וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא יום הקניות אמזון קרסה ועכשיו הסיבה האמיתית נחשפת

24.7.2018 / 9:25

לפני כמה ימים זה קרה: חברת אמזון קיימה את יום המכירות השנתי, יום הפריים. כמדי שנה, הוצעו למכירה אלפי מוצרים בהנחות משמעותיות אך נראה שבאמזון לא היו ערוכים לאותו היום והאתר קרס. כעת הסיבה נחשפת

אמזון. ShutterStock
בשיא יום המכירות של אמזון, האתר קרס. אמזון/ShutterStock

יום המכירות הגדול והעמוס של אמזון התקיים לפני מספר ימים וגרם לעשרות מיליוני אנשים לפקוד את האתר. כתוצאה מהעומס, אתר המכירות הגדול בעולם קרס ומנע מעשרות מיליוני האנשים לרכוש מוצרים בהנחות גדולות. כעת מסמכים חדשים שהתגלו על ידי CNBC חושפים את הסיבה האמיתית לקריסת שרתי החברה: ענקית הטכנולוגיה לא הצליחה להפעיל את מספר השרתים הנדרש כדי להתמודד עם כמות הגולשים העצומה שפקדה דקות ספורות לאחר שיום הקניות החל. אמזון בתגובה נאלצה להפחית את התנועה הבינלאומית באתר ושינתה את עמוד הבית לכזה שכלל מספר מועט יותר של פריטים על מנת להתמודד עם התקלה.

התקלה החלה כ-15 דקות לאחר שאירוע המכירות, שארך 36 שעות, החל. התקלות נבעו מקריסת המערכת הפנימית של אמזון, שמכונה "סייבל". זוהי מערכת החישוב הפנימית של החברה ושירות האחסון שלה. במסמך שנחשף נרשם "אנחנו חווים כשלים הקשורים בעיקר לסייבל". עוד נודע על פי המסמכים שלמערכת הייתה תכונת התפתחות עצמית. כלומר, במידה והיא מזהה עומס על השרתים, היא מוסיפה משאבים נוספים כדי להתמודד. כאשר התכונה לא פעלה באופן אוטומטי, העובדים נאלצו להוסיף שרתים באופן ידני כדי לעמוד בדרישות התנועה.

אתר אמזון קרס. צילום מסך
שרתי אמזון לא הצליחו לעמוד בעומס ביום הקניות שלה ונאלצו להשבית את כל התעבורה באתר. הודעת השגיאה/צילום מסך

נפילת המערכת פגעה לא רק באתר המכירות, אלא גם בשאר שירותי אמזון כולל Alexa, Prime Now ו- Twitch, ואפילו במחסנים, שדיווחו כי אינם מסוגלים לסרוק מוצרים או לארוז הזמנות למשך זמן מה. התגובה של אמזון הייתה לכבות את כל התנועה הבינלאומית ולהשיב 25 אחוז ממנה כ-20 דקות לאחר מכן. בשלב מסוים, הכאוס של המצב הוביל לשיחת ועידה חירום בין 300 אנשים. וכיוון שההפסקה נמשכה מספר שעות בלבד, לא הייתה השפעה כספית על המכירות של אמזון.

עם זאת, אימייל פנימי שנשלח על ידי ג'ף ווילק, מנכ"ל קמעונאות ברחבי העולם, אמר כי הצוות שלו היה "מאוכזב" ממה שקרה. "צוותי הטכנולוגיה כבר עובדים על שיפור הארכיטקטורה שלנו, ואני בטוח שנספק חוויה טובה יותר בשנה הבאה", כתב ווילק במייל. אמזון עדיין קראה לפריים דיי שקיימה השנה " אירוע הקניות הגדול ביותר" בהיסטוריה שלה, שכן גולשים קנו יותר מ-100 מיליון מוצרים במהלך 36 השעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully