וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הפיתוחים החדשים של צה"ל במעבדת החומרים והכימיה

23.9.2018 / 1:43

כמה מאות מטרים מהאטובוסים המסיעים את המועמדים לשירות ביטחון חובה אל שרשרת החיול, נמצאת לה מעבדת החומרים והכימיה של צה"ל שפותרת בעיות מורכבות בשדה הקרב וחוסכת מיליוני שקלים בשנה. לראשונה, בצה"ל הכניסו אותנו אל המעבדה והציגו בפנינו את הפיתוחים החדשים

אתר רשמי

בבסיס תל השומר רוב המתגייסים עוברים והוא מוכר גם בשם "הבקו"ם", אבל ממש כמה מאות מטרים מהאוטובוסים שמסיעים את המועמדים לשירות ביטחון חובה אל שרשרת החיול, ממוקמת מעבדת החומרים והכימיה של החטיבה טכנולוגית ליבשה בצה"ל. אי שם בתחילת שנות התשעים, התקבלה החלטה בצה"ל להקים מעבדה ראשונה העוסקת בתחום החומרים והכימיה, כחלק מהגברת התמיכה ההנדסית בחילות השונים. בצה"ל הבינו שנדרשת מעבדה ייעודית שתעניק פתרונות פורצי דרך ויחודיים, שישנו את זירת הקרב. כתוצאה מהקמת המעבדה, בצה"ל חוסכים כבר שנים רבות, סכומי כסף אדירים בעוד שזירת הקרב משתנה, כשפתרונות נוספים מתווספים לארסנל נשקי הנפ"ק, נשקים פחות קטלניים.

לראשונה, בצה"ל פתחו את דלתות מעבדת הכימיה והציגו בפנינו את כל הפיתוחים שעבדו עליהם בשנים האחרונות, כשאת חלקם יציגו במהלך עוד יציגו בצה"ל את חלק מהפיתוחים בתערוכה לכל המשפחה שתתקיים בהיטל הטוטו בחולון ותיערך מה-20 בספטמבר עד ה-3 באוקטובר. כלים רבים שיצאו מהמעבדה, נמצאים כיום בשטח. ביניהם: כלי הנמר, שהגחון האיכותי פותח במעבדה זו, הפלדות של טנק המרכבה שמיוצר בישראל. הבואש, פצצות הסירחון שפותחו לפיזור הפרעות סדר ומשמשות כיום גם את משמר הגבול, כשבשנה האחרונה שומש החומר לפיזור ההפגנות בירושלים. לאחרונה בצה"ל עובדים על פיתוח הבואש החדש שמעבר לפיזור הריח החזק, הוא גם יכיל אלמנטים של תרסיס הפלפל, כך שיגרום לגירוי עז בעיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully