וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשים לאתרי פורנו בגלישה בסתר? גוגל עדיין יכולה לעקוב אחריכם

24.8.2018 / 7:09

מחקר חדש לא באמת חידש את זה שגוגל עוקבת אחר כל צעד שלכם בדפדפן, גם כשאתם גולשים באמצעות דפדפנים אחרים. גוגל מקשרת את חשבון הג'ימייל אל האתרים שבהם אתם גולשים. בתגובה למחקר, גוגל אינה הכחישה שהיא מסוגלת לעקוב אחריכם גם במצב נסתר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ענקית הטכנולוגיה גוגל ספגה ביקורת קשה אחרי שמשתמשים גילו כי היא יכולה לעקוב אחריהם גם במצב "גלישה בסתר". למרות שהדגישה בתגובתה כי היא אינה עושה זאת, היא לא הכחישה את היכולת. הטענה עלתה לראשונה במחקר של אוניברסיטת ונדרבילט, שחקרה את הנושא ופרסמה את ממצאיה השבוע. במחקר הוכיחה כי גוגל אוספת מידע על המשתמשים שלה בכל דרך ואמצעי העומד לרשותה, החל ממעקב באמצעות מכשירי אנדרואיד ועד לאפליקציות כמו יוטיוב ויישום החיפוש של החברה. עוד המחקר מצא כי גוגל יכולה לעקוב ולתעד את נתוני הגלישה של משתמשים גם במצב "גלישה בסתר", ואפילו חמור מכך, היא מסוגלת לקשר את הנתונים האלה עם זהותכם האישית.

תוצאות המחקר היוו הפתעה להרבה משתמשים, שכן חשבו שמצב הגלישה בסתר מגן על פרטיותם באופן מלא. עם זאת, חשוב לציין שבין אם אתם נמצאים במצב הגלישה בסתר או לא, כל עוד אינכם משתמשים ברשת וירטואלית פרטית, ספקית האינטרנט שלכם מסוגלת לנטר אחר פעולותיכם באינטרנט לרבות היסטוריית הגלישה. בתגובה שניתנה לאתר "The Sun", דוברת גוגל מסרה: "הדו"ח הוזמן על ידי קבוצת לוביסטים מקצועית ונכתב על ידי עד של חברת אורקל, הנמצאת בהתדיינות משפטית מתמשכת עם גוגל. לכן זה לא מפתיע שהמסמך מכיל מידע מטעה".

אילוסטרציה. ShutterStock
"מצב הגלישה בסתר מונע מהיסטוריית הגלישה שלכם להיות מתועדת במחשב, אבל גוגל עדיין יכולה לאתר את כל ההיסטוריה"./ShutterStock

כידוע, מצב הגלישה בסתר מונע מהיסטוריית הגלישה שלכם להיות מתועדת במחשב. עוד המצב אינו מאחסן קוקיז - קבצים המכילים את פעולות הגלישה שלכם המקושרות לזהותכם הפרטית. אם הנכם מחוברים לחשבון הגוגל הפרטי, רוב פעולות הגלישה שלכם יכולות להיקשר בקלות לזהותכם. במצב הגלישה בסתר, תנותקו באופן אוטומטי מכל החשבונות שלכם ותוכלו לגלוש בבטחה, אבל אם תתחברו מחדש לחשבון הגוגל לפני סגירת החלון במצב הגלישה בסתר, גוגל תוכל לקשר את היסטוריית הגלישה שלכם באופן רטרואקטיבי לחשבונכם האישי. כלומר, גוגל תוכל לעקוב אחר ההיסטוריה שלכם עוד מלפני שכלל התחברתם לחשבונכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully