וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד מתערוכת האלקטרוניקה באירופה: מהפכת הרובוטים וטלוויזיות יקרות ואיכותיות יותר

התרחיש של הסרט "איירון מן" מעולם לא מציאותי וקרוב יותר. ב-LG הציגו השנה רובוט חדש שיעזור לנכים וגם יחזק אנשים ונכים בפרט. מעבר לרובוטים, ראינו גם לא מעט מסכי טלוויזיות 8K שהולכות להיות יקרות במיוחד אבל גם יקבעו רף חדש באיכות הצפייה

בווידאו: הרובוטים החדשים של LG מתערוכת CES 2018

הנוסעים בחודשים האחרונים שחולפים בשדה התעופה אינצ'ון שבדרום קוריאה, כבר נתקלו ברובוט קלואי של חברת LG. אם הם מחפשים את שער העלייה למטוס או עמדת הצ'ק אין, כל מה שהם צריכים לעשות זה רק לפנות אל הרובוט ולבקש ממנו הסבר. הוא כבר ילווה את הנוסעים לדלפק או לשער וזה כבר לא מדע בדיוני. אבל מה קורה כשאיירון מן מקבל תפנית ומתחיל להפוך ממדע בדיוני למציאותי? אם תשאלו את LG זה רק עניין של זמן עד שנכים ועובדים בעבודות פיזיות קשות, יוכלו ליהנות משלדה רובוטית שתעניק להם גוף משודרג. עבור נכים, מדובר במהפכה של ממש כשהשלד יכול לעזור להם להתנייד בקלות יתרה. על הרובוט SuitBot הכריזה החברה במהלך IFA כשאל הבמה עלה איש שלבש את הרובוט. במהלך ההדגמה, הציגה החברה כיצד הוא משפר חיים של אנשים רבים, נכים וגם של אנשים שעובדים במחסן שכעת יוכלו להרים חבילות כבדות יותר. לקינוח, הדגים האיש כיצד הוא בועט כדור מתנפח אל הקהל ואת העוצמה שיש לרובוט.

זו סיטואציה שצריכה להדאיג לא מעט אנשים וב-LG הציגו כבר את הרובוטים הראשונים בתערוכת CES שהתקיימה בתחילת השנה. שם הציגה שלושה רובוטים: לשדה תעופה וקניונים, למלונות ורובוט ביתי. אם תשאלו את LG, החזון הוא להחליף את אנשי הצ'ק אין והסבלים ברובוטים. את תהליך הקליטה והעזיבה במלון ינהלו הרובוטים, לרבות העברת המזוודות אל החדר. האנשים, יצטרכו רק לפקח ולצפות במלאכת הרובוטים. כך גם בשדות תעופה שכאמור, הרובוט כבר קיים וכעת זכה לשדרוג בדמות מסך קדמי ואילו את הרובוט הביתי, נראה שנעדר מהתערוכה וייתכן שבחברה החליטו לוותר עליו. הרובוט הביתי היה אמור לזהות את האנשים שנמצאים בבית ולבצע עבורם מטלות, ממש כמו עוזרת חכמה.

רובוטים LG IFA 2018. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הרובוטים החדשים של LG/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

למהפכת הרובוטים אנחנו עדים לא מעט זמן כשעד כה היא הייתה מאחורי הקלעים. היא הייתה במפעלים ובמחסנים ואילו רובוטים גלויים טרם הפכו לפופולריים שכן קיימים חסמים רבים, בין היתר פסיכולוגיים וגם נשאלת השאלה על איזה מענה הם צריכים או יכולים לענות בשלבים האלו. אחת מהחברות שעוסקות בתחום הינה חברה ישראלית שמפתחת את המוצר temi, רובוט ביתי שיעודו בעיקר לקיים שיחות וידאו מרחוק ובעוד שהחברה מייעדת את המוצר גם לצרכן הפרטי, נראה שעיקר השימוש הינו לשוק העסקי, לשדות תעופה ולטרקליני עסקים. הרובוט שלהם מצוייד ב-2 מערכות נפרדות: אחת הכוללת את האלגוריתמיקה של מיפוי הבית, כשהמערכת לא מחוברת לאינטרנט בשל דרישות פרטיות ואילו השניה מחוברת לאינטרנט ומאפשרת קיום שיחות וידאו, האזנה למוזיקה ועוד.

בעוד שעתיד התחום לוט בערפל ואינו ברור, נראה שברור דבר אחד: ב-LG מתייחסים לנושא הרובוטיקה ברצינות ומהמרים עליו כאחד מהתחומים שיפרצו דרך בשנים הקרובות כשהיא מתבססת כיצרנית המובילה של הרובוטים הביתיים. כעת בחברה עברו גם להשקיע ברובוטים שהופכים את בני האדם לחזקים יותר, כשבמקביל החברה מטמיעה את הרובוטים בקוריאה ומנסה להבין איך להטמיע אותם בצורה שבה בני האדם לא יירתעו וירצו לקבל "עוד" מהרובוטים.

עוד באותו נושא

המהפכה מתקרבת: "רובוטים יחליפו את בני האדם כמעט בכל מקצוע"

לכתבה המלאה
רובוטים LG IFA 2018. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
רובוט חכם חדש לניקוי מבית LG/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

תתרגלו לשמוע בשנים הקרובות את המונח 8K

על מה בעצם המהומה? זה התחיל עם ה-HD, עבר ל-Full HD, השתדרג ל-4K ועכשיו אתם הולכים לשמוע ולקרוא לא מעט על ה-8K. סמסונג ו-LG הציגו השנה את את טלוויזיות ה-8K ואצל לא מעט ביתנים בתערוכה, ניתן היה למצוא טלוויזיות ברזולוציות האלו. מה הבשורה כאן? הרזולוציה גבוהה יותר, משמע ניתן לראות רמת פירוט גבוהה יותר בתמונה. בזמן שה-4K מתאקלם בעולם ובישראל בפרט, נראה שיקח הרבה זמן עד שנראה תכנים שמצולמים ב-8K. המגבלות בצילום תכנים כאלו נעוצות בכך שאין עדיין מצלמות המסוגלות לצלם ברזולוציה הזאת ובעיקר העלויות הגבוהות הנדרשות ליצור המסכים והציוד הנלווה. חברת LG הציגה את מסך ה-8K הראשון מסוג OLED, בעוד שסמסונג הציגה את המסך 8K הראשון ביצור המוני ובטכנולוגיית LCD.

מה מיוחד בפאנל OLED? מדובר בפאנל היקר ביותר ביצור המוני שמסוגל לספק את הצבע שחור מוחלט כשלפאנל יש שליטה על כל פיקסל במסך. בחברה מעריכים כי שיווק טלוויזיות ה-OLED ברחבי העולם צפוי להכפיל את עצמו עד סוף שנת 2018, ולהגיע ל-9 מיליון טלוויזיות שישווקו עד 2022 כשב-LG עומדים בראש יצור המסכים האלו.

מסך 8K OLED LG IFA 2018. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מסך ה-8K OLED הראשון בעולם של חברת LG/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ומה הבשורה? אין ספק, במהלך ההדגמות שביצעו שם רואים את התמונה והסרטון באיכות מצוינת אבל קשה באמת לשפוט מצפייה בדוכן, כשעל הוידאו אחראית LG ויודעת איך לייצר את הוידאו שיראה בצורה הטובה ביותר על גבי המסך. כיום הפאנלים מסוג OLED נחשבים ליקרים מאוד, כשברזולוציית ה-8K מחירם עשוי להיות כמה עשרות, לכיוון המאה אלף שקלים. עם זאת ב-LG מבהירים: המסך עדיין לא יחל להימכר וזה יקרה בשנים הקרובות, כשהמחירים יוזלו ויהיה מגוון תכנים.


הכותב הינו אורח חברת LG בתערוכת האלקטרוניקה IFA

  • עוד באותו נושא:
  • lg
  • ifa
  • ifa 2018

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully