וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הומו ישראלי מתלהב מתייר ברוטשילד": עמוד הפייסבוק שמסעיר את הרשת

אריתראי שמנסה לברוח משוטר, פועל בניין שנפל מגובה ותל אביבית קוראת את הארי פוטר במקדונלדס. אם נתקלתם בתמונות האלו בפייסבוק, אז מדובר בפרויקט מבריק של סטודנט בבצלאל. הדף צבר אלפי לייקים תוך יממה והוא מנסה לצייר את המציאות הישראלית, בתמונות אילסוטרציה

אריתראי שמנסה לברוח משוטר, מתנחלת וערבי שולפים סכין אחד מאחורי הגב של השנייה, בחור ישראלי מתגלח עם חומוס ומתנחלת וערבי חותכים ביחד סלט. העמוד הוויראלי "ישראסטוק השאטרסטוק הישראלי", הפך לפופולרי בין לילה והציג תמונות אילוסטרציה של המציאות שלנו, כאן בישראל. העמוד נפתח כחלק מפרויקט של גיא עמיאל, שמציג אותו בתערוכה של המחלקה לתקשורת חזותית של בצלאל, באקדמיה לאמנות ועיצוב. העמוד, שואב השראה מאתר שאטרסטוק, בין האתרים הגדולים בעולם לתמונות אילוסטרציה, רק שהפעם הוא מביא את הזווית הישראלית.

"בתחילת הסמסטר האחרון של התואר, לפני כמה חודשים, נדרשתי להמציא נושא לעבוד עליו ואז עלה לי רעיון: 'איך יראה השאטרסטוק, מאגר התמונות בין הגדולים בעולם המכיל תמונות אילוסטרציה, רק הישראלי'", סיפר עמיאל. "מאותו רגע זה פשוט זרם בתודעה, הייתי צריך לחשוב על כל הדברים על החברה הישראלית ועל התקשורת ופשוט על היומיום בישראל, אבל באמת מהזווית היותר תקשורתית".

פועל בניין שנפל מגובה וגם את הצד הקיצוני והמצחיק כמו תל אביבית קוראת הארי פוטר במקדולנדס או טקסטורה של במבה על מושב של רכב, דבר שכולנו מכירים. את כל הסיטואציות האלו ותמונות האילוסטרציה, תוכלו למצוא בדף הפייסבוק, לצד דברים משעשעים אחרים כמו תל אביבית מסניפה את הפרחים מהאופניים שלה. "פשוט ניסיתי לחשוב על החיבור הזה בין השאטרסטוק האמריקני, שיש בו עמדות מגוחכות ופוזות ופרצופים והכל נורא מוקצן ולא אמין, עניין אותי לעשות מאגר תמונות כזה לישראל, ואיך וצריך להראות את הדימויים הגנריים האלה, מה החיבור הזה יוצר, איך זה יראה", הוסיף עמיאל. "מתי הספציפיות הישראלית הזאת תהיה כללית, שתדבר על כל מי שגר כאן וחי כאן. דברים בתקשורת שחוזרים על עצמם שאפשר כבר לייצר דימוי אחד".

מאיפה עלה הרעיון?

"פשוט ניסיתי לחשוב על החיבור הזה בין השאטרסטוק האמריקאי, אתה יודע שיש נורא כזה עמדות מגוחכות ופוזות ופרצופים והכל נורא מוקצן ולא אמין, עניין אותי אם עושים מאגר כזה לישראל וצרי להראות את הדימויים הגנריים האלה, מה החיבור הזה יוצר, איך זה יראה. מתי הספיציפיות הישראלית הזאת תהיה כללית, שתדבר על כל מי שגר כאן וחי כאן. דברים בתקשורת שחוזרים על עצמם שאפשר כבר לייצר דימוי אחד".

איך הגיבו לפרויקט בבצלאל?

"בבצלאל ממש אהבו. אני חושב שבאיזשהו מקום מצאתי ממש את הנישה שלי, את המקום שלי עם הדבר הזה אני מרגיש שזה מאוד אישי שלי עם הדרך עשייה שלו. והיו תגובות מדהימות בזמן ההגשה שהיה לפני חודש ומשהו וגם אחרי זה המשיכו לפרגן. ועכשיו שזה עלה, שזה מבחן כדי לראות איך אנשים בחוץ זה מגיבים, התגובות חיוביות מאוד, גם בתערוכה שזה מוצג וגם בפייסבוק".

הפרויקט של גיא עמיאל מוצג בתערוכה של המחלקה לתקשורת חזותית של בצלאל, שתתקיים עד 3.8, באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully