וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנסים לגנוב מכם את פרטי האשראי": כיצד מתגוננים מפני הודעות הסמס הזדוניות?

26.8.2018 / 13:24

תווים בשווי של 900 שקלים, חבילת סלולר שנגמרה וכדי לחדשה עליכם להזין את פרטי האשראי ועליכם להחליף את סיסמת הנטפליקס. כל ההונאות האלו החלו לצבור תאוצה בימים האחרונים ובדקנו עד כמה מסובך לבצע את המתקפות הללו ומה יש לעשות נגדן

עריכת וידאו:ניר חן

במהלך השבוע האחרון מנסים להוציא מכם כמעט ובכל דרך אפשרית את פרטי האשראי או לחילופין, לשתול תוכנות זדוניות על הסמארטפון שלכם ועד כה מאות אלפי לקוחות סלולר קיבלו סמסים זדוניים. זה התחיל לפני שבועיים, אז קיבלו לקוחות קופת חולים כללית הודעת סמס שנשלחה תחת שם קופת החולים. שם התבשרו הלקוחות כי מי שברשותו מרשם קבוע, צפוי לשלם 2.5 שקלים. כדי להמשיך וליהנות מהמרשם הקבוע, כל שעליהם לעשות הוא רק ללחוץ על הקישור המצורף, למלא את פרטי האשראי והם לכאורה יצטרפו לשירות החדש. לקוחות רבים זעמו על התשלום ברשתות החברתיות ובכללית הגיבו במהירות והבהירו: מדובר בהודעת פישינג ואין בכוונת קופת החולים לגבות תשלום על מרשמים קבועים. אחרי כמה ימים ההונאה קיבלה תפנית ופנתה לקהל רחב הרבה יותר: לכל מי שיש ברשותו קו סלולר. "לקוח יקר, חבילת הסלולר שלך מסתיימת היום. לחידוש החבילה בעלות מבצע של 2.50 שקלים לחודש בצורה מאובטחת אונליין לחץ כאן", נכתב בהודעה.

ההודעה שמעדכנת על כך שחבילת הסלולר נגמרה, פונה לכל לקוחות הסלולר ומגדילה את פוטנציאל גניבת האשראי, הרבה יותר מלקוחות הכללית. גם הפעם, ההודעה נשלחה תחת השם של מפעילת הסלולר. כך לדוגמה מנויי פרטנר קיבלו את הסמס מהמען "Partner" בעוד שלוקחות סלקום קיבלו את הסמס מהמען "Cellcom".

לא צריך להיות האקר או בעל הבנה גדולה בעולם המחשבים והסמארטפונים כדי לשלוח סמס שמתחזה לשם או מספר אחר. התהליך נקרא SMS Spoofing ובעזרת אפליקציות שזמינות ברשת, תוכלו לשלוח סמס כשאתם מתחזים לבן אדם אחר או לגוף גדול כמו חברת סלולר. לכן אם קיבלתם הודעת סמס - קחו אותה בעירבון מוגבל ובמידה והיא כוללת קישור, בדקו אותו מול הגורם ששלח אותו ולמרות שזה נראה אמין, אל תלחצו עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully