וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאפס למאה בכמה דקות: מדענים פיצחו את סוד ההטענה המהירה

27.7.2018 / 7:13

החלום של כל בעל סמארטפון: שהוא יטען תוך כמה דקות בודדות ולא אחרי שעות רבות. נראה שהחלום הזה צפוי להפוך למציאות, הודות לחוקרים באוניברסיטת קיימברידג' שפיצחו את הסוד להטענה מהירה, הודות לחומרים חדשים. הבשורה הטובה יותר היא שמחירי הסוללות לא צפויים לעלות

סמארטפון מחובר למטען. ShutterStock
הסוף להטענה כל לילה קרובה מתמיד?/ShutterStock

סוללות שיכולות להיטען תוך דקות בודדות, פעם זה היה נשמע כמו חלום אך בשנים האחרונות ראינו פרצות דרך בתחום וכעת קבוצת חוקרים הוכיחה שניתן להשיג את הטכנולוגיה - עד היום. הסוד לטעינת הסוללות של הסמארטפונים תוך דקות ספורות, התגלה על ידי קבוצת מדענים מאוניברסיטת קיימברידג'. החוקרים גילו חומרים חדשים המאפשרים טעינה מהירה של סוללות הליתיום, כאלו שנמצאות כבר היום בסמארטפונים. החומרים כוללים התנגדות נמוכה יותר בתוך הסוללה, מה שמאפשר לחלקיקים בעלי מטען חיובי לזרום במהירות הגבוהה פי כמה מאות מטעינה רגילה.

עמדת טעינה חכמה למכשירי סמארטפון. ShutterStock
בקרוב טעינה ל-100 אחוזים תוך דקות בודדות/ShutterStock

יתרה מכך, המדענים טוענים כי החומרים זולים במיוחד וקלים לבנייה, הם לא דורשים תוספת של כימיקלים בתוך הסוללה. למרות זאת, נראה שיקח קצת זמן עד שהחומרים האלו ישולבו בסוללות של מכשירי הדגל הבאים. החוקרים טוענים כי השיטה החדשה תוכל להוות את הבסיס לדור חדש של סוללות, אותן לא נצטרך יותר להטעין במהלך הלילה. עוד יוכלו החומרים להפחית במידה ניכרת את הזמן הדרוש לכל חלקיק להגיע ליעדו, מה שיאיץ את תהליך הטעינה, זאת הודות למבנה היותר פתוח וגבישי שלהם. "אנחנו תמיד מחפשים חומרים עם ביצועי סוללה גבוהים, שיוכלו להיטען במהירות ולספק פלט חשמלי גבוה יותר", אמר ד"ר גריפית, כותב המחקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

החומר המשמש לבניית תא הסוללה הוא גורם מכריע בקביעת מהירות הטעינה שלה. ייצור סוללות יעילות וטובות יותר הוא אחד האתגרים הבולטים העומדים בפני מהנדסים ומדענים כיום. הסוללות הנוכחיות מגבילות התקני צרכנים כמו טלפונים חכמים, טאבלטים ומחשבים ניידים, כמו גם מעכבים אימוץ נרחב של טכנולוגיות חדשות, כולל כלי רכב חשמליים ואחסון בקנה מידה גדול של אנרגיה סולארית. בתקווה, הטכנולוגיה החדשה תאפשר לקדם את התחום ולבטל את התלות במטענים לעיתים תכופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully