וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאת הווטסאפ החדשה: "זכאים לקבל 9,000 שקלים מהמוסד לביטוח לאומי"

29.8.2018 / 16:40

גל ההונאת ממשיך והפעם מופצת הודעה זדונית שמתחזה לביטוח לאומי ומבטיחה לכם סכום כספי של עד 9,000 שקלים. מדובר בהונאה ואין "מתנות" בחינם, לפחות לא כאלו שמופצות בווטסאפ. כל הפרטים על ההונאה החדשה, והתפנית המפתיעה של האפליקציה שמתבקשים להוריד בסוף השאלון

הונאה ביטוח לאומי. צילום מסך, צילום מסך
ההונאה החדשה - סמסים מהמוסד לביטוח לאומי/צילום מסך, צילום מסך

קיבלתם הודעת ווטסאפ עם קישור לאתר של ביטוח הלאומי? היזהרו כי מדובר בהונאה חדשה. כבר לפני שבועיים החלו לקוחות כללית לקבל סמס זדוני שבו נכתב שמי שברשותו מרשם קבוע, צפוי לשלם 2.5 שקלים. כדי להמשיך וליהנות מהמרשם הקבוע, כל שעליהם לעשות הוא רק ללחוץ על הקישור המצורף, למלא את פרטי האשראי והם לכאורה יצטרפו לשירות החדש. הלקוחות הוציאו את זעמם ברשתות החברתיות. אחרי כמה ימים ההונאה קיבלה תפנית ופנתה לקהל רחב יותר, אל כל מנויי חברות הסלולר. בהודעה כתבו כי חבילת הסלולר מסתיימת היום ועל מנת לחדש את החבילה בעלות "מבצע" של 2.50 שקלים, יש ללחוץ על הקישור המאובטח.

ביממה האחרונה מופצת הודעה חדשה המתחזה לאתר ביטוח הלאומי ובקישור מנסים לדלות מידע מהציבור. האתר המתחזה מבקש מהגולש לענות על סקר קצר כדי לבדוק האם הוא זכאי למענק כספי. "מדובר במקרה הונאה זהה למקרים שאליהם נחשפנו בימים האחרונים בהם מוצגת הטבה שאינה קיימת כדי לאסוף מידע. האתר נמצא על שרתים בחו"ל וכעת נבדק אם מדובר בישות ישראלית שמפעילה את האתר או ישות זרה", כתבו בביטוח הלאומי בהודעה לעיתונות.

המתכנת רן בר זיק כתב על כך באתר שלו וסיפר כי ההונאה מנצלת חולשה בווטסאפ. בהודעה שמופצת ניתן לראות שהכתובת שמופיעה מתחת לפרטי האתר, הינה של ביטוח לאומי ורק בתחתית ההודעה נמצא את הקישור הזדוני. "לאורך כל הדרך יש פרסומות שקל להתבלבל וללחוץ עליהן. אחרי ההפצה הקורבן מובל לאתר שבו הוא נדרש להתקין אפליקציה בהתאם למכשיר שלך. הפתעה הפתעה! האפליקציה היא חוקית (של עלי אקספרס) במקרה של אייפון ואפליקציה מפוקפקת במקרה שמדובר במחשב או אנדרואיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ההודעה שמתחזה לביטוח לאומי אינה זרה וכבר בסוף השבוע האחרון החלו להישלח הודעות דומות שבמהלכן התבשרו מי שקיבלו את ההודעה, כי שופרסל חוגגת יום הולדת 60 והיא מחלקת תווי קניה בסך של 900 שקלים. כל שעל הלקוחות לעשות הוא רק לענות על השאלון, בדומה למה שנשלח על ביטוח לאומי. בסוף השאלון הועברו האנשים להוריד אפליקציות אל הסמארטפון.

על גל ההודעות האחרון דיברנו שוחחנו עם יואב פלינט, מנהל צוות מחקר מובייל בחברת האבטחה צ'ק פויינט: "מי שעומד מאחורי זה אלו יכולים להיות ארגוני פשיעה המנסים לאסוף נתונים כמו פרטי אשראי, מידע על אזרחים ולהיכנס עמו לבנקים או להשתמש באשראי. מדובר בצירוף מקרים בין הונאת הסמסים להונאת שופרסל וכרגע אין שיוך בין כל ההתקפות האלו", אמר. עוד סיפר שמה שיוצא לארגונים או לאנשים הללו, הוא הניסיון להוציא מידע וכניסה לשירותים כספיים, גישה לכסף ולפעמים גם התקנה של אפליקציות שהן לאו דווקא זדוניות, אלא שעל כל התקנה כאלו, הם מקבלים כסף. כדי להתגונן, הסביר פלינט כי על לקוחות הסלולר אסור לפתוח קישורים שנשלחים בסמסים ובטח שלא ממקורות זרים. במידה וקיבלתם קישור בסמס, היכנסו לאתר השירות שממנו הוא הגיע או שלחילופין, פנו למוקד שירות הלקוחות.

האתר המזויף של ביטוח לאומי. צילום מסך, צילום מסך
היזהרו מהאתר המזויף של המוסד לביטוח לאומי ובדקו שאתם באתר הנכון/צילום מסך, צילום מסך

מביטוח לאומי נמסר: בשעות אלה מופץ בווטסאפ וברשתות החברתיות אתר מתחזה לאתר הביטוח הלאומי שמנסה לדלות מידע מהציבור. האתר המתחזה מבקש מהגולש לענות על סקר קצר כדי לבדוק אם הוא זכאי למענק כספי. מדובר במקרה הונאה זהה למקרים שאליהם נחשפנו בימים האחרונים בהם מוצגת הטבה שאינה קיימת כדי לאסוף מידע. האתר נמצא על שרתים בחו"ל וכעת נבדק אם מדובר בישות ישראלית שמפעילה את האתר או ישות זרה. אנו מבקשים מהציבור להימנע מהכנסת פרטים אישיים בקישורים שהתקבלו בווטסאפ. הביטוח הלאומי העביר את כל המידע למערך הסייבר הלאומי להמשך טיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully