וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זורע אימה בווטסאפ": ההודעה שאתם ממש לא רוצים לקבל

3.8.2018 / 8:08

שנה לאחר שנגמרה סאגת "הלוויתן הכחול" שגבתה את חייהם של עשרות בני נוער, אתגר חדש צובר תאוצה ברשת. מקרי התאבדות ברחבי העולם כבר החלו להיבדק בקשר לאתגר "מומו" שבו ילדים שולחים הודעת ווטסאפ לדמות לא מוכרת, שלאחר מכן מגיבה בהודעות מאיימות ובתמונות אלימות

אתגר הרשת מומו. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
הדמות "מומו" שמפחידה בני נוער ברחבי העולם דרך הווטסאפ/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

פחות משנה עברה מאז שהסתיימה לה סאגת משחק "הלוויתן הכחול", ומשחק אימה חדש מציף את הרשתות החברתיות שפועל באותם דפוסים שאז גרמו להתאבדות של מעל ל-130 בני נוער ברחבי העולם. המשחק החדש צץ בכל מקום בעולם בשבועות האחרונים, ומופץ בעיקר דרך שירות המסרים הפופולארי ווטסאפ. עדיין לא ברור מה המניעים האמיתיים מאחורי המשחק, אבל הרשויות ברחבי העולם מזהירות כי השולחים האנונימיים עלולים להשתמש בו כדי לגנוב מידע פרטי או לעודד אלימות והתאבדות.

נראה שהמשחק פועל אחר אותו תסריט בכל פעם: תחילה, משתמשים יוצרים קשר עם "מומו" על ידי שליחת הודעה למספר לא מזוהה. לאחר מכן, הם מקבלים בחזרה עשרות תמונות מפחידות למדי, יחד עם הודעות טקסט עם איומים באלימות. המשחק הוויראלי קשור לתמונה המטרידה של אישה בעלת עיוותים בפניה, שנלקחה מעבודתו של אמן הבובות היפני מידורי הייאשי. העיתון "בואנוס אייריס טיימס" דיווח כי המשחק "מומו" חשוד כעת בקשר אפשרי להתאבדות של ילדה בת 12 בארגנטינה. הפרשה גרמה לרבים להשוות את המשחק החדש לאתגר "הלוויתן הכחול" שגרם לעשרות התאבדויות ברוסיה בשנה שעברה.

נכון לעכשיו, מקרים של האתגר המרושע דווחו בכמה מדינות בעולם, ביניהם ארגנטינה, מקסיקו, ארצות הברית, צרפת וגרמניה, ונראה שהוא מכוון בעיקר לבני נוער. עוד דווח שהילדה בת ה-12 שאולי נפלה קורבן למשחק צילמה את פעילותה לפני שהיא לקחה את חייה בשבוע שעבר, וככל הנראה מישהו אחר עודד אותה לעשות זאת. המשטרה עובדת כעת כדי לאתר בן 18 איתו נפגשה לאחר שנמצאו תכתובות ווטסאפ בין השניים.

עוד באותו נושא

בת 17 חשודה בהפעלת משחק חולני שהביא למאות התאבדויות

לכתבה המלאה
מספרי הטלפון של אתגר מומו. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
האתגר התפשט ברחבי הרשת וזמין במספרי טלפון במדינות כמו קולומביה, מקסיקו ויפן/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

עדיין אין מידע קונקרטי בנוגע למקורו של מומו, או מי עומד מאחורי המגמה המטרידה, אם כי עד כה הוא קשור לפחות לשבעה מספרי טלפון שמקורם ביפן ובמדינות רבות ברחבי אמריקה הלטינית, על פי ה- BBC. "הכל התחיל בקבוצת פייסבוק, שבה המשתתפים נתקלו בהתקשרות עם מספר לא ידוע", כך נכתב בעמוד הטוויטר של היחידה לחקירת פשעי מחשב במדינת טבסקו שבמקסיקו. "מספר משתמשים טענו שבמידה ושלחו למומו הודעות מהמכשיר הנייד שלהם, השיבה להם תמונות אלימות ותוקפניות, ויש הטוענים שאפילו השיבה להם הודעות עם איומים", הוסיפו. משתמשי ווטסאפ מתבקשים לא ליצור קשר עם מספרים לא ידועים או לעסוק בהודעות שרשרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully