחזיר לאותם מגיבים. "תדווחו על הפרופילים האלו", כתבו משתמשים רבים שחלקם גם לא נשאר חייב והגיב בחזרה לאותם המגיבים הפלסטינים והפרו פלסטינים.

תגובות אנטישמיות בפייסבוק ואינסטגרם של חברת החייל. צילום מסך
התגובות בפרופיל הפייסבוק של חברת החייל שנהרג/צילום מסך

כדי למנוע מאנשים זרים להגיב בתמונות שלכם ועדיין להשאיר אותם ציבוריים, לחצו על החץ שמצביע למטה ונמצא בסרגל הכלים. הוא ממוקם על יד סימן השאלה וההתראות בפייסבוק ואחר כך לחצו על ההגדרות. שם בחרו בפרסומים ציבוריים ותוכלו לבחור מי יוכל לעקוב אחריכם ולהגיב בתמונות ובפוסטים ציבוריים. במקום שכולם יוכלו להגיב, בחרו באופציה "חברים של חברים", כך עדיין תוכלו להשאיר את התמונות והפוסטים ציבוריים, אך אנשים זרים לא יוכלו להגיב.

מפייסבוק נמסר: "אנו מטפלים בנושא. מדובר בהפרה של כללי הקהילה שלנו. פייסבוק פועלת לשמירת בטחונם ופרטיותם של משתמשיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully