וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימות השמעה מבוססות DNA: ספוטיפיי מכריזה על שיתוף פעולה עם Ancestry

27.9.2018 / 11:48

שירות הזרמת המוזיקה הגדול ביותר בעולם הכריז בשבוע שעבר על שיתוף פעולה חדש עם חברת Ancestry. החברה מתמחה בבדיקות DNA וכוללת את מאגר הקוד הגנטי הגדול ביותר בעולם. שיתוף הפעולה יאפשר לראשונה ליצור רשימות השמעה המבוססות על הקוד הגנטי של הלקוחות

ספוטיפיי. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
בקרוב תוכלו ליצור רשימות השמעה המבוססת על הקוד הגנטי שלכם. ספוטיפיי/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

האם נמצאה דרך חדשה לבנות רשימות השמעה? ספוטיפיי בהחלט חושבים ככה. שירות הזרמת המוזיקה הפופולרי בעולם חבר עם חברת הגנטיקה Ancestry וכעת מציע דרך חדשה וייחודית לבנות רשימת השמעה, שתהיה מבוססת על תוצאות ה-DNA שלכם. ספוטיפיי טוענת כי תהיה מסוגלת ליצור "רשימת השמעה המבוססת על מורשת", באמצעות תוצאות ערכת ה-DNA של Ancestry, העולה 100 דולרים. מאז השקת השותפות בשבוע שעבר, נראה כי יותר מעשרת אלפים אנשים נרשמו. למרות זאת, אנשים רבים טרם השתכנעו כי הדרך החדשה תוכל לייחד את רשימות ההשמעה לפי הקוד הגנטי של המשתמשים.

בדומה לחברות אחרות המציעות בדיקת DNA, Ancestry משתמשים בדגימת רוק לצורך ניתוח גנטי. התהליך כולו לוקח כארבעה ימים, שלאחריו החברה יכולה לנתח את המורשת של הלקוח. בתוך שישה עד שמונה שבועות, המשתמש יקבל את התוצאות דרך אתר האינטרנט של החברה באופן מקוון. לאחר שהמשתמש קיבל את התוצאות, הוא יוכל כעת ליצור רשימת השמעה בספוטיפיי המייצגת את הקוד הגנטי שלו. Ancestry מבטיחים כי המידע הגנטי של הלקוחות שלהם, לרבות בדיקת ה-DNA לא משותף עם ספוטיפיי. "לקוחות יזינו באופן ידני את האזורים האתניים שלהם בהתבסס על תוצאות הבדיקה לתוך גנרטור רשימות ההשמעה בספוטיפיי. לאחר מכן, רשימת השמעה מותאמת אישית נוצרת עם שירים של אמנים מהאזורים השונים על פני מגוון רחב של ז'אנרים", אמר דובר מחברת Ancestry לאתר Buzzfeed.

ancestry DNA. צילום מסך, צילום מסך
ערכת DNA של Ancestry תעלה לכם 100 דולרים/צילום מסך, צילום מסך

חברת Ancestry מחזיקה כיום בקוד הגנטי של יותר מחמישה מיליון בני אדם - מאגר הנתונים הפרטי הגדול ביותר של DNA בהיסטוריה התאגידית. כאמור, לא כל לקוחות החברה השתכנעו שמדובר בשיתוף פעולה מוצלח. גולש אפילו כתב בעמוד הטוויטר שלו "אף אחד לא ביקש את זה. רשימות ההשמעה של כולם יכללו את השיר 'אפריקה' של טוטו". עוד לפני שלושה חודשים נפרצה אחת מחברות הבת של Ancestry, מה שגרם לדליפת נתונים של כ-55,000 לקוחות ממאגר המשתמשים שלהם. החברה טוענת שמאז חיזקה את האבטחה ומבטיחה שהמידע הגנטי לא משותף לאף אחד מלבד לקוחותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully