וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: כרטיס אשראי חכם שיחליף לכם את כל הכרטיסים בארנק

22.8.2018 / 9:15

הארנק שלכם מפוצץ בכרטיסים של חברי מועדון וכרטיסי אשראי? כרטיס קוריאני שהחל להימכר בישראל שם סוף לתופעה הזאת כשהכרטיס חכם והוא מאגד בתוכו את כל הכרטיסים שלכם אבל יש גם לא מעט סכנות שמה הכרטיס יאבד ועמו כל הכרטיסים שלכם. בדקנו את הכרטיס החדש

fuzecard. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
הכרטיס שיחליף את כל הכרטיסים שלכם/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

הארנק שלכם מלא בכרטיסי אשראי, כרטיסים של מועדונים שהצטרפתם אליהם וכרטיסים של קופות החולים? אם אתם הורים אז יש גם את כרטיסי קופות החולים של הילדים ומדובר בחגיגה של ממש. היום, למרות שהשנה 2018 והכל מתנהל ברשת, חנויות רבות מתעקשות להנפיק כרטיסי מועדון נוספים, כאלו שימלאו לכם את הארנק. במיוחד בשביל זה חברת Fuze הקוריאנית הוציאה כרטיס מיוחד שאליו ניתן לסרוק את כל הכרטיסים שלכם והכל ינוהל מתוך צג E-Paper, שחור לבן, עם סוללה שמספיקה לחודש ימים. בדקנו את הכרטיס אשראי החכם שעולה 490 קלים ויפנה לכם לא מעט מקום בארנק. לרגל ההשקה, תוכלו למצוא אותו ב-390 שקלים בלבד.

איך זה עובד?

בתוך הקופסה נמצא הכרטיס ומתחתיו את המטען הנייד בנפח 60 מיליאמפר-שעה שמספק הטענה אחת מלאה של הכרטיס. מדובר במטען נייד, כך שתוכלו להטעין את הכרטיס מכל מקום. עוד ניתן למצוא את סורק הכרטיסים שמתחבר אל הסמארטפון. אם יש לכם אייפון 7 ומעלה או סמארטפון ללא שקע אוזניות, תאלצו להשתמש במתאם, מכיוון שהסורק עובד עם שקע האוזניות. אחר כך מורידים את האפליקצייה eCARD Manager לאייפון או לאנדרואיד, פותחים משתמש, מחברים את הכרטיס החכם אל הסמארטפון באמצעות בלוטות בתקן BLE החסכוני ומתחילים לסרוק את כרטיסי האשראי אל הכרטיס. אלו פעולות ממש לא מורכבות ולקחו לנו כמה דקות לביצוע. מהרגע שפתחתם משתמש והאשראי התחבר אל הסמארטפון, ניתן להוסיף כרטיסים חדשים תוך כמה דקות. חשוב לציין, ניתן להוסיף כרטיסי אשראי וחברי מועדון.

fuzecard. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
הסורק מתחבר לשקע האוזניות ומאפשר הזנה מהירה ופשוטה של כרטיסי האשראי לאפליקציה/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

כרטיס אחד לכל הכרטיסים שלכם

"מה זה הכרטיס הזה", "יש לך את הכרטיס אשראי הכי מגניב שראיתי", אלו רק חלק מהתגובות שנתקלתי בהם במהלך החודש שהסתובבתי עם כרטיס האשראי החכם. הוא עשוי מפלסטיק קשיח, כולל מסך E-Paper ועם מראה אחיד ובלי חריטות של המספרים או השם שלכם על גביו. למעשה, הכרטיס הזה נראה בדיוק ההפך ממה שהכרטיס שלכם לא, אלא אם יש לכם מיליוני שקלים בעובר ושב ואתם משתמשים בכרטיס אשראי ממתכת. הכרטיס מעט עבה ונותן הרגשה של כרטיס יוקרתי ואיכותי.

לפני כמה שבועות סיפרה אחת מהקולגות במערכת על כך ששכחה את כרטיס קופת החולים שלה בבית ופספסה את התור. מיד שמעתי את זה והטענתי את כרטיס קופת החולים שלי אל הכרטיס החכם, לצדו גם כרטיס הדיגיטל ושאר כרטיסי האשראי. אני לא משתמש בארנק גדול אלא בארנק שמכיל עד חמישה כרטיסים בלבד, מה שגורם לי להתלבט היטב עם אילו כרטיסים אני צריך להסתובב. הכרטיס הציל אותי כמה וכמה פעמים, בין אם זה כשהלכנו בספונטניות לים והייתי צריך את כרטיס הדיגיטל בשליפה מהירה או קופת החולים כשבאמת שכחתי אותו.

fuzecard. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
הפס המגנטי בכרטיס מתחלף בהתאם לבחירתכם/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

יש גם חסרונות וסכנות

הכרטיס מגיע ללא צ'יפ, כלומר לא ניתן למשוך באמצעותו מזומנים בכספומטים, למעט הכספומטים שנמצאים בקיוסקים ועולים כסף. זה גם הופך אותו לכרטיס בעייתי בחו"ל, במיוחד באירופה וארצות הברית ששם בכל מקום תצטרכו לשלם באמצעות כרטיס עם צ'יפ. אני מודה שלא בדקתי בחו"ל האם ניתן להחליק את הכרטיס כמו כרטיס רגיל ללא צ'יפ ומראש ויתרתי על הניסיון ושלפתי כרטיס עם צ'יפ.

עוד הוא מגיע ללא השם שלכם עליו וזו בעיה שחובבי קניות עשויים להיתקל בה: זיהוי השם שעל הכרטיס עם תעודת הזהות שלכם. המוכרים בחנויות הבגדים נאלצים להצליב את הפרטים כדי למנוע הונאות ומצבים שבהם אנשים גונבים כרטיסי אשראי ונוהרים לעשות שופינג באלפי שקלים. כאן אין שם על גבי הכרטיס ולא תוכלו באמת להצליב אותו אל מול תעודת הזהות. יש טריקים שניתן להעפיל על המוכרים, אבל זה לא באמת זיהוי אמיתי.

החשוב מכל: במידה והכרטיס ייגנב, תצטרכו לבטל את כל הכרטיסים שלכם, בדיוק כמו במידה והארנק שלכם וכל הכרטיסים יאבדו. בשביל זה החברה הוסיפה מנגנון הגנה, אך בכל פעם שתוציאו אותו מהארנק, תצטרכו לבצע את הקוד הסודי, כלומר צירוף מקשים שאתם בוחרים באמצעות שלושת המקשים על הכרטיס. זה אמצעי שהוא פתרון הולם אבל הוא לא יעיל. לא סביר שבכל פעם שנרצה להעביר את כרטיס האשראי, נצטרך לבצע צירוף של מקשים כדי לפתוח אותו. הרי שכולנו רוצים שהפעולה של גיהוץ תהיה קלה כמו עכשיו ולא להקשות על הפעולה.

הכרטיס שאתם רוצים בארנק ואפילו גם צריכים

כן, הוא מעט מסוכן אבל אם תשתמשו באפשרות ההגנה או שתחיו על הקצה כמוני, תמצאו את הכרטיס הזה כאחד הכרטיסים הטובים ביותר שיש לכם בארנק. הוא מכיל עד 30 כרטיסים, הסוללה שלו מספיקה לחודש וזה המון. למרות זה שהוא חוסך מקום בארנק, בכל פעם שהוא נעלם או שאני שוכח אותו על השולחן בבית, הדופק שלי עולה והחשש שמה איבדתי אותו וכל הכרטיסים בפנים, מכה בי. באמצעותו תוכלו לשכוח מכל הכרטיסים שלכם בארנק והמחיר שלו גם סביר, תוכלו למצוא אותו באתר הרשמי כאן, במחיר של 490 שקלים וכאמור, לרגל ההשקה תמצאו אותו ב-390 שקלים בלבד. זה לא זול עבור כרטיס פלסטיק אבל יש לו הרבה יותר מזה ואם אתם מסתובבים עם לא מעט כרטיסים בארנק, אין פתרון יותר טוב מהכרטיס הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully