וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני פחות מ-13? פייסבוק בקרוב תחסום את הפרופיל ותדרוש תעודת זהות

23.7.2018 / 11:25

עד כה פייסבוק לא אכפה כלל את הדרך הקלה והפשוטה שבה ילדים בני 13 ומטה פותחים חשבונות ברשתות החברתיות. כעת אחרי ביקורות רבות ואף תיעוד על כך שפייסבוק לא אוכפת את הנושא בכלל, החברה משנה את הנהלים ומתחילה לאכוף את הנושא

הרשתות החברתיות הגדולות בעולם יעשו בקרוב צעד שאמור להפחית את השימוש של בני נוער ברשתות החברתיות. כבר כיום נחסמים חשבונות רבים בפייסבוק ואינסטגרם, כאלו הנחשדים כי גיל המשתמש קטן מגיל 13, הגיל המינימלי לפתיחת חשבון פייסבוק. פייסבוק בקרוב יתחילו בפעילות יזומה שבה יחסמו משתמשים הנחשדים כבני 12 ומטה. המשתמשים שיחסמו יוכלו לבקש להחזיר את המשתמש, במידה ויציגו תעודת זהות שמוכיחה שגילם מעל 13, החשבון יוחזר. פייסבוק דיווחה לאחרונה על שני מיליארד משתמשים פעילים בעוד שאינסטגרם חצתה מיליארד משתמשים פעילים.

דרך הפעולה של פייסבוק עד היום הייתה שונה לגמרי: מנהלים יכלו לחקור חשבונות רק אם דיווחו באופן ספציפי על היותם בגיל 13 ומטה, וזאת על ידי משתמשים אחרים בפייסבוק ואינסטגרם. השינוי נעשה בעקבות סרט דוקומנטרי של ערוץ 4 הבריטי, בו נחשפה המדיניות הנוכחית המשמשת את המנהלים האחראים על המדיניות. עיתונאי של ערוץ 4 הבריטי, הסתנן לתפקיד של מבקר תוכן, שם נאמר לו שיתעלם מחשבונות המנוהלים על ידי קטינים. עוד בנובמבר האחרון, דו"ח של חברת Ofcom חשף כי חצי מהילדים בבריטניה בגיל 12 ויותר מרבע מבני העשר, בעלי חשבונות ברשתות החברתיות. בארה"ב מחקר דומה גילה שיש כ-7.5 מיליון חשבונות פייסבוק של קטינים.

פייסבוק. ShutterStock
בני פחות מ-13? פייסבוק בקרוב תחסום את הפרופיל ותדרוש תעודת זהות/ShutterStock

על פי מדיניות החברה, על משתמש להיות בן 13 ומעלה בעת יצירת החשבון שלו. הסיבה לכך היא עקב חוק הגנת הפרטיות המקוונת שקובעת שהגיל המינימלי לפתיחת חשבון ברשתות החברתיות, הינו גיל 13. מסתבר כי החל מגיל 13 חברות שאוספות מידע אישי כבר לא זקוקות לבקש את רשותו של הורה או אפוטרופוס. עד כה, פייסבוק ואינסטגרם לא עשו הרבה כדי לאכוף את הכלל. בעת ההרשמה לחשבון, הרשתות החברתיות מבקשות מהמשתמשים להזין תאריך לידה, אך אינן מבקשות אימות, ומאפשרות לילדים קטינים להערים על המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully