וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כבר כמה שעות שאין קליטה": התקלה ברשת פלאפון נמשכת

2.9.2018 / 17:32

בפעם השניה בשלושה ימים האחרונים: לקוחות רבים ברשת פלאפון החלו להתלונן משעות הצהריים המוקדמות על קושי בהוצאה וקבלת שיחות ברשת. ביום חמישי האחרון תקלה זהה התרחשה בעקבות עבודות שדרוג ותחזוקה של הרשת

בניין פלאפון בגבעתיים, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
כבר כמה שעות שמשתמשי פלאפון מדווחים על קושי בהוצאת וקבלת שיחות./נמרוד סונדרס

החל משעות הצהריים לקוחות רבים של חברת פלאפון החלו לדווח על תקלה בעת הוצאה וקבלת שיחות. לקוחות רבים התלוננו על זמני המתנה ארוכים במוקד "לקוח יקר מיקומך בתור הוא 306, זמן ההמתנה 56 דקות", כתב אחד הלקוחות וגולשים נוספים הגיבו ברשתות החברתיות: "כבר ארבע וחצי ועדיין חברת "פלאפון" לא תיקנו את הבעיה". לדברי החברה, קיימים שיבושים ברשת לחלק מהמנויים לסירוגין, כש-20 אחוזים מלקוחות החברה סובלים מהבעיה. לטענתם, מקור השיבוש נובע מתקלה שנוצרה במהלך עבודות שדרוג ותחזוקה על בסיס הנתונים ברשת.

בשעה 20:00 מסרה פלאפון התנצלות ועדכנה שבחברה איתרו את מקור התקלה וכי ישנו שיפור ניכר בזמינות המנויים ברשת. "לאורך היום ובמהלך הלילה יעבדו צוותים מתוגברים כדי להביא את התקלה לידי פתרון. השירות מוחזר בהדרגה גם למנויים שמספרם מתחיל בספרות 6 ו-7 באמצעות עדכון תוכנה המבוצע על מנת להחזיר אותם לפעילות תקינה. בפלאפון מבקשים מלקוחות החברה שחוו שיבושים לכבות ולהדליק את המכשיר הנייד, פעולה שיכולה לזרז את החזרת השירות למנוי".

מנכ"ל החברה, רן גוראון, התנצל בפני הלקוחות והדגיש "ברור לנו כי אירוע מסוג זה מחייב פיצוי עליו נודיע בהמשך. כרגע אנחנו ממוקדים בהסדרת השירות וחזרה לשגרה".

מדובר בתקלה השניה בימים האחרונים, כשביום חמישי האחרון לקוחות רבים התלוננו על תקלה זהה שלטענת החברה נגרמה גם היא, מעבודות לילה של שדרוג ותחזוקת הרשת. אז הגיבה כי חלק קטן מהמנויים חווים שיבושים נקודתיים בשירות. "פעמיים בשבוע?? פשוט ביזיון!!! יש אנשים שהעבודה שלהם תלויה בפלאפון! מי ישלם על כל הנזקים?", כתבה גולשת בדף הפייסבוק של החברה, "זה ממש לא "לסירוגין", כבר מעל 4 שעות שאני לא יכולה להוציא או לקבל שיחות!", כתבה גולשת נוספת כשהפוסט שהחברה פרסמה צבר מעל אלף תגובות. גורמים בתחום התקשורת מסרו לנו כי התקלה משפיעה על מספר גדול יותר מבפעם הקודמת, כלומר ביום חמישי ומדובר במאות אלפי לקוחות ללא רשת פעילה. הדבר אינו מושפע מאזורים גיאוגרפיים אלא לפי קווי סלולר, כשנכון לעכשיו מאות אלפי קווים מושבתים בעקבות תקלה בליבת המערכת, כך שלא מדובר באנטנות שלא פעילות.

בשעה 16:00 עדכנה פלאפון ומסרה: "ניכר שיפור בשירות למנויי החברה וכרגע עיקר השיבושים מתמקדים במספרי טלפון המתחילים בספרות 6 ו-7 והם אשר חווים את השיבושים ברשת לסירוגין, זאת גם כאשר מנויים אחרים מחייגים אליהם. יש לציין, כי מנויים החווים שיבושים יכולים לעבור לרשת ה-WIFI לשיחות, הודעות וגלישה. כאמור, מקור השיבושים נובע מתקלה שנוצרה במהלך עבודות שדרוג ותחזוקה על בסיס הנתונים ברשת, וצוותים מקצועיים מתוגברים פועלים להסדרת השירות בהקדם". כדי להצטרף לשירות פלאפון קונקט המאפשר קיום שיחות על גבי רשת האינטרנט האלחוטי, לחצו כאן.

למרות שבפלפאון מסרו שבשלב זה רק מספרי הטלפון שמתחילים בספרות 6 ו-7 הינם אלו שנפגעו, מבדיקה שלנו נמצא כי גם מספרים אחרים טרם מצליחים לקיים שיחות. השבתת הרשת בצורה חלקית או מלאה משפיעה על המשק כולו כשלדוגמה רופאים בבתי החולים ובמרפאות של כללית הינם לקוחות פלאפון ואף המספר שלהם מתחיל ב-050-6. בקופת החולים הנחו את הרופאים להשתמש ברשתות אלטרנטיביות כמו אימיילים, ווטסאפ וכו'.

בשעה 20:00 עדכנה פלאפון: "לאחר מספר שעות של עבודה מאומצת מעדכנים בחברה כי איתרו את מקור התקלה וכי ישנו שיפור ניכר בזמינות המנויים ברשת. לאורך היום ובמהלך הלילה יעבדו צוותים מתוגברים כדי להביא את התקלה לידי פתרון. השירות מוחזר בהדרגה גם למנויים שמספרם מתחיל בספרות 6 ו-7 באמצעות עדכון תוכנה המבוצע על מנת להחזיר אותם לפעילות תקינה. בפלאפון מבקשים מלקוחות החברה שחוו שיבושים לכבות ולהדליק את המכשיר הנייד, פעולה שיכולה לזרז את החזרת השירות למנוי. רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, אמר כי "ראשית ברצוננו להתנצל בפני לקוחותינו על אי הנוחות שנגרמה להם במהלך היום. ברור לנו כי אירוע מסוג זה מחייב פיצוי עליו נודיע בהמשך. כרגע אנחנו ממוקדים בהסדרת השירות וחזרה לשגרה. במהלך כל היום עבדו צוותים מתוגברים כדי להביא לסיום מהיר כלל הניתן של התקלה. אנו נמשיך לעדכן בסטטוס הטיפול כפי שעשינו לאורך כל היום".

עוד באותו נושא

תקלה ברשת פלאפון: לקוחות מתקשים להוציא שיחות

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully