וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדיניות חלשה": אמזון (לא) נלחמת במוצרים הנאצים שנמכרים באתר

6.8.2018 / 15:53

לא תאמינו אבל נראה שעד כה חברת אמזון, אתר הסחר הגדול בעולם, עשתה לא מעט כסף בכך שהרוויחה ממוצרים שהנאו - נאצים מכרו באתר המסחר המקוון. ברשת טוענים כי מדובר במדיניות חלשה של אמזון שרק עכשיו החלה להתערב ולהסיר את המוצרים

אמזון. ShutterStock
אמזון/ShutterStock

אמזון הסירה מאתר הקניות שלה פריטים שהכילו סמלים של הנאציזם. הפרשה החלה לאחר שהחברה קיבלה ביקורות חמורות מצד קבוצות תמיכה. הקבוצות אמרו כי מדיניות "חלשה ולא מאולצת" של אמזון מאפשרת לקבוצות גזעניות, אנטי מוסלמיות ואנטישמיות לייצר כסף ולהפיץ את האידאולוגיה שלהן באתר הסחר הגדול בעולם. מנהל בכיר בחברה אמר כי החשבונות המעורבים נחסמו והם עשויים להיחסם לצמיתות ממכירה באתר הקניות. אמזון היא אחת מהחברות הגדולות ביותר בעולם ואתר הקניות שלה הוא המוביל בתחום. רק לפני שבועיים החברה השיבה באופן רשמי את המשלוחים בחינם לישראל.

בתחילת חודש יולי קבוצות התמיכה פרסמו כמה רשומות באתר הקניות שהציגו, בין היתר, תליוני צלב קרס, בגדי גוף לתינוקות עם צלבים מודפסים ותחפושות שמדמות את מי שלבש אותן, כאילו עבר תקיפה. עוד חבר הפרלמנט הדמוקרטי האמריקני קית' אליסון ממינסוטה התלונן על כך בפני מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, בחודש שעבר. סגן הנשיא מאמזון, בריאן האוסמן, הגיב לאליסון ואמר לו כי החברה אוסרת על רישום מוצרים המקדמים שנאה, אלימות או חוסר סובלנות.

אליסון פנה אל ג'ף בזוס ושאל כמה כסף אמזון הרוויחה ממכירת המוצרים הללו, והאם היא תסכים להשמיד אותם במחסניה. בזוס אומנם לא הגיב, אך אמזון השיבה כי היא "עושה השקעה משמעותית" באכיפת מדיניות המכירה שלה, לרבות קידום כלים אוטומטיים כדי לסרוק רישומים באופן אוטומטי להסיר את החשבונות שמפרים את המדיניות. רשת ABC האמריקנית פנתה לאמזון לקבלת תגובה, אך דוברות החברה סירבה להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully