וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכשתם אפליקציה והתחרטתם? כך תקבלו את הכסף שלכם בחזרה

26.9.2018 / 9:33

מפתחי האפליקציות הרוויחו מיליארדי דולרים בשנים שבהן החנויות פועלות, הודות למשתמשים שכבר לא פורצים את האייפון ומעדיפים לשלם עבור אפליקציות. עם זאת, לא מעט משתמשים מורידים אפליקציות ומגלים שהם לא בדיוק מה שציפו. כך תוכלו לקבל את הכסף בחזרה

סמארטפון כאב ראש. ShutterStock
רכשתם אפליקציה והתחרטתם? זה קרה לכולנו. כך תקבלו את הכסף שלכם בחזרה/ShutterStock

מיליארדי דולרים הועברו בשנים האחרונות אל מפתחי אפליקציות ואפל וגוגל מרוויחות לא מעט כסף מהכנסות של אפליקציות. לאחרונה סטודיו המשחקים Epic Games, האחראי על הלהיט פורטנייט, עלה לכותרות כשהחליט להציע את המשחק בהתקנה חיצונית ולא דרך חנות האפליקציות Play של גוגל וזאת כדי לא להפסיד 30 אחוזים מההכנסות שיכנסו לכיסה של גוגל. כיום האפליקציות מתחלקות לשלוש קטגוריות: הראשונה היא האפליקציות החינמיות שייתכן והמפתח הוסיף פרסומות או שעשה שירות לציבור עם האפליקציה או לחילופין שמדובר בחברה גדולה שבסך הכל מציעה אפליקציה שתשפר את החוויה של המשתמש בתחום מסוים. הקטגוריה השניה הינה האפליקציות "הפרימיום", הן חינמיות אך כדי ליהנות מיכולות נוספות, על המשתמש לשלם כסף ולרכוש הרחבות. הקטגוריה השלישית היא אפליקציות שעולות כסף. לפני ארבע שנים, נחקק חוק באיחוד האירופאי שנכנס לתוקפו השנה ובו גוגל ואפל נדרשות להחזיר את הכסף על האפליקציות ושירותים תוך שבועיים בלבד, למשתמשים שיחפצו בכך. אולם בישראל החוק עדיין לא תקף, אבל בכל זאת תוכלו לקבל את הכסף שלכם בחזרה.

לקבל את הכסף בחזרה בחנות האפליקציות של אפל

ראשית, מצאו את החשבונית במייל שנמצאת תחת השם "Your receipt from Apple", אחר כך בתוך המייל חפשו את המשפט "Report a Problem" ולחצו על הקישור. כעת תועברו לדפדפן, הקישו את הפרטים המזהים של חשבון האפל שלכם ובחרו בלשונית שתפתח את הבעיה מהתפריט ולחצו על Submit. כעת הבקשה תועבר למפתחי האפליקציה והם ישקלו האם להחזיר את הכסף או לא. התהליך עשוי לקחת בין שלושה לחמישה ימי עסקים, לפעמים יותר וזה תלוי בעומסים. במידה ולא, תוכתו להתקשר לקו הטלפון של אפל בישראל במספר 03-7208430 או במספר הבינלאומי 1809-213-281. תוכלו בטלפון לבקש שיבטלו את החיוב והם עשויים להסכים לבקשה.

החזר כספי לאפליקציה באפל. צילום מסך, צילום מסך
החזר כספי לאפליקציה באפל/צילום מסך, צילום מסך

כדי לבטל חיוב מתחדש כמו מנוי ל-Apple Music או מנוי לאפליקציה אחרת,היכנסו להיכנס לאפליקציית ההגדרות, ללחוץ על itunes & app stores, ללחוץ על ה-Apple ID, כלומר על המייל שלכם ולאחר מכן על הצג Apple ID ואז על Subscriptions, כלומר מנויים. שם תוכלו לראות את כל המנויים שלכם לאפליקציות, כולל תוספות שמתחדשות מדי שבוע, חודש או שנה. לחיצה שם על Cancel Subscription ותבטלו את המנוי שלכם.

לקבל את הכסף בחזרה בחנות האפליקציות של גוגל

גוגל מאפשרת לקבל כסף בחזרה על אפליקציות שנרכשו במהלך ה-48 שעות הראשונות. כדי לעשות זאת, לחצו תחילה כאן, רדו למטה עד שתמצאו את היסטוריית הרכישות ואז חפשו את האפליקציה שאתם רוצים להחזיר. לחצו על "עוד" ואז בלשונית שתפתח, בחרו ב-"בקש החזר" או דווח על תקלה (באנגלית Request a refund או Report a problem). מלאו את הטופס וציינו שאתם רוצים לקבל החזר כספי. תוך 15 דקות מרגע הגשת הבקשה תקבלו את תשובת גוגל.

החזר כספי לאפליקציה באנדרואיד. צילום מסך, צילום מסך
החזר כספי לאפליקציה באנדרואיד/צילום מסך, צילום מסך

במידה ועברו מעל ל-48 שעות, גוגל ממליצה שתפנו אל המפתח. כדי לעשות זאת, חפשו את האפליקציה שהורדתם בחנות, לחצו עליה ורדו למטה עד שתראו את פרטי המפתח וכתובת המייל. אל כתובת המייל שלחו הודעה מפורטת שבה אתם מפרטים על שם האפליקציה (במידה ולמפתח מספר אפליקציות), הבעיה שאתם חווים וציינו שאתם מבקשים החזר כספי. ההחזר הכספי תלוי במפתח וגם באופן שבו תנסחו את המייל. ככל שתהיו יותר מנומסים ואדיבים, כך הסיכויים להחזרת הכסף יעלו. עם זאת, למפתח יש את הזכות המלאה שלא להחזיר לכם את הכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully