וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם היה לכם ספק: אפל לא מאזינה לכם דרך האייפון

14.9.2018 / 10:01

מזה זמן רב שמשתמשים רבים ואף כתבי ואנשי טכנולוגיה מעלים ספקולציות שאולי פייסבוק מאזינה לנו. כמו בפייסבוק, באפל התייחסו לאחרונה לטענות ודחו אותן על הסף. כנראה שלא סתם האייפון הסמארטפון המאובטח ביותר

טים קוק, מנכ"ל אפל, מציג את המוצרים  החדשים, בקופרטינו, ארה"ב. רויטרס
טים קוק בהשקת מכשירי האייפון החדשים בסן חוזה/רויטרס

מומחי טכנולוגיה ומשתמשים רבים סבורים שחברות רבות כשבראשן פייסבוק, מאזינות למשתמשים. זו אחת מהשאלות המסקרנות ביותר והן מתבססות בעיקר על תחושות בטן והרגשות. אז האם באמת מאזינים לנו?

בשבוע שעבר ענקית הטכנולוגיה אפל החליטה להתייחס לכך בעצמה ובראיון שערך CNN עם טים קוק, מנכ"ל חברת אפל אמר: "פרטיות היא זכות אדם". המכתב שהחברה העבירה למחוקקים הפדרליים התעקשה שהאייפונים לא מאזינים לשיחות אישיות של משתמשים ושלאפליקציות חיצוניות אין גישה לנתוני אודיו. "האייפון לא מקשיב לצרכנים מלבד זיהוי מילת הקוד הברורה והחד משמעית 'היי סירי'", כך כתב טימותי פאודרלי, מנהל באפל לענייני הממשל הפדרלי במכתב אשר הושג על ידי CNN. "הלקוח אינו המוצר שלנו והמודל העסקי שלנו לא תלוי באיסוף כמויות אדירות של מידע המאפשר זיהוי אישי להעשרת פרופילים ממוקדים המשווקים למפרסמים", הוסיף.

אפל פרסמה את המכתב בתגובה לבדיקה של ועדת האנרגיה והמסחר, ששלחה בחודש יולי האחרון מכתבים לטים קוק ולארי פייג', מנכ"ל חברת האם של גוגל, אלפאבית בהם ביקשו בוועדה פרטים על שיטות איסוף המידע של החברות. לא ברור כרגע אם אלפאבית השיבה למכתב וכרגע היא מסרבת להגיב בנושא. עוד על פי הדיווחים בתקשורת, המחוקקים העלו חששות כי סמארטפונים יכולים "במקרים מסוימים" לאסוף נתונים משיחות בקרבת מקום, גם אם המשתמש לא העיר בכוונה את העוזרות הקוליות עם "היי סירי" או "אוקיי גוגל". כמו כן, המכתבים ביקשו מידע על האופן שבו מכשירי אייפון ואנדרואיד אוספים נתוני אודיו ומיקום. הם ביקשו גם מידע על כל המגבלות שאפל וגוגל מציבות על מפתחים באיסוף נתונים ממכשירי המשתמשים.

טים קוק עצוב. צילום מסך
אפל לא מאזינה לכם בסתר. טים קוק, מנכ"ל החברה/צילום מסך

בתגובה, אפל אמרה כי האייפון מציג התראה חזותית כשסירי מקשיבה לבקשה של מישהו. ההנחיות שלה גם דורשות ממפתחים להציג איזשהו מחוון חזותי כשהיישום של החברות אוסף מידע באמצעות המיקרופון. כמו כן, המשתמשים חייבים להעניק גישה למיקרופון באופן מפורש, ויכולים לבטל אותה בכל זמן דרך ההגדרות. "אנו מאמינים שפרטיות היא זכות יסוד לכל אדם ואנו מעצבים את השירותים שלנו בכוונה כדי למזער את האיסוף שלנו על נתוני הלקוח", הוסיף פאודרלי. גם פייסבוק הואשמה בטענות הללו, אך כשמנכ"ל החברה, מארק צוקרברג העיד על פרשת "'קיימברידג' אנליטיקה", הדגיש כי החברה אינה מקשיבה למשתמשים שלה בסתר או אוספת מידע ללא אישור מפורש.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully