וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רשמי: גוגל הכריזה על אנדרואיד 9.0 "פאי" שזמינה להורדה כבר עכשיו

7.8.2018 / 13:15

אחרי חודשים של פיתוח ואינספור גרסאות בטא ובעיקר - הימורים על איך תקרא הגרסה החדשה של האנדרואיד, גוגל מכריזה על האנדרואיד 9.0 פאי המציגה יכולות בינה מלאכותית ולמידת מכונה. הגרסה שזמינה כבר עכשיו במכשירי החברה ובהמשך בסמארטפונים שהשתתפו בגרסת הבטא

אנדרואיד 9.0 פאי. עמוד הטוויטר הרשמי של אנדרואיד, צילום מסך
אנדרואיד 9.0 פאי/צילום מסך, עמוד הטוויטר הרשמי של אנדרואיד

גוגל הכריזה באופן רשמי על הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה עבור סמארטפונים: אנדרואיד 9.0 פאי. העדכון, שיצא כבר משלבי הבטא וכעת מדובר בגרסה סופית, זמין כבר עכשיו להורדה במכשירי הפיקסל מבית החברה. גוגל הבטיחה כי שאר היצרניות שעבדו איתה על תוכנית הבטא של גרסת האנדרואיד יקבלו את העדכון לפני סוף השנה, כלומר ממש בחודשים הקרובים.

אנדרואיד פאי הינה הגרסה התשיעית של מערכת ההפעלה מבית גוגל, והיורשת של גרסת האוראו השמינית במספרה, שהוכרזה בשנה שעברה. העדכון מציע מספר גדול של תכונות חדשות המרוכזות בעיקר בלמידת מכונה ובינה מלאכותית, על מנת להפוך את הסמארטפון שלכם לחכם יותר. אחת מהן היא סוללה אדפטיבית, שתפקידה לחזות את האפליקציות שאתם לא משתמשים בהן או משתמשים לחילופין ולפיכך לנתב את אספקת המשאבים כדי לחסוך בסוללה ולשמור על יעילות ורמת ביצועים גבוהה. השימוש בלמידת מכונה מאפשר ביצוע משימות שאנו עושים ביומיום בצורה מהירה ויעילה יותר.

אנדרואיד 9.0 פאי. עמוד הטוויטר הרשמי של אנדרואיד, צילום מסך
אנדרואיד 9.0 פאי/צילום מסך, עמוד הטוויטר הרשמי של אנדרואיד

תכונת נוספת היא "Slices", איתה יישומים יוכלו להטמיע את עצמם אל תוך החיפושים שאתם מבצעים בגוגל. כך לדוגמה, אם תחפשו אפליקציית מוניות בחנות האפליקציות, גוגל תציע לכם אפשרות להזמין מונית הביתה או למשרד באופן ישיר ומהיר יותר מאשר להוריד את האפליקציה ולעשות זאת באופן ידני. דוגמה נוספת היא ממשק הפעולות החדש, המאפשר להגדיר פעולות מהירות באפליקציות בשעות מסוימות במהלך היום ובהתאם לפעילויות שלכם. כך למשל תוכלו לראות לחצן מהיר לניווט למשרד מיד לאחר שתצאו מהבית בבוקר, או להפעיל רשימת השמעה באופן אוטומטי בעת חיבור אוזניות. בעזרת למידת המכונה, האפשרויות האלו ישתפרו תוך כדי שימוש בסמארטפון.

עוד אנדרואיד פאי מציגה מערכת ניווט חדשה בתוך הממשק המתבצעת על ידי "מחוות", בדומה לאייפון X של אפל. גם מערכת ההתראות השתנתה לכלול אייקונים עגולים יותר ותצוגה מקדימה עבור הודעות עם אפשרות לענות באופן מהיר עם תשובות שהסמארטפון יציע לכם, בדומה למערכת הבינה המלאכותית החדשה בג'ימייל. בהמשך השנה משתמשים ייהנו גם מממשק מעקב אחר הפעילות שלהם, שינתח בין היתר את זמן השימוש באפליקציות, ויאפשר ניהול זמן בצורה טובה יותר. כאמור, העדכון זמין החל מעכשיו למכשירי הפיקסל של החברה, ויגיע לשאר המכשירים החל מסוף השנה הקרובה.

אנדרואיד 9.0 פאי. עמוד הטוויטר הרשמי של אנדרואיד, צילום מסך
אנדרואיד 9.0 פאי/צילום מסך, עמוד הטוויטר הרשמי של אנדרואיד

עד כה רשימה יחסית גדולה של מכשירים זכתה לעדכוני הבטא לגרסה החדשה וביניהם: נוקיה 8, נוקיה 6.1, נוקיה 7 פלוס, נוקיה 7, OnePlus 6, Sony Xperia XZ2, Google pixel, Pixel XL, Pixel 2, Pixel 2X, Essential Phone, Oppo R15, Vivo X21UD, VivoX2, Xiaomi Mi Mix 2S. בהמשך השנה, המכשירים האלו יזכו לגרסת האנדרואיד 9.0 פאי, כאמור עד סוף השנה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully