וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

900 שקלים בלבד: הסמארטפון של שיאומי שהצליח להפתיע אותנו לטובה

5.8.2018 / 12:28

הסמארטפונים של שיאומי ידועים בתור כאלו המספקים תמורה מצוינת עבור המחיר. היו לנו ספקות כשהגיע אלינו סמארטפון חדש של שיאומי שעולה 900 שקלים בלבד אבל נראה שהחברה הצליחה לעשות זאת בגבורה ולהפתיע אותנו בענק. בדקנו את השיאומי Redmi S2

עם מגוון של סמארטפונים במחירים אטרקטיביים וחומרה טובה, לא פלא ששיאומי תפסה את מקומה כאחת מהיצרניות הפופולריות והנחשבות ביותר בישראל. שיאומי ידועה במיוחד בייצור סמארטפונים בתג מחיר נמוך חומרה מתקדמת. מעבר לסיוע בהורדת המחירים בארץ ובעולם באופן ניכר, החברה ייצרה מכשירי קונספט שהדהימו וגרמו ליצרניות הגדולות והוותיקות בשוק לחזור ללוח השרטוטים. מכשיר הביניים החדש ביותר של החברה נחת על השולחן שלנו. האם הוא יצליח לספק תרומה זהה למכשירים האחרים של שיאומי, חומרה מתקדמת במחיר נמוך? בדקנו את הסמארטפון החדש S2 שעולה כיום 900 שקלים בלבד.

עיצוב

הרדמי 2S של שיאומי עשוי מפלסטיק, אבל תהיו בטוחים שהיצרנית הסינית עשתה את כל מה שהיא יכולה כדי לגרום לכם להאמין שהוא עשוי ממתכת. למרות שמבחינת מראה הם עשו עבודה לא רעה, עם קווי אנטנה מאוד ברורים ובולטים שדווקא מחמיאים וגורמים למכשיר להיראות יותר ספורטיבי, מבחינת הרגשה יש המון שצריך לשפר. נתחיל מההרגשה המתכתית שלעולם לא תקבלו פה: זה מכשיר פלסטיק לכל דבר וההרגשה שלו ביד תהיה בהתאם. עוד בשונה מכל עיצוב אחר שראיתי, המסך בולט מעט החוצה מגוף המכשיר, מה שגרם למסגרת שלו להרגיש מאוד מחודדת ופחות משויפת ביד. גם העיקול של הפלסטיק בגבו עם המסגרת הצדדית עוצבה ובוצעה בצורה גסה וזה הופך אותו לקשה מאוד לאחיזה. התוצאה: רמת הנוחות של המכשיר יורדת באופן משמעותי וזה ממש חבל, במיוחד לאור העובדה שלשיאומי יש מכשירים באותה רמת מחיר ועם עיצוב שמרגיש הרבה יותר מוכן. בצד ימין נמצא את כפתורי הנעילה והווליום, בצד השני נמצא את מגירת הסים וכרטיס הזיכרון, למעלה נמצא את מחבר האוזניות ומשדר אינפרה אדום לשליטה על מכשירים ובחלקו התחתון מחבר טעינה מסוג Micro-USB.

הרדמי S2 של שיאומי. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
החלק החלש ביותר ברדמי S2 - העיצוב/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

מסך

עבור סמארטפון שנמכר בפחות מ-1,000 שקלים, המסך שלו מפתיע ומרשים הרבה מעבר למה שתצפו. מדובר במסך עם פאנל מסוג IPS LCD, ולמרות שרוב היצרניות כבר התקדמו ל-AMOLED ו-OLED, במכשירי ביניים, מסכי ה-LCD עושים עבודה מצוינת. המסך של השיאומי מוכיח זאת. הוא מגיע בגודל של 5.99 אינץ', ביחס של 18:9 כמו שאר המכשירים בשוק היום ורזולוציה של HD ובכל זאת מצליח להציג תמונה די חדה. כך גם הצבעים, כיאה למסך IPS, עשירים ורוויים יחסית למכשיר ביניים. בשורה התחתונה, הסמארטפון מספק את התמורה הטובה ביותר שיש.

הרדמי S2 של שיאומי. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
מסך מצוין ביחס למכשיר ביניים/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

חומרה

ה-S2 מגיע עם ערכת השבבים מהדור הקודם של מעבדי קוואלקום עבור מכשירי ביניים, הסנאפדרגון 625. עם זאת, מדובר בערכת שבבים מתומנת ליבות שיודעת לנהל את צריכת הסוללה בצורה מעולה לצד שמירה על ביצועים מצוינים. לסמארטפון שתי גרסאות: הראשונה עם 3 גיגה של זיכרון ראם ו-32 גיגה של זיכרון אחסון, ואילו השנייה עם 4 גיגה של זיכרון ראם ו-64 גיגה של זיכרון אחסון. התוצאה בשני המקרים היא ריבוי משימות יעיל ומהיר לצד מהירות וחווית שימוש מצוינת לכל אורך זמן העבודה שלי איתו, במיוחד כשבדקתי את הגרסה הבסיסית. במשך רוב הזמן הוא לא נתקע או גמגם ואישר את המחשבה שלי, שהחברה הצליחה לקלוע לאיזון המדויק בין חומרה טובה ותג מחיר מתאים. הסוללה מגיעה בנפח של 3,080 מיליאמפר שעה והצליחה לספק בקלות יום שלם של עבודה אינטנסיבית עם המכשיר, אך לצערי הסוללה אינה כוללת הטענה מהירה.

ממשק

באופן מעט מפתיע הוא הגיע עם גרסת האנדרואיד האחרונה ביותר ישירות מהקופסה. אנדרואיד 8.1 יחד עם הסקין המצוין של שיאומי, שילוב הדברים הופכים את ה-S2 לאטרקטיבי ביותר מבין מכשירי הביניים בקטגוריה. ממשק ה-MIUI של החברה מייחד את עצמו הרבה יותר ממה שתתהו לחשוב, ויש לו תכונות שחברות מתחרות עוד מנסות לפצח ולפתח. כך למשל, תוכלו לנהל שני חשבונות ווטסאפ נפרדים, מה שעדיין לא זמין ברוב המכשירים. עוד הוא כולל אייקונים ייחודים וההתמצאות בו נשארה קלה ונוחה לכל משתמשי האנדרואיד.

עם זאת, יש כמה דברים שהייתי שמח לתקן: לדוגמה, מגירת האפליקציות לא קיימת בממשק בכלל, אפילו לא דרך הגדרות המכשיר. עוד מסך הכרטיסיות שאליו נגיע על ידי החלקת מסך הבית ימינה, לא ממש מצליח להראות מידע משמעותי. נוכל כמובן לבטל אותו או להוסיף לו תכונות, אבל לדעתי הוא כבר היה צריך להגיע כך מהקופסה. חשוב להדגיש שעדיין מדובר באחד ממשקי האנדרואיד האהובים עליי, ואפליקציות הניהול זיכרון וצריכת סוללה שלו, עדיין נראים כאחד מהטובים בשוק.

מצלמה

המכשיר מגיע עם מערך צילום אחורי כפול: החיישן הראשון בעל 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.2 והשנייה 5 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.0. הנתונים אינם מרשימים על פני השטח, שכן המצלמה השנייה לא עושה הרבה מעבר לסיוע בצילומי עומק השדה. למרות שהצילומים במצב הפרוטרט יצאו מעולים בתנאי תאורה טובים, הרבה מהפעמים זיהוי הקצוות נכשל והפיק תמונות שנראו יותר מלאכותיות מאשר יצירתיות. כשצילמנו ללא אפקט הפורטרט, האיכות הכללית של התמונות הייתה טובה מאוד, והמצלמה הצליחה להפיק תמונות מעולות באור יום עם חדות גבוהה ובלי הרבה רעש ביחס למפתח הצמצם. עם זאת, הייתי שמח אם החברה תחזק מעט את רווית הצבעים והניגודיות, שכן כמה מהתמונות הרגישו יותר "שטוחות" מכפי שהייתי רוצה לראות בדרך כלל. בתנאי תאורה חשוכים וקשים יותר, אפשר לראות בבירור את החוסר בייצוב תמונה. התמונות לעיתים יצאו מטושטשות, אך בסך הכל הצליחו לשמור על רמת רעש נמוכה.

הרדמי S2 של שיאומי. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
המצלמה ברדמי 2S מפתיעה לטובה/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו
צולם ברדמי S2 של שיאומי. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צולם ברדמי 2S של שיאומי/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו
צולם ברדמי S2 של שיאומי. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צולם ברדמי 2S של שיאומי/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו
צולם ברדמי S2 של שיאומי. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צולם ברדמי 2S של שיאומי/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

מצלמת הסלפי בעלת עדשת 16 מגה-פיקסל ומפתח צמצם של f/2.0, מגיעה עם יכולות בינה מלאכותית המסייעים בעיקר בצילומי הפורטרט - וזה עובד הרבה יותר טוב ממה שציפיתי. המכשיר ידע לטשטש את הרקע תוך כדי שמירה על קווים נקיים בין הפנים למה שמאחורה. מצב ה-HDR במצלמה הקדמית גם הצליח לעשות עבודה לא רעה, ושיפר את טווח התאורה בתמונה.

צולם ברדמי S2 של שיאומי. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צילום סלפי עומק שדה ברדמי 2S של שיאומי/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

סיכום

הרדמי S2 מביא את התמורה הטובה ביותר שראיתי ביחס לתג המחיר הנמוך שלו. מלבד העיצוב המעצבן והחוסר בטעינה מהירה, מכשיר הביניים החדש של שיאומי התגלה כטוב ביותר בקטגוריה בפער מכל שאר המתחרים. החומרה חזקה, הממשק של שיאומי כבר הספיק להתבסס ולהשתפר בגרסתו התשיעית, גרסת האנדרואיד האחרונה ביותר יחד עם חומרה מותאמת מצליחים לספק חיי סוללה לא רעים בכלל והמסך תואם למכשירים ברמת מחיר שעולה על שלו בכמה מאות. ה-S2 מיועד ומומלץ בחום לכל אחד שמחפש סמארטפון טוב וחזק במחיר שלא יקרע את הכיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully