וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות המשטר האיראני: ריגלו אחר הסמארטפונים של מתנגדי המשטר

12.9.2018 / 11:05

מחקר חדש של חברת האבטחה הישראלית צ'ק פוינט חשף מידע על מבצע מודיעיני באיראן. המבצע פיתה משתמשים להתקין יישומים זדוניים ולהיכנס לאתרי חדשות מזויפים שאפשרו התקנת נוזקות ומעקב צמוד אחר המשתמשים. המטרה: מתנגדי המשטר ותומכי דעא"ש

אפליקציה זדונית של איראן ממחקר של חברת צ'ק פוינט. יח"צ צ'ק פוינט,
אפליקצייה זדונית ממבצע הריגול האיראני/יח"צ צ'ק פוינט

חברת האבטחה הישראלית צ'ק פוינט חשפה מידע חדש על מבצע ריגול בו איראן עקבה אחר מאות אנשים באמצעות יישומים זדוניים. המחקר שערכה צ'ק פוינט גילה כי איראן עוקבת באמצעות אפליקציות אחר מתנגדי השלטון המרכזי בטהראן ובהם בני המיעוט הכורדי ותומכי דעא"ש. עוד על פי המחקר, החברה הצליחה לזהות כ-240 סמארטפונים שנפגעו כתוצאה ממבצע הריגול, כשרובם פועלים על מערכת ההפעלה של גוגל, שכידוע מאפשרת התקנה של יישומים ממקורות חיצוניים.

הקורבנות פותו להתקין אפליקציות או להיכנס ללינקים בהם מאפיינים שעשויים לעניין אותם. במקרה הזה, הנוזקה הגיעה לקורבנות דרך אפליקציות התומכות בדעא"ש המאפשרות להוריד רקעים תומכי הארגון לסמארטפון, וכן אתרי חדשות מזויפים בהם אחד המדמה את סוכנות הידיעות הכורדית, ANF News. לאחר פתיחת היישומים או האתרים הזדוניים, הפורצים יכולים להחדיר למכשירים הניידים נוזקות המאפשרות מעקב צמוד אחר המשתמשים. על פי החוקרים, יכולות אלו, ועצם המוטיבציה לעסוק במבצע שכזה, מצויות בידי גורמים שלטוניים רשמיים ובהם משמרות המהפכה ומיניסטריון המודיעין האירני.

בהתבסס על המידע מהמחקר שערכה ובהתחשב באופי היעד של הגורמים האיראנים, הנתונים שנאספו כתוצאה מהמבצע בעלי ערך רב וללא ספק ינוצלו בפעולות נוספות של הממשל האיראני בעתיד. ואכן, היישומים הזדוניים אוספים נתונים הכוללים את רשימת אנשי קשר המאוחסנת במכשיר הנייד של הקורבן, רשומות שיחות טלפון, הודעות SMS, היסטוריית הדפדפן וסימניות, מיקום גיאוגרפי של הקורבן, תמונות, הקלטות קוליות מקיפות ועוד. עוד שמענו בשבועות האחרונים כי איראן מנסה לגרום לישראלים להיכנס לאתרי חדשות מזויפים שבנו בעברית, ולכן עלינו להיזהר מקישורים חשודים או אפליקציות שאינן אושרו על ידי חנות האפליקציות של גוגל או אפל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אפליקציית רקעים של דעא"ש של מבצע הריגול האיראני. יח"צ צ'ק פוינט,
מתוך אפליקציית הרקעים הזדונית של מבצע הריגול האיראני/יח"צ צ'ק פוינט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully