וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמזון מכחישים את התנאים הרעים בחברה ופתחו צבא פרופילים שישנה את השיח ברשתות החברתיות

7.9.2018 / 10:07

תנאים רעים באמזון? תלוי את מי שואלים. אם אלו מתכנתים אז סביר להניח שיטענו כי זו אחת מהחברות המפנקות אבל אם אלו עובדי מחסן, ייתכן שהם עובדים בתנאים לא קלים. באמזון מנסים להילחם בשיח השלילי ברשתות החברתיות באמצעות צבא פרופילים שפתחה

מחסן של אמאזון בגרמניה. ShutterStock
באמזון מכחישים את התנאים הרעים בחברה ופתחו צבא פרופילים שישנה את השיח ברשתות החברתיות. מחסן אמזון בגרמניה/ShutterStock

אל אמזון, אתר הסחר המקוון הגדול בארצות הברית ואירופה, נדבקו לא מעט שמועות ומידע על תנאי העובדים שנחשבים לקשים במיוחד. באמזון מנסים לשנות את מה הסיח ברשת עם "צבא פרופילים" של החברה ברשתית החברתיות. מדובר כחלק ממאמץ מתמשך של החברה להילחם ולהכחיש את השיח על התנאים והעבודה הקשה באמזון. החברה בנתה עשרות פרופילים בשם עובדי החברה ובאמצעותם מגיבה לשאר העובדים המתלוננים על התנאים, בטענה שהתלונות שלהם חברות כל בסיס ומוגדרות לטענתם "כמיתוס". במהלך העשיר האחרון התלוננו עשרות עובדים על עבודה בחום קיצוני ובלחץ עצום. במקרה אחר הואשמה החברה במעקב אחר מיקומם של העובדים גם אחרי שעות העבודה, כשהיא עושה זאת באמצעות שבב GPS שבסמארטפון של העובדים.

>> עקבו אחרינו גם באינסטגרם

אחד מהפרופילים אותם החברה יצרה, הגיב לעובד שהתלונן על השכר הזעום של העובדים וכי רובם משתמשים בתלושים כדי לאכול בחדר האוכל של הבניין. בתגובתה רשמה כי היא "עובדת במחסן בטקסס ויכולה להבטיח - אני לא משתמשת בתלושים ומעולם לא השתמשתי. אני מכירה המון אנשים במחסן ואף אחד מהם לא השתמש או משתמש בתלושים. כולנו מקבלים שכר טוב וחבילת הטבות נדיבה וכן מועסקים בתפקידים שאפשר להתקדם איתם לעבודות בעלות שכר טוב יותר".

הפרופילים התגלו רק לפני כמה ימים על ידי משתמש טוויטר שדיווח על כך לאתר "TechCrunch". מאז אמזון אישרה לאתר "The Sun" שהיא האחראית לכך. נראה שכל חשבון טוויטר שהחברה יצרה בנוי בפורמט קבוע. שם הפרופיל הורכב משמו של העובד תוך כדי ציון שמדובר ב"שגריר" החברה. עוד בחלק המידע בפרופיל נרשם תפקידו ומיקום המחסן בו עובד, הוותק שלו בחברה ורשימת תחביבים שהם עושים מחוץ לעבודה. כל הפרופילים מכילים לינק לאתר בו אפשר להזמין סיורים במחסני החברה ומשתמשים בלוגו המחייך של אמזון כתמונת הנושא שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
צבא הבוטים של אמזון בטוויטר. צילום מסך, צילום מסך
צבא המשתמשים שאמזון יצרה בטוויטר כדי להכחיש את ההאשמות נגדה/צילום מסך, צילום מסך

עד כה התגלו לפחות 15 פרופילים אותם אמזון יצרה על מנת להרכיב את קבוצת התעמולה שלה. כולם טוענים כי עובדים במרכזי החברה מהם החבילות שלכם מגיעות. "פיל" מאמזון אמר למשתמש אחר "אני עובד במחסן אמזון בוושינגטון והשכר שלנו טוב מאוד. אמזון משלמים לעובדים שלהם כ-30 אחוזים יותר מאשר חנויות אחרות ומציעים הטבות רפואיות החל מהיום הראשון. תנאי העבודה שלנו טובים מאוד - הכל נקי, מואר היטב ובטיחות היא בסדר ראש העדיפויות כאן". לא ניתן לדעת בשלב הזה אם אכן מדובר בעובדים המשתמשים בשמם האמיתי וגם אם כן, האם הם מצייצים את הדעות שלהם או שמא מדובר במזימה מורכבת יותר של אמזון. החברה הבטיחה כי מדובר בעובדים בעלי ניסיון עבודה במחסנים שלהם וכי הם פועלים כעת כשגרירי החברה בטוויטר במשרה מלאה עם אותן הטבות שקיבלו בתפקידם הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully